آمارهای ۲۰۱۸ نشان می‌دهند هرزنامه‌ها پراستفاده‌ترین روش برای انتشار ویروس هستند - تکفارس 
آمارهای ۲۰۱۸ نشان می‌دهند هرزنامه‌ها پراستفاده‌ترین روش برای انتشار ویروس هستند - تکفارس 

آمارهای ۲۰۱۸ نشان می‌دهند هرزنامه‌ها پراستفاده‌ترین روش برای انتشار ویروس هستند

مصطفی اسماعیلیان
۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 20:00
آمارهای ۲۰۱۸ نشان می‌دهند هرزنامه‌ها پراستفاده‌ترین روش برای انتشار ویروس هستند - تکفارس 

شرکت امنیت سایبری F-Secure صبح امروز با انتشار تحقیقات آماری خود، هرزنامه‌ها را به عنوان پراستفاده‌ترین روش در سال ۲۰۱۸ برای انجام جرائم سایبری و انتشار ویروس عنوان کرد. آمار مربوطه نشان می‌دهد که از هر ۱۰ قربانی سایبری در سال گذشته، ۹ مورد به‌وسیله هرزنامه‌ها آلوده شده‌اند. با تکفارس همراه باشید.

این شرکت امنیتی در تحقیقات خود، ارسال اطلاعیه و یا فاکتورهای خرید را به عنوان موثرترین هرزنامه‌ها برای انجام جرائم سایبری دانست.

آمارهای این تحقیق نشان می‌دهد که تعداد دفعات ارسال هرزنامه‌های آلوده به ویروس در هنگام تعطیلات و جشن‌های مهم سال با افزایش چشم‌گیری روبرو می‌شود.

در این باره آدام شیهان، مدیر بخش علوم رفتاری F-Secure، در بلاگ خود نوشت:

در زمان تعطیلات و جشن‌های آخر سال، اکثر مردم به هرزنامه‌هایی که از طرف مجرمان ارسال می‌شود، به چشم پیام جعلی و هرز نگاه نمی‌کنند. از این رو مردم بیش‌تر از زمان‌های دیگر به دنبال ایمیل‌های تبلیغاتی گمراه‌کننده کشیده می‌شوند و باعث می‌شوند افراد حقیقی در خانه یا محل کار خود آسیب‌پذیری بیش‌تری داشته باشند.

شیهان اضافه کرد:

ما در آزمایشی، ایمیل‌های فیشینگ (Phishing) را برای تعطیلات جمعه سیاه و دوشنبه مجازی ارسال کردیم که نشان داد مردم در طی تعطیلات، تا ۳۰ درصد بیش‌تر از روزهای دیگر سال بر روی این لینک‌های آلوده کلیک می‌کنند. این روند چیزی نیست که از دیدن آن خوشحال باشیم.

تقریبا ۶۹ درصد هرزنامه‌ها با قصد گول‌زدن کاربران و کلیک بر روی لینک آلوده به بدافزار ساخته می‌شوند و کاربران را ترغیب به وارد نمودن اطلاعات حساس خود یا دانلود فایل‌های مضر می‌کنند.

طبق آمار منتشر شده، ۳۱ درصد این هرزنامه یک بدافزار را به ضمیمه خود برای کار بر ارسال می‌کنند.

دانلودر‌ها، انواع بات‌ها و بک‌دورها همگی ۵۱ درصد، ­تروجان‌های بانکی با ۴۲ درصد و باج‌افزار‌ها ۶ درصد بدافزارهای هرزنامه را شامل می‌شوند.

از این میان Emotet، Trickbot و Panda از تروجان‌های بانکی هستند که مکررا میان بدافزارهای هرزنامه استفاده شده‌اند.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد آمار هرزنامه‌های سال ۲۰۱۸ چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید