نسخه‌ی ۷۱ گوگل کروم با ویژگی‌های جدید ضد تبلیغاتی منتشر شد - تکفارس 
نسخه‌ی ۷۱ گوگل کروم با ویژگی‌های جدید ضد تبلیغاتی منتشر شد - تکفارس 

نسخه‌ی ۷۱ گوگل کروم با ویژگی‌های جدید ضد تبلیغاتی منتشر شد

امیر مریخ
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - 14:41
نسخه‌ی ۷۱ گوگل کروم با ویژگی‌های جدید ضد تبلیغاتی منتشر شد - تکفارس 

گوگل اعلام کرده است که مرورگر گوگل کروم از حالت بتای ۷۱ خارج شده است، و آماده‌ی انتشار به عنوان نسخه‌ی اصلی برای ویندوز، مک و لینوکس به صورت عمومی خواهد بود. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

به گزارش خبرگزاری ۹to5Google آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم که  در طی چند ماه گذشته در حالت بتا قرار داشت، بلاخره منتشر شده است و ویژگی‌هایی را برای مبارزه با تبلیغاتی سوء استفاده‌گر را به کاربران خود ارائه خواهد داد. در طی به روز رسانی جدید که این مرورگر را به نسخه‌ی ۷۱ ارتقاء داده است، گوگل قصد دارد از طریق مسدود کردن طرح‌های تبلیغاتی دستکاری شده و عدم نمایش هشدارهای صورت حسابی، اقدامات ضد تبلیغاتی خود را به جلو پیش ببرد.

با نسخه‌ی ۷۱، مرورگر Chrome تجربیات خود را در وبسایت‌هایی که تحت تعریف گوگل از سوء استفاده تبلیغاتی بهره می‌برند، فیلتر خواهد کرد. این‌ وبسایت‌ها شامل ادرس‌هایی می‌شوند که تنها به یک تبلیغ ساده بر روی وبسایتشان بسنده نکرده و حتی پایشان را فراتر از آن می‌گذارند به شکلی که شاید برای بسیاری از کاربران فضایی مجازی این دسته از تبلیغات آزار دهنده به نظر برسد، تبلیغاتی از قبیل تغییر مسیر به طور خودکار، بدون هیچ گونه عملی از سمت کاربر و یا علائم فریبنده‌ای مانند یک آیکون اخطار و هشدار تقلبی که در واقع منجر به یک آگهی یا باز شدن یک صفحه اصلی دیگر در مرورگر ما می شود. سایت‌هایی که حضور تبلیغات سوء استفاده‌گر در آن‌ها گزارش شده است، یک دوره ۳۰ روزه‌ای برای تغییر رفتار خود خواهند داشت و اگر بعد از این التیماتوم ۳۰ روزه در صورت عدم ایجاد تغییرات خواسته شده این وبسایت‌ها به طور کلی در مرورگر گوگل کروم مسدود خواهند شد.

گوگل حتی دامنه‌ی اقدامات خود را از چیزی که اعلام شده بود، گسترده‌تر کرده است و قصد دارد در نسخه‌ی ۷۱ برخی از اقدامات تبلیغاتی بد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. سازندگان این مرورگر در سال ۲۰۱۷، اعلام کردند که Chrome 64 از باز شدن صفحات تبلیغاتی، زبانه‌ها و هدایت خودکار به صفحات جدید جلوگیری می‌کند. اما به طور جداگانه، در سال ۲۰۱۷، گوگل اعلام کرد که این تنظیمات جدید برای حمایت از دستورالعمل‌های تبلیغات استاندار برنامه ریزی شده است تا آنچه که در عرف یک آگهی بد تلقی می‌شود به سرعت شناسایی و از انتشار آن جلوگیری شود، آگهی‌هایی از قبیل آگهی های فلش، آگهی متحرک و تبلیغات که موجب تکثیر صفحه می‌شوند.

شاید در این مرحله با خود بگویید که، شاید با وجود تمام تبلیغات‌های اعصاب خرد کنی که در یک وبسایت وجود دارد، همچنان شما به این وبسایت نیاز داشته باشید و علاقه‌ای به این مسئله نداشته باشید که در مرورگر گوگل کرومتان این وبسایت مسدود شده باشد، خبر خوش به این دسته از افراد هم این که گوگل به تازگی ابراز داشته است، شما می‌توانید گزینه فیلتر کردن سایت‌های گفته شده را در تنظیمات Chrome غیرفعال کنید و به این صورت مجددا به این سایت‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

این موضع جدید شرکت گوگل، احتمالا اضطرار بسیار جدی را برای وبسایت‌های تخدی‌گر ایجاد نخواهد کرد، چرا که سایت‌هایی که از این ترفندهای غیر کاربر پسند برای افزایش تعداد بازدید از تبلیغاتشان استفاده می‌کنند اغلب یا به طور انحصاری و یا به طور اصلی بر این دسته از تبلیغات تکیه کرده‌اند و این تبلیغات به نوعی به جزئی از ماهیت سایت آن‌ها تبدیل شده است. گوگل اشاره کرد که سایت‌های فیشینگ (نوعی روش برای هک سیستم‌ها) و کلاهبرداری گاهی از این روش‌ها برای کشیدن اطلاعات شما استفاده می‌کنند. به هر حال، این نکته قابل توجه است که این شرکت قصد دارد تا به هنگام معلوم شدن یک وبسایت به انجام این روش نادرست برای تبلیغ کردن، تمام تبلیغات آن را ،نه فقط تبلیغ‌ها نادرست، به طور کامل حذف کند و هیچ تمایزی بین تبلیغات مختلف موجود در این وبسایت‌ها قائل نخواهد شد. با این حال این مسئله ممکن است تبلیغ کنندگانی که از روش‌های درست و بدون مشکل برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند را مورد آسیب قرار داده و آن‌ها را از این موضوع خوشحال نکند، اما گوگل به وضوح بر روی این مسئله شرط می‌بندد که سایت‌های خاطی، اقدامات لازمه را قبل از آنکه مسئله‌ی مهمی پیش بیاید، تغییر خواهند داد.

نسخه دسکتاپ Chrome 71 در حال حاضر در دسترس است، و نسخه‌های آندروید و سیستم عامل Chrome در چند هفته آینده عرضه خواهند شد. نظر شما چیست؟ آیا گوگل با این روش جدیدی که با استفاده از مرورگر خود پیش گرفته است موفق خواهد شد و ما در نهایت از منفجر شدن خرواری از تبلیغات ساعت مچی در جلوی صورتمان خلاص خواهیم شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید