بررسی کوتاه هواوی میت۲۰ ایکس - تکفارس 
بررسی کوتاه هواوی میت۲۰ ایکس - تکفارس 

بررسی کوتاه هواوی میت۲۰ ایکس

حسین چوبین
۸ بهمن ۱۳۹۷ - 19:00
بررسی کوتاه هواوی میت۲۰ ایکس - تکفارس 

زمانی این گوشی معرفی شد، به نظر می‌رسید این گوشی تنها محدود به چین باشد و وارد بازار جهانی نشود. اما هواوی بالاخره تصمیم گرفت تا این گوشی را برای بازار های جهانی هم عرضه کند و ما این شانس را داشتیم تا این گوشی را بررسی کنیم. برخلاف اقدام های معمول شرکت هواوی این گوشی قرار است در ابتدا وارد بازار های اروپایی شود، و اکنون ما اولین واحد عرضه شده این سری از گوشی را برای اولین بار تحت بررسی قرار می‌دهیم. در ادامه همراه ما باشید.

امسال شرکت هواوی چهار گوشی برای سری میت ۲۰ تولید و عرضه کرد که همانطور که در بالا هم گفتیم در ابتدا انتظار عرضه میت ۲۰ ایکس را برای بازار های جهانی نداشتیم. میت ۲۰ پرو اصلی ترین مدل در میان گوشی های معرفی شده در این سری است؛ که شاید بتوان گفت به نسبت قیمت و امکانات این گوشی ارزش خرید متوسط بالا را دارد. از نکات مثبتی که می‌توان در این گوشی به آن اشاره کرد، وجود دوربین با کیفیت بالا، قابلیت ضد آب بودن و همچنین کیفیت بالای صفحه نمایش این گوشی هستند که همگی فاکتور های مههمی برای یک گوشی هوشمند به روز به حساب می‌آیند. همانطور که اطلاع دارید سه سری معمولی از این گوشی وجود دارد و یک مدل پورشه دیزاین هم برای این سری موجود است که دارای ویژگی های مدل پرو با طراحی بسیار زیبا و جذابی است که البته در ازای این طراحی زیبا باید پول بیشتری هم پرداخت کنید.

اما بازگردیم به مدلی که در ابتدا قرار بود آن را بررسی کنیم؛ میت ۲۰ ایکس برای انجام و اجرای بازی های مختلف ساخته شده و تجهیزات جانبی و اضافه‌ای هم که مربوط به انجام بازی است برای این گوشی طراحی شده. اما باید این نکته هم بگوییم این گوشی یکی از رقیبان جدی میت ۲۰ پرو به حساب می‌آید. درست است که از نظر میزان کیفیت دوربین و صفحه نمایش این گوشی نسبت به میت ۲۰ پرو کمی ضعیف تر است اما باید مستقیما اعلام کرد که صفحه نمایش این گوشی ۷٫۲ اینچی با پنل امولد بوده و همچنین یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد که برتری زیادی به این گوشی می‌بخشد.

ابعاد این گوشی ۱۷۴٫۶ * ۸۵٫۴ * ۸٫۲ میلی متر بوده و وزن آن ۲۳۲ گرم می‌باشد. بسیاری از کاربران و منتقدان اعتقاد دارند که این یک تبلت است تا یک گوشی هوشمند چرا که به نسبت اندازه‌ی بسیار بزرگتری نسبت به رقیبان خود دارد؛ همچنین این موبایل، گوشیی نیست که مردم بتوانند آن را در جیب خود بگذارند.

علی رقم اندازه بزرگ این گوشی هواوی فضایی برای قرار دادن اسکنر تشخیص چهره و یا شارژ بی‌سیم Qi پیدا نکرده؛ و متاسفانه این گوشی از این امکانات محروم شده. این گوشی قابلیت شارژ سریع ۴۰ وات (در میت ۲۰ ایکس این میزان به ۲۲٫۵ وات رسیده)، حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش و قابلیت ضد و آب IP68 و ضد گرد و غبار را از دست داده؛ که این ویژگی ها همگی در میت ۲۰ پرو موجود می‌باشد.

