کوالکوم قصد دارد فروش آیفون XS و XR را نیز در چین ممنوع کند - تکفارس 
کوالکوم قصد دارد فروش آیفون XS و XR را نیز در چین ممنوع کند - تکفارس 

کوالکوم قصد دارد فروش آیفون XS و XR را نیز در چین ممنوع کند

میر مهدی حامی
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - 17:00
کوالکوم قصد دارد فروش آیفون XS و XR را نیز در چین ممنوع کند - تکفارس 

روز دوشنبه دادگاه مردمی فوجو در چین، واردات و فروش آیفون‌های را به علت دعوای بین کوالکوم و اپل ممنوع اعلام کرد. کوپرتینویی‌ها نیز مجبور شدند تا گوشی‌های خود از آیفون ۶ تا آیفون X را از بازار این کشور خارج کنند، اما به گفته آن‌ها دستگاه‌های سال ۲۰۱۸ تحت تاثیر این حکم نیستند. برای جزئیات بیشتر در ادامه با تکفارس همراه باشید.

ظاهرا کوالکوم اینگونه فکر نمی‌کند و اکنون به دنبال جلوگیری از فروش آیفون‌های XS، XS مکس و آیفون XR در چین به عنوان گام بعدی در نبرد قانونی خود با اپل است.

این اقدام یک حرکت دیگر در نبرد قانونی بین غول‌های فناوری است که کماکان نزدیک به توافقی برای هزینه‌های صدور مجوز و درخواست ثبت اختراع نیستند. نکته جالب این است که یک شرکت آمریکایی یک شرکت آمریکایی دیگر را در کشور خارجی ممنوع کرده است که مسلما موجب افزایش رقابت داخلی خواهد شد.

اپل هشدار داد که این ممنوعیت باعث آسیب رساندن به تولیدکنندگان چینی مانند Foxconn خواهد شد و خاطرنشان کرد که ۵ میلیون شغل در زنجیره تامین کشور ایجاد کرده است. نماینده اپل به این نکته اشاره کرد که شرکت “مجبور خواهد شد واکنشی مقابله گرایانه دهد که باعث می‌شود همه تولید کنندگان تلفن همراه به حالت شارژ غیر منطقی قبلی بازگردند و هزینه‌های مجوز بالایی را پرداخت کنند.”

نظر شما در مورد نزاع قانونی بین این دو غول تکنولوژی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید