چالش ۱۰ ساله شرکت‌های موبایل - تکفارس 
چالش ۱۰ ساله شرکت‌های موبایل - تکفارس 

چالش ۱۰ ساله شرکت‌های موبایل

حسین چوبین
۱ بهمن ۱۳۹۷ - 08:00
چالش ۱۰ ساله شرکت‌های موبایل - تکفارس 

در ابتدا و بدون هیچ مقدمه‌ای باید گفت، برند های بزرگ تولید کننده گوشی هم از اشتباه کردن مصون نیستند و در تولید برخی محصولات خود خطا های زیادی داشتند. مثال بارز این خطا و اشتباهات گوشی‌های زیر هستند که در ادامه به توضیح کامل هر کدام از این گوشی‌ها و جزئیات مرتبط به آن ها خواهیم پرداخت.

[highlight] توجه: ما در این مقاله از گوشی ها و برندهای پرطرفدار ۲۰۱۸ استفاده کردیم، چرا که این برند ها به زودی مدل های جدید این گوشی ها را معرفی خواهند کرد.
در زیر توضیحات مربوط به هر برند می‌توانید تصاویر مربوط به آن هم مشاهده کنید. [/highlight]

اولین برندی که به دنبال آن می‌رویم، برند سامسونگ است. برند سامسونگ گلکسی اولین بار ۱۰ سال پیش دیده شد. اولین گوشی این برند سامسونگ گلکسی ۱۷۵۰۰ بود و حالا و پس از ۱۰ سال از تولید این برند می‌گذرد؛ اکنون و پس از ۱۰ سال گلکسی دارای یک نماینده قدرتمند به نام نوت۹ است که این گوشی بسیار متفاوت و قدرتمندتر از پدر خود می‌باشد. نوت۹ را می‌توان به عنوان یکی از عاملان بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه نمایش گوشی های هوشمند معرفی کرد.

پس از برند سامسونگ نوبت به شرکت سونی می‌رسد پس در ادامه همراه ما باشید.

برگردیم به سال ۲۰۱۲، شرکت سونی شرکت اریکسون را خرید، بنابراین سونی وارد میدان جدید از تولیدات گوشی شد؛ در زمانیکه همگی درحال برجسته کردن هیولای بزرگ آن زمان یعنی Satio با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن بودیم شرکت سونی اریکسون اکسپریا ایکس ۱۰ را معرفی کرد که بسیار محبوب شد. سونی با طراحی جذاب و به نوعی عجیب این گوشی توانست هواداران زیادی را به سمت آن جذب کند و همچنین سعی داشت تا این طراحی زاویه دار را حفظ کند؛ پس از گذشت مدتی این طراحی در ایکس زد۱ (XZ1) و ایکس زد۲ (XZ2) هم به نوع جدیدی به کار رفت و اما برای آخرین نسل از این سری به یک زبان خاص طراحی تبدیل شد.

اپل همواره از زمان های گذشته با سبکی مخصوص به خود معرفی شده. اپل آیفون ۳GS با یک صفحه‌نمایش ۳:۲ معرفی شد در صورتی که آخرین نسخه معرفی شده توسط شرکت اپل یعنی آیفون ایکس‌اس مکسیک صفحه نمایش تقریبا بی‌حاشیه ۱۹٫۵:۹ دارد. سیستم عامل و iTune این گوشی هم در تمامی این سال‌ها به همین نسبت پیشرفت کرده است. در هرصورت دستگاهی که باعث محبوبیت iTune شد اکنون دیگر قابل استفاده نیست؛ البته شایعاتی هم وجود دارد که اشاره به ساخت یک نسخه iPod همانند این مدل دارد. اگر این شایعه حقیقی باشد به نظر می‌رسد اپل در تلاش است تا یاد این گوشی را زنده نگه دارد.

برند HTC برندی است که در تولید گوشی های با صفحه‌نمایش بزرگ سابقه زیادی دارد. HTC HD2 یکی از گوشی‌هایی بود که در زمان خود به نسبت سایر رقیبان صفحه‌نمایش بزرگتری داشت، همچنین بدنه و سخت‌افزار به نوعی طراحی شده بود که این گوشی برای هکرها بسیار محبوب ومناسب بود و همانطور که گفتیم به علت سخت‌افزار عالی این گوشی هنوز هم برای برخی از هکر ها قابل استفاده می‌باشد. اما اکنون و نسل جدید این گوشی یعنی +HTC U12 نتوانست به اندازه‌ی مدل قبلی خود موفق و با قدرت عمل کند.

پس از برند های فوق می‌توان گفت یکی از شرکت هایی که نقش اصلی را در دنیا اولیه اندروید دارد شرکت موتورولا می‌باشد. موتورولامیلاستون ( Motorola MILESTONE) با یک کیبورد کمکی در سال ۲۰۰۹ تحت برند DROID معرفی و عرضه شد. اگر قصد دارید تا به تجربه استفاده از این گوشی باز گردید حتما نسل جدید این گوشی  یعنی Motorola Moto Z3 را امتحان کنید.

ال‌جی پارادا اولین گوشی هوشمند تمام لمسی با طراحی جدید و ظرفیت مناسب و بالا برای لمس کردن صفحه‌نمایش بود. این گوشی در ۲۰۰۸ معرفی و عرضه شد. بنابراین بیایید نگاهی کوتاه به LG KM900 Arena داشته باشیم. این گوشی دارای اسپیکر های دالبی مخصوص موبایل بود که این مسئله تاثیر بسیار زیادی برروی کیفیت پخش صدا برروی این گوشی را داشت. نسل جدید این گوشی LG V40 ThinQ می‌باشد که طراحان این گوشی سعی دارند تا تغییراتی را در راستای بهبود بخشیدن به این گوشی اعمال کنند.

هواوی تا قبل مراسم MWC2009 در ساخت گوشی های اندروید تخصصی نداشت اما در این مراسم اولین گوشی اندروید خود را با نام Huawei U8220 معرفی و عرضه کرد. دوربین این گوشی ۳٫۱۵ مگاپیکسل بود؛ باور وجود چنین دوربینی برروی گوشی ساخت شرکت هواوی که توانسته هواوی میت۲۰ پرو را با چنین دوربین با کیفیتی تولید کند کمی سخت است.

در ادامه قصد داریم به دنبال شرکتی برویم که از اولین روزهای ساخت تلفن همراه با این صنعت همراه بوده و هرگز بی‌سروصدا نبوده است و توانسته با گذشت چنین مدت زمان زیادی هنوز هم زنده بماند. گام های اول این گوشی برای ساخت گوشی های هوشمند و لمسی نوکیا N97 بود که یک کیبورد کمکی هم در زیر صفحه‌نمایش خود داشت. نوکیا ۸٫۱ یک نسخه تمام لمسی و مدرن از این گوشی است که به نوعی می‌توان گفت فقط نام نوکیا و مدل قدیمی خود را زنده نگه می‌دارد.

شبیه به نوکیا، بلک‌بری هم یکی از پیشگامان تولید کننده تلفن همراه بوده که توانسته این برند را با حفظ جزئیات مخصوص خود حفظ کند.  BlackBerry Bold 9700 و نسخه جدید آن یعنی BlackBerry KEY2 دقیقا مشابه یکدیگر ساخته شده‌اند؛ با این تفاوت که نسل جدید این گوشی صفحه‌نمایش کشیده‌تر و بزرگتری دارد و نقش کیبورد در آن کم رنگ‌تر شده است.

در پایان باید اضافه کنیم برندهایی در دنیای موبایل و گوشی های هوشمند وجود دارند که اسمشان در این لیست موجود نیست، برندهایی شبیه به شیائومی اپو و… که پس از سال ۲۰۰۹ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. آنچه که مسلم است شرکت‌هایی که تازه این مسیر را آغاز کرده و در آن پیشرفت خوبی داشتند به زودی می‌توانند رقیبان جدی این شرکت ها به حساب بیایند، بنابراین تا چند سال دیگر نام این برندها در این لیست قرار خواهد گرفت.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با گوشی های بالا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین ما را در تلگرام دنبال کنید، جهت عضویت کافی است برروی تلگرام کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید