پروژه آزمایشی اینستاگرام به طور اتفاقی در دسترس کاربران قرار گرفت - تکفارس 
پروژه آزمایشی اینستاگرام به طور اتفاقی در دسترس کاربران قرار گرفت - تکفارس 

پروژه آزمایشی اینستاگرام به طور اتفاقی در دسترس کاربران قرار گرفت

امیر مریخ
۹ دی ۱۳۹۷ - 19:01
پروژه آزمایشی اینستاگرام به طور اتفاقی در دسترس کاربران قرار گرفت - تکفارس 

اگر در طی چند روز اخیر صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام را باز کرده‌اید و احتمالا متوجه این تغییر شده‌اید در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

این قابلیت جدید که در شبکه‌ی اجتماعی ایسنتاگرام ظاهر شده است، نحوه حرکت تایم لاین صفحه‌ی اصلی شما را کاملا تغییر داده است، شما تنها کاربر اینستاگرام نیستید که این اتفاق برایش پیش آمده است. به نظر می‌‌رسد که  در طی اتفاق برنامه ریزی نشده‌‌ای اخیرا، تعداد بسیار کمی از کاربران مجهز به یک رابط کاربری شده‌اند که به جای حرکت از بالا به پایین سابق، هم اکنون از سمت راست به چپ حرکت می‌کند و در طی آن می‌توان پست‌ها را دقیقا  همانند روشی جا به جا کرد که پیش از این استوری‌ها را به عقب یا جلو هدایت می‌کرد. روشی که که با زدن یک ضربه به سمت راست و یا چپ گوشی می‌توانستیم استوری‌ها را جا به جا کنیم.

هنگامی که این خط زمانی جدید در رابط کاربری برخی از مصرف کنندگان این شبکه‌ی اجتماعی ظاهر شد، مدیران Instagram با قرار دادن پستی در توییتر خواستند تا این گاف را به نفع خود تمام کرده و در مورد آن اعلام کردند:

امروز ما یک روش جدید را به منظور حرکت و جستجو در میان پست‌های مختلف، به شما ارائه دادیم.

آن‌ها همچنین به کاربران پی گیر این اتفاق گفتند که برای دیدن پست‌های خود از طریق این روش جدید باید  ضربه بزنند تا پست‌ها به عقب و جلو حرکت کنند. با این حال، به نظر می‌رسد که این تغییر ممکن است یک آزمون کوتاه دیگر بوده باشد و هیچگاه در حد یک تغییر دائمی و همیشگی بر روی این شبکه‌ی اجتماعی ظاهر نشود.

پروژه آزمایشی اینستاگرام به طور اتفاقی در دسترس کاربران قرار گرفت - تکفارس 

پیغامی که اینستاگرام برای برخی از کاربران فرستاد و در طی آن نحوه‌ی استفاده از رابط کاربری جدید را برای آن‌ها توضیح داد: ما به شما یک روش جدید برای جا به جایی پست‌ها را معرفی میکنیم، برای حرکت بین پست‌ها، دقیقا همانند حرکت بین استوری‌ها، به  صفحه ضربه بزنید!

شایعات در مورد احتمال حضور چنین افزونه‌ای به اینستاگرام در ماه اکتبر کلید خورد، هرچند در آن زمان به نظر می‌رسید که این ویژگی به  بخش Tab Explore که با نماد ذره بین شناخته می‌شود، محدود باشد. یک سخنگوی شرکت اینستاگرام به نشریه‌ی TechCrunch در ماه اکتبر گفته بود:

ما همیشه روش‌هایی را برای بهبود تجربه کاربران در Instagram ترسیم و آزمایش می‌کنیم تا در همین جهت مردم را به چیز‌هایی که به آن علاقه دارند نزدیک‌تر کنیم.

آن‌ها در همان تاریخ همچنین این نکته را نیز اضافه کردند که معرفی تغییرات جدیدی در صفحه‌ی اصلی شبکه‌ی اجتماعیشان هم اکنون به عنوان یک اولویت مهم برای سیاست‌های شرکتشان در نظر گرفته نشده است، و آن‌ها هم اکنون به طور فعالانه نظری در مورد آن ندارند.

مشخص نیست که در حال حاضر چه تعداد از کاربران اینستاگرام، به این ویژگی جدید دسترسی پیدا کرده و حسابشان بر همین اساس دچار تغییر و تحول شده است، اما یک منبع مستقل گزارش داده است که کاربران Instagram در سراسر جهان این ویژگی را دریافت کرده ‌اند و در همین راستا بسیاری از این کاربران در مورد تغییرات به وجود آمده بر روی اینستاگرام در شبکه‌های اجتماعی مختلف صحبت کرده و بر روی آن با یکدیگر به بحث و نظر پرداختند. به عنوان مثال فردی با نام کاربری Scott Neumyer در توییت برای اینستاگرام چنین پیغامی را فرستاده است:

هی @ instagram … من هرگز نمی‌خوام به سمت چپو راست تو تایم لاینم حرکت کنم، به هیچ وجه! لطفا این ویژگی رو تو حساب کاربری من غیر فعال کنید ممنون!

در حال حال به نظر می‌رسد که این مورد نیز یکی از هزاران موارد آزمایش‌های محدود و کوتاه مدتی باشد که اینستاگرام برای آزمایش و ارتقاء سطح کیفی خود انجام می‌دهد و به احتمال زیاد این یک تغییر پا بر جای برای کاربران نخواهد بود. تعدادی از ما در گروه تحریریه‌ی تکفارس بر حسب اتفاق در حساب کاربری اینستاگراممان به این قابلیت جدید دسترسی پیدا کرده‌ایم و از سمت دیگر بسیاری اعضا نیز چنین قابلیتی را در حساب خود مشاهده نکردند و وجود آن را به طور کامل منکر شدند. این قضیه برای حداقل یکی از ویراستاران ما اتفاق افتاد، او صفحه‌ اصلی خود را در حالتی یافت که وضعیت مرور و جستجو کردن در آن ماداما به حالت جدید و حالت قدیم جا به جا می‌شد!

آقای آدام میسوری ،Adam Mosseri، سرپرست اینستاگرام، امروز به این نکته اشاره کرد که ویژگی اسکرول به سمت چپ و راست فقط  یک تست کوچک در مقیاس محدود است، اما شرکت به طور تصادفی آن را به کاربران بیشتری انتقال داده است، این آزمایش طبق برنامه ریزی‌های این شرکت قرار بود تا به تعداد کاربران محدودی برای انجام آزمایش ارائه شود، ولی تعداد کاربرانی که هم اکنون این ویژگی در دسترسشان قرار گرفته است از میزان برنامه ریزی شده بسیار بیشتر است. هم اکنون در صورتی که شما هنوز قابلیت اسکرول سمت چپ و راست را دارید و می‌خواهید به حالت عادی بازگردید، تنها کاری که باید انجام دهید آن است که اپلیکیشن اینستاگرام را راه اندازی مجدد کنید.

پروژه آزمایشی اینستاگرام به طور اتفاقی در دسترس کاربران قرار گرفت - تکفارس 

آدام موسری در طی پستی در توییتر بعد از قرار دادن یک نظر سنجی تاسف بار (!) اذعان داشت:

این پروژه قرار بود که فقط یک آزمایش بسیار کوچک باشد که به طور تصادفی مراحل آزمایشی آن از کنترل خارج شد. این مشکل تا به الان باید مرتفع شده باشد. اگر شما همچنان این ویژگی را در حساب کاربریتان می‌بینید تنها اپلیکشن را مجددا ازگشایی کنید. تعطیلات [کریمس] مبارک!

همانطور که انتظار می‌رفت این به روز رسانی یک آزمایش کوتاه مدت دیگر بود که Instagram قصد انجام آن را به طور محدود داشت. ما برای دریافت اطلاعات بیشتر با Instagram تماس حاصل کرده‌ایم و در صورت دریافت اطلاعات تکمیلی‌تر آن‌ها را در اختیار شما کاربران تکفارس قرار خواهیم داد.نظرات خود را با ما در مورد این خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید