سامسونگ به دنبال شکست دادن سیستم Face ID اپل با Galaxy S10 - تکفارس 
سامسونگ به دنبال شکست دادن سیستم Face ID اپل با Galaxy S10 - تکفارس 

سامسونگ به دنبال شکست دادن سیستم Face ID اپل با Galaxy S10

سید محمد معلمی
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 21:00
سامسونگ به دنبال شکست دادن سیستم Face ID اپل با Galaxy S10 - تکفارس 

به نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس را با یک تکنولوژی تشخیص چهره عرضه کند تا به فناوری Face ID اپل پاسخی داده باشد.

گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد از نوعی تکنولوژی به نام Dynamic Vision که توسط سیستم TrueNorth شرکت IBM طراحی شده استفاده کند. این فناوری که قرار است مانند ذهن یک انسان فعالیت داشته باشد، دارای ۴۰۹۶ هسته حساب کننده بسیار کوچک است که هم‌چون نورون‌های مغز انسان‌ها می‌سوزند و پیام‌های کوتاهی را برای پردازش اطلاعات به یک‌دیگر ارسال می‌نمایند.

این تکنولوژی فوق‌العاده و پیشرفته، به تراشه اجازه خواهد داد تا ویدیوها را با سرعت باورنکردنی و بی‌نظیر ۲۰۰۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، باید بگوییم که حالت صحنه آهسته گلکسی اس ۹ که به خاطر محدودیت تراشه مجبور بود ویدیوهای ۰٫۲ ثانیه بگیرد، سرعتی برابر با ۹۶۰ فریم بر ثانیه دارد. البته به نظر نمی‌رسد سامسونگ از شیوه ضبط ۲۰۰۰ فریم بر ثانیه برای فیلم‌های اسلوموشن بهره ببرد.

بنابراین می‌توانیم مدعی باشیم که از این فناوری قرار است در شیوه‌های بازگشایی قفل صفحه نمایش استفاده شود تا خیال کمپانی کره‌ای از امنیت محصولش راحت گردد و کاربران از چهره خود برای بازگشایی قفل نمایشگر پرچمدار سامسونگ استفاده کنند.

اگرچه هم گلکسی اس ۸ و هم گلکسی اس ۹ دارای نوعی سیستم تشخیص چهره هستند ولی هیچ‌کدام از آنها امنیت بالایی ندارند به طوری که حتی خودِ سامسونگ نیز در صفحه راهنمایی مربوط به گلکسی اس ۸ به افراد هشدار داده که از سیستم تشخیص چهره برای بازگشایی قفل صفحه نمایش استفاده نکنند زیرا از تعیین رمز، پسورد و یا الگو از امنیت کم‌تری دارد. بنابراین اگر چنین باشد، کاربران نمی‌توانند با خیال راحت نسبت به پرداخت قبض‌های مختلف از طریق سیستم‌هایی نظیر Samsung Pay اقدام کنند.

در پایان اشاره کنیم که اپل سال گذشته و همزمان با معرفی آیفون ایکس اس، سیستم اسکنر اثر انگشت یا Touch ID را به خاطر فناوری Face ID یا تشخیص چهره کنار گذاشت.

در ضمن، بر خلاف سامسونگ به عنوان رقیب، اپل به دارندگان محصولاتش اجازه می‌دهد با تکنولوژی NFC نسبت به پرداخت هزینه‌های خود اقدام کنند یا وارد اپلیکیشن بانک‌ها شوند و پرداخت‌های آنلاین خود را تأیید نمایند.

شما فکر می‌کنید سامسونگ می‌تواند تکنولوژی تشخیص چهره یا Face ID اپل را با معرفی Dynamic Vision شکست دهد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.