این گوشی دارای سه دوربین است که همانطور که در بالا هم گفتیم کیفیت آن به اندازه میت ۲۰ پرو نیست اما این گوشی دارای حالت شب است که در این حال عکسبرداری با این دوربین کیفیت بالایی دارد؛ بنابراین شما می‌توانید در محیط های کم نور هم به خوبی عکسبرداری کرده و تصاویر با کیفیتی را تهیه کنید. اما اندازه بسیار بزرگ این گوشی سبب می‌شود زمانیکه شما آن را از جیب خود بیرون می‌آورید دیگران احمقانه به شما نگاه کنند. و صادقانه باید گفت حمل این گوشی کمی ترسناک است.

اگر با وزن بالا و ویژگی هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم مشکلی ندارید باید گفت بازدهی، عملکرد و کیفیت بالا در پخش بازی ها نیمه پر لیوان در رابطه با این گوشی هستند که البته این نیمه پر بسیار قدرتمند تر از تمامی نکات منفی این گوشی است. هواوی حتی برای این گوشی قلمی با نام HUAWEI M-Pen طراحی کرده. در زیر می‌توانید تصاویری از این قلم را مشاهده کنید.

به گفته شرکت هواوی این قلم ۵۰ دلار قیمت دارد. و متاسفانه خبر بد اینکه این قلم درون جعبه این گوشی نیست و باید آن را جداگانه تهیه کنید. بیشتر کاربران و هواداران انتظار داشتند تا این قلم همانند سری گلکسی نوت درون جعبه گوشی باشد. اگر در جایی زندگی می‌کنید که می‌توانید این قلم را تهیه کنید حتما این کار را انجام دهید چرا که کارهای هنری زیادی می‌توانید با آن انجام داده و از آن لذت زیادی ببرید.

این گوشی یک گوشی گیمینگ یا مخصوص بازی است و مهم ترین ویژگی یک گوشی گیمینگ پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی قوی آن است؛ پردازنده این گوشی اسنپ دراگون کایرین ۹۸۰ بوده و همچنین یک پردازنده گرافیک توربو ۲٫۰ هم دارد که ترکیب این دو پردازنده قدرت زیادی به این گوشی می‌بخشد و عملکرد و بازدهی آن را بسیار بالا می‌برد. همچنین باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی سبب می‌شود تا در بیشترین میزان بازدهی پردازنده ها بازدهی آن کم نشود و همچنین به سایر قطعات به کار رفته در سخت افزار هم فشاری وارد نشود.

علاوه بر تمام اینها یک پردازنده گرافیکی دیگر با مدل Mali-G76 MP10 در این گوشی موجود می‌باشد که گوشی نیازی به استفاده آن به غیر از زمان استفاده از تمام توان گوشی ندارد.

همچنین هواوی یک دسته هم برای این گوشی طراحی کرده که به دور صفحه نمایش ۷٫۲ اینچی گوشی متصل شده و شما می‌توانید به راحتی برای یازی کردن از این دسته استفاده کنید که البته باید گفت براساس بازی های مختلف این دسته کاربرد های متفاوتی دارد. اما در مجموع این دسته کمکی بسیار مفید، جالب و خلاقانه طراحی شده.

بررسی کوتاه هواوی میت۲۰ ایکس - تکفارس 

در پایان باید گفت درست است که این گوشی برای نقاط مختلف دنیا عرضه نشده اما از کیفیت مطلوبی برخوردار است و قیمت آن هم به نسبت کیفیت مواد به کار رفته در آن مناسب می‌باشد. در هرصورت ممکن است هواوی با بررسی بازار و شرایط خود این گوشی را برای کشور های آمریکایی هم منتشر کند.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این گوشی چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید همچنین ما را در تلگرام دنبال کنید، جهت عضویت کافی است بر روی تلگرام کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید