اپل واچ‌های سری ۴ باردیگر جان انسانی را نجات دادند - تکفارس 
اپل واچ‌های سری ۴ باردیگر جان انسانی را نجات دادند - تکفارس 

اپل واچ‌های سری ۴ باردیگر جان انسانی را نجات دادند

امیر محمد مریخی
۲۰ دی ۱۳۹۷ - 17:00
اپل واچ‌های سری ۴ باردیگر جان انسانی را نجات دادند - تکفارس 

سری ۴ اپل واچ، حتی قبل از اینکه کمپانی بتواند بهترین ویژگی این ساعت‌های هوشمند ارتقا یافته را فعال کند نیز بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرده بودند، ویژگی که بدون شک یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها در تاریخ کوتاه ساعت‌های هوشمند است.

حالا که کارایی ECG یک چیز رسمی است، رویای اپل برای نجات جان مردم توسط این وسیله محبوب می‌تواند به واقعیت تبدیل شود. بر خلاف ترس‌های اولیه از تاییدیه FDA که نشان می‌داد این دستگاه در خواندن اطلاعات دقت کافی را ندارد، هر روز تعداد بیشتری از مردم رضایت خود را از این محصول و ویژگی انقلابی‌اش اعلام می‌کنند.

آخرین خبر این چنینی از ایالت نیو همپشیر برمی‌خیزد. جایی که یکی از دارندگان اپل واچ سری چهار، توسط این دستگاه از یک مشکل تشخیص داده نشده قلبی با خبر شد. سپس این دستگاه فوق العاده هوشمند به این شخص پیشنهاد کرد تا با دکترش تماس بگیرد. او به سرعت به بخش فوریت‌های پزشکی رفت و یک آزمایش واقعی ECG بر روی او انجام گرفت.

نتایج این آزمایش با آزمایشی که اپل واچ بر روی قلب این شخص انجام داده بود یکسان بود. در نهایت این شخص ازهوش رفت و قلب او توسط پزشکان مجددا راه اندازی شد، این کار واقعا ترسناک بنظر می‌رسد.

مشکل قلبی این شخص که فیبرلاسیون دهلیزی نام دارد، اگر به موقع تشخیص داده شود کاملا قابل درمان است. درنتیجه قهرمان داستان ما حالا زنده و سرحال است آن هم بخاطر این که آنقدر باهوش بوده تا در کریسمس برای خودش یک اپل واچ سری ۴ خریداری کند.

این شخص که خود را یک خوره تکنولوژی معرفی می‌کند گفته است که اگر بخاطر اپل واچ نبود او نمی‌توانست به موقع از مشکل قلبی خود با خبر شود، اگرچه که او حس می‌کرده همه چیز درست به نظر نمی‌آید اما در عوض به این احساس خود توجهی نکرده و خیال کرده که یک ناراحتی ساده بخاطر سفرهای زیاد در در طی تعطیلات است. اما هشدار برنامه ECG که به تازگی بر روی ساعت‌های هوشمند اپل فعال شده است جان این شخص را نجات داده است.

فیبرلاسیون دهلیزی باعث افزایش ریسک از کار افتادن قلب، جنون، و سکته می‌شود، مخصوصا اگر برای مدت طولانی درمان نشود.

سخت می‌توان گفت که آیا اپل واچ واقعا جان این شخص را نجات داده است یا خیر اما قطعا به او کمک کرده تا از یک خطر مهم علیه سلامتی اش جان سالم بدر ببرد. این چیزی است که ما به آن نوآوری معنا دار می‌گوییم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید