فناوری اسکنر فرا صوت اثر انگشت کوالکوم شگفت انگیز به نظر می رسد - تکفارس 
فناوری اسکنر فرا صوت اثر انگشت کوالکوم شگفت انگیز به نظر می رسد - تکفارس 

فناوری اسکنر فرا صوت اثر انگشت کوالکوم شگفت انگیز به نظر می رسد

امیر محمد مریخی
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 21:30
فناوری اسکنر فرا صوت اثر انگشت کوالکوم شگفت انگیز به نظر می رسد - تکفارس 

یکی از نوآورانه‌ترین ویژگی‌هایی که در تلفن‌های هوشمند امسال دیدیم، قرار گیری حسگر اثر انگشت در داخل صفحه بود. این تکنولوژی جدید توسط کمپانی‌های وان پلاس و هوآوی در جدیدترین پرچمدارانشان یعنی ۶T و Mate 20 Pro استفاده شد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌داد تا از اثر انگشت خود به عنوان یک روش بازکردن قفل استفاده کنند، و این کار با گذاشتن انگشت شست بر روی صفحه نمایش انجام می‌شد.

اولین نسل از اثر انگشت‌های درون صفحه‌ای که به نام اسکنرهای نوری نیز شناخته می‌شدند، از نور صفحه استفاده می‌کردند تا یک عکس از شست شما بگیرند و آن را با عکسی که در ابتدا به تلفن‌ داده بودید مقایسه کنند. این امر نه تنها این اسکنرها را نا امن‌تر از اسکنرهای معمولی کرد بلکه سرعت و راحتی استفاده از آن‌ها را نیز کمتر کرد. اما بر اساس گفته‌های کوالکوم همه این‌ها قرار است به زودی تغییر کنند.

در رویداد Snapdragon Tech Summit کوالکوم نه تنها از جدیدترین پلتفرم موبایل رده بالای خود پرده برداری کرد بلکه اعلام کرد که حسگر اثر انگشت فرا صوتش آماده است تا در پرچمداران سال آینده استفاده شود. این کمپانی به به این تکنولوژی حسگر صوتی سه بعدی می‌گوید که اولین حسگر اثرانگشت درون صفحه‌ای فراصوت دنیا است.

طریقه کار این حسگر به این شکل است که ابتدا امواج فرا صوتی به سمت انگشت شما می‌فرستد و بر اساس پرش‌هایی که بین برآمدگی‌های پوست شما انجام می‌شود یک تصویر ۳ بعدی از اثر انگشت شما ایجاد می‌کند.

به جز اینکه به لطف اضافه شدن بعد سوم به این حسگرها، امکان دزدی و کلاه برداری کمتر شده است، امواج فرا صوت یک فایده بزرگ دیگر نیز دارند و آن این است که آن‌ها می‌توانند از آب و دیگر مایعاتی که وقتی می‌خواهید قفل تلفن‌ خود را باز کنید بر روی انگشت شما قرار دارند رد شوند. این به معنای دقت بالا در خواندن اثر انگشت در شرایط نامساعد، حداقل در تئوری اینچنین است.

برای اینکه از صحت این ادّعاها مطمئن شویم باید صبر کنیم تا اولین پرچمدار با یک حسگر صوتی سه بعدی به بازار عرضه شود که بر اساس گفته‌های کوالکوم در اوایل ۲۰۱۹ اتفاق خواهد افتاد. بخاطر فوایدی که این تکنولوژی دارد، به نظر می‌رسد به مرور زمان تمام سازنده‌هایی که می‌خواهند از حسگر درون صفحه‌ای استفاده کنند به اسکنرهای فرا صوتی کوچ کنند.

ما به شدت منتظر این اتفاق هستیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید