اپل: تعویض باتری گوشی‌های آیفون‌ به فروش آن‌ها صدمه وارد کرده است - تکفارس 
اپل: تعویض باتری گوشی‌های آیفون‌ به فروش آن‌ها صدمه وارد کرده است - تکفارس 

اپل: تعویض باتری گوشی‌های آیفون‌ به فروش آن‌ها صدمه وارد کرده است

امیر مریخ
۱۳ دی ۱۳۹۷ - 13:00
اپل: تعویض باتری گوشی‌های آیفون‌ به فروش آن‌ها صدمه وارد کرده است - تکفارس 

اگر شما هم یکی از گران قیمت‌ترین گوشی‌های دنیا را در جیبتان داشتید و از وضعیت باتری آن نگران بودید، طبیعتا ترجیح می‌دادید که به جای تهیه‌ی یک گوشی کاملا نو و جدید، تنها باتری گوشی قدیمی خود را تعویض کنید! در ادامه‌ی خبر با تکفار همراه باشید.

طبق نامه‌ای که توسط مدیر عامل اپل آقای تیم کوک (Tim Cook) به سرمایه گذاران این شرکت ارسال شده است، به نظر می‌رسد که اپل در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی زیادی می‌باشد. آقای کوک در طی این نامه ابراز داشته است که این شرکت انتظار از دست دادن درآمد ۹ میلیارد دلاری را در تجارت خود دارد؛ وی علت این ضرر اقتصادی عظیم را تقاضای ضعیف گوشی‌های آیفون‌ توسط مصرف کنندگان گوشی‌های هوشمند اعلام کرده است، وی در ادامه‌ی این نامه ابراز داشته است که این کاهش تقاضا به این دلیل است که مصرف کنندگان به طور دستی و «مبتدیانه» اقدام به تعویض باتری گوشی‌های هوشمند خود می‌کنند.

سال گذشته، اپل ابراز داشت که آن‌ها قصد دارند تا به منظور حل مشکل باتری‌های ضعیف گوشی‌های آیفون ،که بعضا باعث خاموش شدن نا به جای این گوشی‌ها می‌شدند، آن‌ها را از سطح بازار جمع آوری و خط تولید آن‌ها را کاهش و یا متوقف کند. آن‌ها در همین زمینه به منظور ابراز پشیمانی و جبران این مشکل، به خریداران پیشنهاد دادند تا هزینه‌ی جایگزینی باتری که مبلغی معادل ۷۹ دلار است را به ازای مبلغ ۲۹ دلار برا آن‌ها انجام دهند.

این هزینه‌ی پایین جایگزنی باتری‌های اپل به همراه پشتیبانی بالا از آن‌ها باعث شد تا در سال میلادی گذشته، بسیاری از مصرف کنندگان این گوشی‌ها مبلغ هنگفتی را برای تهیه‌ی گوشی‌ها جدید نپردازند و به جای آن‌ تنها با صرف مبلغ اندکی باتری گوشی‌های خود را جایگزین و به معنی دیگر گوشی‌های خود را با مبلغی بسیار ارزان‌تر نوسازی کنند. و هم اکنون در ادامه این سلسله اتفاقات که در نهایت منجر به آن شده است تا باتری‌های آیفون ارزان‌تر و راحت‌تر جایگزین شوند، افراد کمتری راضی خواهند شد تا برای آیفون‌های جدید ۱،۴۴۹ دلاری از جیب خود مایه بگذارند. همچنین به هنگامی که اپل ابراز داشت که  آن‌ها قصد دارند تا نسخه‌‌های قدیمی‌تر آیفون را در زمینه مصرف بهینه‌ی باتری هایشان به روز رسانی کنند، کاربران بیشتری درباره نحوه غیرفعال کردن این ویژگی‌های جدید اطلاعات کسب کردند. در طی این ویژگی‌ جدید اپل قابلیتی را به نام حالت Low Battery Power به این گوشی‌ها اضافه کرده است که به هنگام ضعیف بودن باتری به کمک گوشی می‌آید، آن‌ها همچنین باتری‌های خارجی یا  external battery pack را نیز برای این گوشی‌ها در نظر گرفته بودند. اما هم اکنون هر کسی که در مورد عمر کوتاه باتری با آیفونش در حال دسته و پنجه نرم کردن باشد می‌تواند به راحتی به جای استفاده از ویژگی‌ها و باتری‌های خارجی در نظر گرفته شده برای این گوشی‌ها، تنها به ازای مبلغ ناچیزی معادل  ۲۹ دلار، باتری جدیدی را برای گوشی خود تهیه و آن را جایگزین کند.

در سال ۲۰۱۸ همچنین بسیاری از مسائل و مشکلات مربوط به کیفیت طول عمری گوشی‌های قدیمی اپل، رفع و رجوع شدند و به این ترتیب یکی از دلایل اصلی مصرف کنندگان برای تهیه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این گوشی‌ها از بین رفت. که این مسئله به خودی خود یک نکته‌ی مثبت در نظر گرفته می‌شود اما، در این مورد باید اذعان داشته باشیم که افزایش کیفیت گوشی‌های اپل به نفع این غول تکنولوژی دنیا تمام نشد.

نامه‌ای که امروز به دست سران اپل رسید، تنها یک دستور العمل ساده است، با این حال،  تعداد فروشی که در طی این نامه ابراز شد، رقمی واقعی و دقیق نیست و همچنین شما نباید انتظار داشته باشید که حتی در صورت صبر کردن بیشتر هم، در مورد رقم واقعی این ضرر‌ها اطلاعات دقیقی به دست بیاورید. چرا که در گزارش مالی که شرکت اپل در اواخر ماه نوامبر سال گذشته ابراز داشت، این شرکت در مورد در آمد سه ماهی خود گفت که دیگر تمایلی به نمایش میزان تعداد واحد‌های آیفون، iPad و مکینتاش به فروش رفته، ندارد. آن‌ها دلیل این رویکرد جدیدشان را بروز پاره‌ای از مشکلات اعلام کرده بودند که تاثیر زیادی بر روی این شرکت گذاشته بود. و این یکی دیگر از دلایلی است که ما امروز، رقم اعلام شده تسط کمپانی اپل را قبول خواهیم کرد و در مورد صحت و سقم آن به بحث نخواهیم نشست. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید