افزایش سرعت اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی به مرور زمان - تکفارس 
افزایش سرعت اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی به مرور زمان - تکفارس 

افزایش سرعت اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی به مرور زمان

سید محمد معلمی
۱۹ آذر ۱۳۹۷ - 12:00
افزایش سرعت اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی به مرور زمان - تکفارس 

یک مطلب در انجمن سایت رسمی وان‌پلاس منتشر شد که حاوی اطلاعات جدیدی در مورد اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش پرچمدار این کمپانی چینی بود.

با استفاده از قابلیت Screen Unlock، شما می‌توانید با سرعت ۰٫۳۴ ثانیه قفل صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی را باز کنید. ظاهراً پیش از این وان‌پلاس ویژگی اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش را برای مدل ۵ تی آزمایش کرده بود ولی از عملکرد آن رضایت نداشت؛ به همین دلیل یک سال بیشتر روی این ویژگی امنیتی کار کرد تا به طراحی نهایی آن دست یابد و بالأخره Screen Unlock را در سال جاری میلادی در اختیار افراد داد.

زمانی که کاربر انگشت خود را برای اسکن روی صفحه نمایش قرار می‌دهد، یک نور سبز رنگ زیر انگشت او روشن می‌شود. وان‌پلاس این نکته را یادآور می‌شود که این نور بهترین عملکرد را از خود هنگام شناسایی اثر انگشت‌ها به جای می‌گذارد زیرا از طریق نوک انگشت منعکس و سپس توسط سنسور خوانده می‌شود. در مرحله بعد، اطلاعات دریافت شده توسط اسکنر با داده‌های ذخیره شده از مالک دستگاه در پلتفرم موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ مقایسه می‌گردد بنابراین اگر اطلاعات با هم تطبیق داشت، قفل صفحه نمایش باز خواهد شد.

نکته جالب در مورد تکنولوژی Screen Unlock این است؛ پس از مدتی که گوشی فهمید شما چگونه دوست دارید قفل آن را باز کنید، الگوریتم‌های پیچیده‌ای به آن اجازه می‌دهند تا با سرعت و دقت بیشتری کار کنند. هر بار که قفل نمایشگر را باز می‌کنید، سنسور مربوطه محل‌هایی از انگشت شما که اسکن نشده بود را ضبط می‌نماید. این یعنی هر چه بیشتر از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش استفاده کنید، داده‌های ذخیره شده مربوط به اثر انگشت کامل‌تر می‌شود. سپس به مرور زمان، Screen Unlock نسبت به دفعات اول استفاده سرعت بیشتری خواهد گرفت. حتی اگر در انگشتتان زخمی وجود دارد یا مرطوب است، اطلاعات جدید نیز به تکنولوژی موجود در وان‌پلاس ۶ تی اضافه می‌شود.

Yale Liu، مدیر نرم‌افزاری وان‌پلاس می‌گوید:

هر بار که کاربر با موفقیت قفل صفحه نمایش گوشی خود را با اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر باز می‌کند، سنسور آن مناطقی از انگشت که پیش از این ضبط نشده بودند را شناسایی می‌نماید. سپس این داده‌ها به اطلاعات قبلی موجود اضافه می‌شوند تا آنها را کامل کنند. بنابراین هر بار که اسکنر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اطلاعات اثر انگشت کاربر کامل‌تر از قبل می‌شود. این یعنی به مرور زمان گوشی سریع‌تر قفل صفحه نمایش را باز می‌کند. ضمن اینکه الگوریتم‌های سنسور قادر هستند تا شناسایی کنند که چه زمانی نوک انگشت با دفعات معمولی متفاوت است؛ مثلاً رطوبت دارد یا خراشی روی آن به چشم می‌خورد. در چنین مواردی، پس از اینکه قفل گوشی با موفقیت باز شد، الگوریتم‌ها این اطلاعات جدید را به داده‌های پیشین می‌افزایند.

وان‌پلاس برای استفاده از Screen Unlock، نکاتی یادآور شده است. این کمپانی می‌گوید پیش از وارد کردن اثر انگشت، اطمینان حاصل نمایید که سیستم عامل دستگاه به آخرین ورژن آپدیت شده است. مراقب باشید که دما بیش از حد سرد یا گرم نیست. همچنین وارد کردن اطلاعات اثر انگشت باید در جایی صورت گیرد که نور آن زیاد نیست. در واقع این شرکت چینی، پیشنهاد می‌کند که شما عملیات شناسایی اثر انگشت را در یک فضای کاملاً تاریک انجام دهید.

افزایش سرعت اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی به مرور زمان - تکفارس 

وقتی می‌خواهید از Screen Unlock استفاده کنید، اطمینان حاصل نمایید که هم صفحه نمایش و هم انگشتان‌تان تمیز هستند. سپس انگشت خود را در منطقه شناسایی قرار دهید تا قفل گوشی باز شود هرچند ممکن است فشار وارده به دستگاه متغیر باشد. وان‌پلاس همچنین پیشنهاد می‌کند که از محافظ‌های صفحه نمایش وان‌پلاس ۶ تی استفاده نمایید. در پایان ماه قبل بود که این کمپانی محافظ‌های تولید شده خود که مخصوص پرچمدارش هستند را عرضه کرد. در نهایت این شرکت بهترین کار را این می‌داند که پس از تعویض هر محافظ صفحه نمایش، انگشت خود را دوباره برای دستگاه تعریف نمایید.

در پایان اشاره کنیم که برای امنیت بیش‌تر، وان‌پلاس می‌گوید که بهتر است کاربران هم از Screen Unlock استفاده کنند و هم از Face Unlock.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید