تولید یک کارت گرافیک ۷ نانومتری دیگر توسط AMD - تکفارس 
تولید یک کارت گرافیک ۷ نانومتری دیگر توسط AMD - تکفارس 

تولید یک کارت گرافیک ۷ نانومتری دیگر توسط AMD

سید محمد معلمی
۲۱ دی ۱۳۹۷ - 22:00
تولید یک کارت گرافیک ۷ نانومتری دیگر توسط AMD - تکفارس 

امسال و در همایش بین‌المللی CES، کمپانی AMD با دستانی پر حضور پیدا کرده و از دومین کارت گرافیک ۷ نانومتری خود به نام Radeon VII رونمایی کرد.

این قطعه که از سازه نسل دوم Vega بهره می‌برد، دومین GPU جهان به حساب می‌آید که توسط فرآیند ۷ نانومتری تولید شده است. این کارت گرافیک که بیشتر مصارف گیمینگ دارد، پس از GPU 7 نانومتری Radeon Instinct دومین قطعه دنیا می‌باشد که با چنین فرآیندی تولید شده است.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://dl.gamefa.com/user5/uploder/techfars/720p/AMD%20Radeon%E2%84%A2%20VII%20%20World%E2%80%99s%20First%207nm%20Gaming%20GPU%20720p.mp4″ target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ffffff” ]دانلود ویدئو با کیفیت ۷۲۰p [/button]

Radeon VII دارای ۱۶ گیگابایت HBM2 در مموری بوده و از پهنای باند ترابایت بر ثانیه بهره می‌برد و می‌تواند با ۶۰ واحد شمارشگر خود به سرعت ۱٫۸ گیگاهرتزی برسد. این کارت گرافیک حدود ۷۰۰ دلار ارزش خواهد داشت تا بتواند با رقیب جدی خود یعنی RTX 2080 کمپانی ان‌ویدیا رقابت نماید.

با این قطعه که می‌توانیم بازی‌های ۴K را اجرا نماییم، AMD ادعا می‌کند عملکرد آن نسبت به نمونه قبلی یعنی Vega حدود ۲۵ درصد سریع‌تر خواهد بود ولی به همان مقدار انرژی مصرف می‌کند به دلیل اینکه از پردازش ۷ نانومتری بهره می‌برد. برای مثال، AMD نشان داد که این کارت گرافیک می‌تواند در بازی‌هایی نظیر Battlefield V و Far Cry 5 پا‌به‌پای رقیب خود یعنی RTX 2080 حرکت کند. همچنین، در بازی Strange Brigade، مانند همیشه، قطعه Radeon عملکرد بهتری از خود به ثبت رساند.

تولید یک کارت گرافیک ۷ نانومتری دیگر توسط AMD - تکفارس 

نتایج بنچمارک به ثبت رسیده نیز به خوبی نشان می‌دهد که Radeon VII نسبت به مدل Vega سال گذشته عملکرد بسیار بهتری دارد زیرا در نرم‌افزارهای Blender و Adobe Premier حدود ۳۰ درصد بهتر بود و در برنامه OpenCL نیز تا ۶۲ درصد بهتر کار کرد.

تولید یک کارت گرافیک ۷ نانومتری دیگر توسط AMD - تکفارس 

گفته می‌شود کارت گرافیک ۷۰۰ دلاری Radeon VII از تاریخ ۷ فوریه به فروش خواهد رسید و بازی‌هایی نظیر Devil May Cry 5 ،The Division 2 و Resident Evil 2 را که AMD هم‌اکنون به همراه کارت گرافیک‌های RX و Vega به صورت رایگان در اختیار مشتریان قرار داده نیز در این محصول جدید به چشم خواهند خورد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید