ژاپن: گوشی‌های هوشمند بینایی کودکانمان را به خطر انداخته‌اند - تکفارس 
ژاپن: گوشی‌های هوشمند بینایی کودکانمان را به خطر انداخته‌اند - تکفارس 

ژاپن: گوشی‌های هوشمند بینایی کودکانمان را به خطر انداخته‌اند

امیر مریخ
۵ دی ۱۳۹۷ - 19:00
ژاپن: گوشی‌های هوشمند بینایی کودکانمان را به خطر انداخته‌اند - تکفارس 

سطح بینایی دانش آموزان ژاپن رو به وخامت است و دولت این کشور فکر می‌کند که مسبب اصلی این معضل را پیدا کرده‌ است. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

آن‌ها گوشی‌های هوشمند را در مورد این مسئله سرزنش می‌کنند. نظرسنجی اخیری که توسط وزارت آموزش و پرورش، فرهنگ، ورزش، علم و فناوری ژاپن انجام گرفت، این مسئله را نشان داد که تعداد دانش آموزانی که دارای قوه‌ی بینایی کمتر از نمره استاندارد ۱٫۰ (معادل با نمره‌ی سطح بینایی ۲۰/۲۰) هستند، نسبت به تمام دوران گذشته در پیک خود قرار دارد، این تعداد از دانش آموزان در حدود ۲۵٫۳ درصد از کل دانش آموزان فعال در کشور ژاپن را تشکیل می‌دهند.

و حتی بدتر از این، فقط بیش از ۶۷ درصد از دانش آموزان دبیرستانی و بیش از ۳۴ درصد از دانش آموزان ابتدایی حتی در حدود این سطح استاندارد و حداقلی قرار نگرفتند و سطح بینایی بسیار پایین تری را به ثبت رساندند. دولت این روند  رو به وخامت را به دلیل «افزایش زمان صرف شده در حوزه‌ی تماشای صفحه نمایشگرها [گوشی‌های هوشمند] و انجام بازی‌های موبایلی» تشخیص داده است.

انجام بازی‌های گوشی‌های هوشمند مسئله‌ای فراگیر در سطح ژاپن تلقی می‌شود و سازندگان در این کشور، بازار اقتصادی بالایی را تجربه می‌کنند. طبق تحقیقات انجام گرفته توسط محققین بازاری مجله‌ی Newzoo، این کشور سومین بازار بزرگ بازی در جهان از نظر اقتصادی است و بخش بزرگی از گیمرهای تاثیر پذیر از این بازار، بازی‌های موبایلی را تجربه و مصرف می‌کنند (۴۱ درصد از مردان و ۳۲ درصد از زنان به این کار مشغولند). با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که در حال حاضر این مسئله به صورت علمی تایید نشده است که افزایش مدت زمان استفاده و دیدن صفحه نمایش باعث کاهش و ضعف در سطح بینایی شما می‌شود، اما با این حال کارشناسان هشدار می‌‌دهند که دوره‌های طولانی قرار گرفتن در معرض نور آبی که از صفحه‌ نمایشگر تلفن‌های هوشمند تابش می‌شود، توانایی آن را دارد تا موجب افزایش فشار بر روی چشم و یا خستگی آن شود.

ژاپن تنها کشوری نیست که نسبت به این مسئله موضع جدی گرفته است و آن را تحدید جدی برای سطح کیفیت زندگی اجتماع خود می‌داند. در اوایل سال جاری، چین (بزرگترین بازار بازی‌های رایانه‌ای دنیا) کمپانی‌ها را تهدید کرد که در صورت اتخاز نکردن تصمیمات جدی در این زمینه، آن‌ها امور را به دست خود گرفته و در جهت محافظت از بینایی کودکان، اقداماتی از جمله محدود کردن تعداد بازی‌های آنلاین و تعداد بازی‌های انتشاری و زمان انجام بازی را عملی خواهند کرد. طبق اعلامیه که بر اساس داده‌های سازمان بهداشت جهانی منتشر شده است، دولت چین اعلام می‌کند که این کشور دارای بیشترین میزان نزدیک بینی افراد در دوران کودکی در سطح جهان می‌باشد. نظر شما چیست؟ آیا شما هم معتقد هستید که استفاده‌ی نسل جوان از محصولات دیجیتال که به سطح بینایی آن‌ها صدمه می‌زند باید محدود شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید