Xbox Two بدون دیسک مایکروسافت | رایگان به همراه بازی‌های متعدد - تکفارس 
Xbox Two بدون دیسک مایکروسافت | رایگان به همراه بازی‌های متعدد - تکفارس 

Xbox Two بدون دیسک مایکروسافت | رایگان به همراه بازی‌های متعدد

سید محمد معلمی
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - 20:30
Xbox Two بدون دیسک مایکروسافت | رایگان به همراه بازی‌های متعدد - تکفارس 

بر کسی پوشیده نیست که مایکروسافت می‌خواهد از نمونه پیشرفته‌تر Xbox One رونمایی کند. اما شاید کمتر کسی بداند که قرار نیست در آن درایو فیزیکی اپتیکی به کار گرفته شود بنابراین با چنین روشی، کاربران قادر خواهند بود تنها نسخه دیجیتالی بازی‌ها را اجرا کنند؛ حال می‌خواهد آن بازی دانلود شده باشد یا به صورت آنلاین پخش گردد.

بر اساس یک گزارش منتشر شده توسط کارشناس شناخته‌ شده مایکروسافت یعنی Paul Thurrot، نسخه جدیدتر Xbox One دارای سرویس‌های اشتراک بازی خواهد بود تا گیمرها بتوانند پس از روشن کردن کنسول، بدون هیچ فوت وقتی بازی کنند.

با توجه به این گزارش، بازی‌کنندگان دسترسی نامحدودی به ۱۰۰ موضوع ارائه شده توسط مایکروسافت خواهند داشت. اصلاً نیازی نیست که افراد این بازی‌ها را دانلود کنند یا حافظه‌ای از کنسول بازی را اشغال نمایند. در عین حال، کاربران باید به اتصال اینترنت پرسرعت و پهنای باند زیادی دسترسی داشته باشند تا در صورت نیاز به بازی آنلاین، آن را اجرا کنند.

آن‌هایی که به سرویس اشتراک Xbox Two مبتنی بر حافظه ابری مایکروسافت دسترسی دارند، نه تنها می‌توانند بازی‌ها را در کنسول خود اجرا کنند بلکه قادر خواهند بود آنها را در تبلت، گوشی هوشمند و یا رایانه نیز پخش نمایند. اگرچه سرویس ابری مایکروسافت بازی‌های زیاد و پر حجمی را در خود دارد ولی خبر خوب این است که امکان اجرای بازی‌های جدیدتر در نسخه‌های قدیمی‌تر سخت‌افزاری نیز فراهم شده است بنابراین نیازی نیست که تمامی دستگاه‌های بازی خود را آپدیت کنید.

هنوز مشخص نیست که مدت زمان استفاده از سرویس رایگان مایکروسافت چه‌قدر خواهد بود ولی Thurrot می‌گوید این کمپانی به متقاضیان اجازه می‌دهد همزمان با خرید کنسول بدون دیسک، صاحب دو سرویس Xbox Live Gold و Xbox Game Pass نیز بشوند.

سخت‌افزار ایکس‌باکس آتی مایکروسافت که با اسم رمز Scarlett شناخته می‌شود، دارای سرویس‌های اشتراک خواهد بود هرچند احتمال می‌رود در آن یک درایو اپتیکی برای اجرای رسانه‌های فیزیکی نیز به چشم بخورد.

این اخبار چند روز پس از صدور چک سفید توسط مایکروسافت به استودیوهای بازی ارائه شد. گفته می‌شود که کمپانی مالک ویندوز به سازندگان مطرح بازی اجازه داده تا محصولات با کیفیت خود را برای سخت‌افزار بعدی Xbox تولید نمایند.

اگرچه سونی در کنسول بازی خود یعنی پلی‌استیشن ۴ در سالیان اخیر با فروش بازی‌های مطرحی هم‌چون Uncharted، Last Of Us و God Of War توانسته به موفقیت دست پیدا کند ولی مایکروسافت نیز وقت خود را صرف خریدن استودیوهای شناخته‌شده‌ای نظیر Undead Labs، Ninja Theory، Obsidian، Inxile، Compulsion و Playground کرده است.

در مورد اینکه مالک ویندوز سعی کرده استودیوهای سازندگان مطرح بازی را خریداری کند شکی نیست ولی خبر خوشحال‌کننده‌تر این است که در سرویس بعدی پخش بازی در Xbox، قطعاً موضوعات جدیدتری به چشم خواهند خورد که کاربران می‌توانند با دستانی باز از میان آنها یکی را انتخاب کنند.

شما فکر می‌کنید در آینده پلی‌استیشن سونی موفق‌تر خواهد بود یا ایکس‌باکس مایکروسافت؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.