نسخه‌ ۶۵ فایرفاکس، امکانات امنیتی جدیدی را ارائه می‌دهد - تکفارس 
نسخه‌ ۶۵ فایرفاکس، امکانات امنیتی جدیدی را ارائه می‌دهد - تکفارس 

نسخه‌ ۶۵ فایرفاکس، امکانات امنیتی جدیدی را ارائه می‌دهد

امیر مریخ
۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - 11:00
نسخه‌ ۶۵ فایرفاکس، امکانات امنیتی جدیدی را ارائه می‌دهد - تکفارس 
در آخرین نسخه‌ی مرورگر فایرفاکس، امکانات جدیدی برای داشتن کنترل کامل‌تر بر روی ردیاب‌ها (trackers) را شاهد خواهیم بود. در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

فایرفاکس ۶۵ برای مدتی است که منتشر شده و در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته است و اما هم اکنون سازندگان به روز رسانی را برای این نسخه منتشر کرده‌اند که  با ایجاد تغییرات جزئی در رابط کاربری موفق شده است تا بتواند کنترل کاربران را در مسدود کردن ردیاب‌ها افزایش دهد.
تنظیمات اولیه‌ی موجود در نسخه‌ی به روز رسانی شده تقریبا مشابه با نسخه‌ی قدیمی است. به این صورت که اکثر کاربران می‌توانند از بین دو ماد Standard (استاندارد) و strict (محدود شده) یک مورد را بر گزینند. ماد standard، این قابلیت را برای کاربران فراهم می‌کند تا زمانی که در حالت incognito هستند، ردیاب‌ها را غیر فعال کند و همچنین ماد Strict نیز برای آن دسته از کاربرانی طراحی شده است که مایلند تا در تمام اوقات از فعالیت ردیاب‌ها جلوگیری شود. (با این حال در ماد دوم، ممکن است برخی مشکلات در باز کردن بعضی از وبسایت‌ها به وجود بیاید.)
نسخه‌ ۶۵ فایرفاکس، امکانات امنیتی جدیدی را ارائه می‌دهد - تکفارس 
تنظیمات جدید که ماد‌های Strict و standard را نشان می‌دهند.
در مقایسه با نسخه‌ی قدیمی، نسخه‌ی جدید مرورگر فایرفاکس ۶۵، این گزینه‌ها را با تاکید و تکرار بیشتری در مقابل چشمان کاربران برجسته می‌کند، و علاوه بر آن، در نسخه‌ی اخیر، این امکان نیز فراهم شده است تا در مورد هر گزینه توضیحات تکمیلی بیشتر و کامل‌‌تری به کاربران ارائه شود. در این نسخه همچنین یک حالت سفارشی (costom) جدید نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است که می‌توانند از آن برای کنترل هر چه بیشتر مرورگر خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که حالت سفارشی در کنار حالت استثناء (exception) که در به روز رسانی‌های سابق اضافه شد، به فعالیت خود ادامه‌ خواهد داد. در بخش استثنائات، کاربران در واقع می‌توانند یک لیست سفید از سایت‌های مورد نظر خود فراهم کنند تا به واسطه‌ی آن این سایت‌ها از محدودیت‌های در نظر گرفته در ماد‌های مختلف محفوظ بمانند.
علاوه بر تنظیمات شفاف‌تر و قابل درک‌‌تر، فایرفاکس گزینه‌های جدید را نیز قابل دسترس‌تر می‌کند. به این صورت که شما هم اکنون می‌توانید بر روی دکمه «i» در نوار ناوبری (navigation bar) کلیک کنید تا هر آنچه را که از محتوای وبسایت‌‌ها مسدود شده است را با جزییات مشاهده کنید. هم چنین شما در این بخش می‌توانید تعداد ردیاب‌های فعال بر روی وبسایت مورد استفاده‌ی خود را مشاهده کنید. همچنین در ادامه با دادن یک لینک مستقیم به شما، این قابلیت برایتان فراهم شده است تا بتوانید تمام تنظیمات در دسترس را بر اساس تمایل خود تغییر دهید.
نسخه‌ ۶۵ فایرفاکس، امکانات امنیتی جدیدی را ارائه می‌دهد - تکفارس 
همراه با افزده شدن منوی حفظ حریم خصوصی در نسخه‌ی اخیر، Firefox 65 همچنین پشتیبانی از فشرده سازی ویدئو AV1 را برای کاربران ویندوز  فراهم کرده است و همچنین در این به روز رسانی با یک نسخه‌ی ارتقاء یافته از task manager مواجه هستیم که به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند برگه‌ها (Tabs)ی کند و یا افزونه‌های مختلفی را مشاهده کنند و در صورت تمایل آن‌ها را ببندند و یا به طور کامل حذف کنند. نظرات خود را در مورد این به روز رسانی با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.