فتنه آمریکا علیه هوآوی همچنان ادامه دارد - تکفارس 
فتنه آمریکا علیه هوآوی همچنان ادامه دارد - تکفارس 

فتنه آمریکا علیه هوآوی همچنان ادامه دارد

امیر محمد مریخی
۳ دی ۱۳۹۷ - 20:00
فتنه آمریکا علیه هوآوی همچنان ادامه دارد - تکفارس 

پس از دستگیری مِنگ وانژو توسط مقامات کانادا در ونکوور، کشمکش بین آمریکا و چین افزایش یافت. این دستگیری از طرف مقامات قانونی ایالات متحده که مجوز دستگیری منگ را داشتند هدایت شده بود. ایالات متحده ادعا داشت که منگ با کلاه برداری بانکی کاری کرده بود تا هوآوی بتواند با ایران معامله کند، که البته بر خلاف تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

نه تنها اینکه آمریکا و چین در یک جنگ اقتصادی قرار دارند، بلکه مقامات دولتی آمریکا در حال هشدار دادن به متحدین خود هستند که هوآوی باید یک تحدید بین المللی تلقی شود.

آن‌ها به متحدین خود می‌گویند که نباید از تلفن‌ها یا تجهیزات مخابراتی هوآوی استفاده کنند.

منگ، دختر موسس هوآوی شخص مهمی در چین است. این کشور برخی از کانادایی‌ها را دستگیر کرده تا دستگیری منگ را تلافی کند و همچنین تحدید کرده که کانادایی‌های بیشتری را به زندان خواهد انداخت اگر منگ به زودی آزاد نشود. درحالی که این شخص با وثیقه آزاد است، نمی‌تواند کانادا را ترک کند.

حالا بر اساس گزارشی از New York Post، اطلاعات جدیدی از پرونده منگ به بیرون درز کرده است. منگ که به نام پرنسس منگ نیز شناخته می‌شود، پدر بزرگی دارد که وزیر بزرگ‌ترین ایالت چین بوده است، این شخص همچنین نزدیک ترین دوست مائو تسه تونگ، بنیان گذار جمهوری خلق چین بوده است.

به همین سبب New York Post منگ را وفادار به کمونیسم می‌داند، و در حال حاضر مشغول آماده شدن برای جانشینی پدرش رِن ژنگفِی می‌باشد. فراموش نکنید که این کمپانی دومین فروشنده برتر تلفن‌های هوشمند در جهان است، همچنین بیشتر قطعات مخابراتی دنیا نیز متعلق به این شرکت است.

مقاله New York Post، هوآوی را به جاسوسی برای کمونیسم‌ها متهم می‌کند، و بدون هیچ منطق یا مدرکی به این نتیجه می‌رسد که حزب کمونیسم تمام کمپانی‌های چین را فراخوانده تا برای جمع آوری اطلاعات با یکدیگر متحد شوند. بند هفت قانون اطلاعات ملی چین به می‌گوید که تمام سازمان‌ها و شهروندان باید به اطلاعات ملی کمک کنند، همچنین حفاظت از اطلاعات ملی نیز اجباری است.

قانون گذاران آمریکا نگران هستند که تلفن‌های هوآوی و تجهیزات شبکه‌ این کمپانی مشغول جاسوسی از مصرف کنندگان و کمپانی‌های آمریکایی هستند و اطلاعات را به دولت کمونیسم چین می‌رسانند. رییس FBI کریستوفر رِی می‌گوید که از تلفن‌های هوشمند هوآوی می‌توان استفاده کرد تا به وسیله بدافزارها اطلاعات را تغییر داد یا دزدید و جاسوسی غیر قابل ردیابی انجام داد. در اوایل سال بود که دولت آمریکا فروش تلفن‌های هوآوی را در پایگاه‌های نظامی آمریکا ممنوع کرد.

در همین حال دولت آمریکا در بازداشتن AT&T و Verizon، از فروختن هوآوی Mate 10 Pro در فروشگاه‌هایشان دست داشت. ترس اصلی این است که تجهیزات هوآوی جهت ساخت بیشتر بخش‌های شبکه ۵G جهان استفاده می‌شوند. در حالی که کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا، کانادا، نیوزلند و استرالیا توانستند کشورهایی مانند ژاپن، هند و آلمان را قانع کنند تا استفاده از تجهیزات هوآوی را ممنوع کنند، این کمپانی توانسته بیش از ۲۵ درصد خطوط ۵G جهان را تحت اختیار داشته باشد.

جالب است بدانید که دو حرف چینی که نام هوآوی را در این زبان تشکیل می‌دهند به معنای خدمت به چین نیز هستند و دولت آمریکا به شکل احمقانه‌ای باور دارد که هوآوی با دادن اطلاعات به دولت کمونیسمی چین مشغول خدمت به آن است.

هرچند که کمپانی هوآوی تمام این اتهامات را رد می‌کند و آن‌ها را سوداگری بی اساس می‌خواند.

با این وجود

برخی از کمپانی‌های چینی از هوآوی پشتیبانی می‌کنند، به عنوان مثال کارمندانی را که آیفون خریداری می‌کنند جریمه نقدی می‌کنند و برای خرید تلفن‌های تولید داخل به آن‌ها وام می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید