از اولین گوشی ۵G دنیا رونمایی شد - تکفارس 
از اولین گوشی ۵G دنیا رونمایی شد - تکفارس 

از اولین گوشی ۵G دنیا رونمایی شد

سید محمد معلمی
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - 17:00
از اولین گوشی ۵G دنیا رونمایی شد - تکفارس 

به نظر می‌رسد انتظارات برای مشاهده اولین گوشی ۵G دنیا به سر آمده باشد زیرا کووالکوم در همایش سالانه Snapdragon Summit خود در هاوایی از یک دستگاه با این ویژگی رونمایی کرده است.

بر خلاف اینکه شاید برخی فکر کنند به خاطر پیشرفته بودن، یک گوشی ۵G باید ظاهر عجیبی داشته باشد ولی اینگونه نیست و دستگاه مدنظر ما بسیار معمولی به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود که با توجه به پشتیبانی از شبکه نسل ۵ توسط کمپانی‌های مختلف، امکان خرید و فروش اولین گوشی‌های ۵G سال آینده میلادی فراهم خواهد شد. اما این همه داستان شبکه نسل ۵ ارتباطات نیست. در واقع ۵G دارای دامنه بیشتر و تأخیر کمتری نیز خواهد بود و به علاوه، دوام اتصال آن نیز پایدارتر می‌باشد تا خودروهای بدون راننده و تکنولوژی‌هایی نظیر واقعیت مجازی یا VR راحت‌تر ارتباط برقرار کنند.

از اولین گوشی ۵G دنیا رونمایی شد - تکفارس 

اگرچه در سال ۲۰۱۹ از شبکه ۵G رونمایی می‌شود و نتیجه تست سرعت این شبکه حتی به ۱ گیگابایت بر ثانیه رسیده است ولی به نظر نمی‌رسد بتوانیم از این عدد و رقم تا به وجود آمدن کامل زیرساخت‌ها بهره کافی را ببریم. به هر حال، این دستگاهی که در مورد آن صحبت می‌کنیم، اولین گوشی ۵G دنیا به حساب می‌آید.

کووالکوم در دستگاه مذکور، CPU اسنپدراگون ۸۵۵ را قرار داده است که توانایی پشتیبانی از شبکه نسل ۵ را دارد.

شایعات دال بر این موضوع هستند که ما تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ را در گوشی‌های ۵G که سال آینده قرار است معرفی شوند، مشاهده خواهیم کرد بنابراین دستگاه‌های گلکسی اس ۱۰، ال‌جی جی ۸، گوگل پیکسل ۴، گلکسی نوت ۱۰ و موتورولا زد ۴ نخستین مدل‌های ۵G دنیا خواهند بود که از CPU نامبرده استفاده خواهند کرد.

علاوه بر گوشی‌های ۵G، انتظار می‌رود که دستگاه‌های تاشو نیز در سال ۲۰۱۹ معرفی گردند هرچند ممکن است این نوع گوشی‌ها بیشتر روی ویژگی تاشو بودن خود تمرکز کنند و نه پشتیبانی از شبکه نسل ۵ ارتباطات. البته در این بازه زمانی نمی‌توانیم با قطعیت سخن بگوییم.

در پایان اشاره کنیم که این احتمال وجود دارد هوآوی با تراشه Kirin جدید خود و اپل نیز با مدل آیفون ۱۱ وارد دنیای ۵G شوند.

شما فکر می‌کنید در سال ۲۰۱۹، دیگر چه کمپانی‌هایی از گوشی‌های ۵G خود رونمایی خواهند کرد؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید