نگرانی در مورد اسپیکرهای هوشمند | ارسال اشتباهی فایل‌های صوتی ضبط شده‌ی الکسا توسط آمازون - تکفارس 
نگرانی در مورد اسپیکرهای هوشمند | ارسال اشتباهی فایل‌های صوتی ضبط شده‌ی الکسا توسط آمازون - تکفارس 

نگرانی در مورد اسپیکرهای هوشمند | ارسال اشتباهی فایل‌های صوتی ضبط شده‌ی الکسا توسط آمازون

پوریا اسدی
۱ دی ۱۳۹۷ - 13:00
نگرانی در مورد اسپیکرهای هوشمند | ارسال اشتباهی فایل‌های صوتی ضبط شده‌ی الکسا توسط آمازون - تکفارس 

کابوسی که برای اسپیکرهای هوشمند در نظر گرفته می‌شود این است که شخص دیگری به نحوی از تمام مکالماتی که در جلوی میکروفن‌های همیشه روشن دستگاه داشته‌اید، آگاهی یابد. متاسفانه این وضعیت برای برخی افراد به واقعیت تبدیل شده است. به گفته واشنگتن پست، یک مرد در آلمان در طی درخواست فایل‌های صوتی خود، بیش از ۱۷۰۰ فایل صوتی از فرد ناشناسی را دریافت کرده است.

فایل‌های صوتی که به وسیله آمازون برای این فرد ارسال شده، به او اجازه داده تا صدها کلیپ‌های ضبط شده توسط یک دستگاه اکو را در خانه شخص دیگری گوش دهد. آرشیو کامل صوتی فرد غریبه به او داده شده و  او می‌تواند در صورت تمایل به تمام آنها در اوقات فراغت خود گوش دهد. به نظر می‌رسد این فرد آمازون را از این مسئله آگاه نموده و آمازون فایلها را حذف کرده است تا دیگر به آنها دسترسی نداشته باشد. آمازون سپس یک پیوند حاوی تاریخچه کامل ضبط شده از دستگاه اکوی این فرد را برای او ارسال نموده که همان چیزی بود که او در ابتدا درخواست آن را داشته است. متاسفانه این مشکل باعث آسیب به طرز تفکر در مورد این اسپیکرها شده است.

آمازون در بیانیه ای به واشنگتن پست گفت:

این یک مورد تاسف بار از خطای انسانی و یک حادثه منفرد بوده است. ما این مسئله را با دو کاربر خود رفع نموده‌ایم و اقداماتی را برای بهبود بیشتر فرایندهایمان انجام داده‌ایم. ما همچنین از روی احتیاط با مقامات مربوطه همکاری داشتیم.

این نوع از فایل‌های صوتی وجود دارد زیرا اسپیکر هوشمند همیشه در حال گوش دادن  به طور غیرمستقیم هستند. دستگاه‌ها از طریق عبارات خاصی بیدار می‌شوند که باید از قبل به آن گوش دهند. درخواست‌ها و گفتگوهای صاحبان دستگاه‌ها توسط دستیارهای صوتی ضبط شده است. این شرکت گاهی اوقات این فایل‌ها را ذخیره کرده و یا از آنها برای بهبود بخشیدن به ویژگی‌های تشخیص صدای دستیار هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این مسئله تا زمانی که اتفاقی مانند این رخ ندهد و شخص دیگری به آرشیو صوتی َما دست نیابد، مشکل خاصی به نظر نمی‌رسد.

در سال جاری این اولین مسئله در ارتباط با حفظ حریم خصوصی الکسا آمازون نیست. یک خانواده در پورتلند، اورگان، متوجه شد که اسپیکر اکو یک مکالمه خصوصی را ضبط نموده و صوت را به فردی در لیست مخاطبینش فرستاده است. این ماجرا برخی از نگرانی‌های امنیتی در مورد اسپیکرهای هوشمند و دیگر دستگاه‌های متصل به اینترنت که دسترسی مداوم به زندگی شما دارند را برجسته‌تر نموده است.

آیا شما نیز در مورد حفظ حریم خصوصی توسط  اسپیکرهای هوشمند نگران هستید؟ در صورت درسترسی خرید آن را به دیگران توصیه می کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.