فراگیر شدن مودم های ۵G تا آخر سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
فراگیر شدن مودم های ۵G تا آخر سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

فراگیر شدن مودم های ۵G تا آخر سال ۲۰۱۹

امیر محمد مریخی
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 23:30
فراگیر شدن مودم های ۵G تا آخر سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

قرار نیست اپل تا سال ۲۰۲۰ آیفونی با قابلیت ۵G عرضه کند با این وجود، رییس کمپانی کوالکوم، کریستیانو آمون اعلام کرد که تمام سازندگان اندرویدی حداقل یک پرچمدار با مودم ۵G تا پایان سال ۲۰۱۹ خواهند داشت و از آنجا که مودم های ۵G این کمپانی قرار است در تقریبا تمام تلفن‌های هوشمند اندرویدی یافت شود و از نسل بعدی اینترنت بی سیم پشتیبانی کند، حق باید با رییس کوالکوم باشد.

در طی کنفرانس Snapdragon Technology Summit کوالکوم در هاوایی در روز سه شنبه، آمون گفت که تا سال آینده تمام پرچمداران اندرویدی دارای مودم ۵G خواهند بود. با وجود اینکه اپل قصد ندارد تا پایان سال ۲۰۲۰ تلفن‌های ۵G خود را عرضه کند، پلتفرم اندروید باید میزبان موجی عظیم از مصرف کنندگانی باشد که مشتاق این فناوری هستند و می‌خواهند هرچه زودتر از آن استفاده کنند.

در طی سخنرانی آمون در روز گذشته، او لیستی از کمپانی‌های سخت افزاریی که برای مودم‌های ۵G با کوالکوم همکاری می‌کنند ارائه کرد. این لیست شامل تقریبا تمام کمپانی‌های تولید کننده تلفن‌همراه اندرویدی می‌شد.

او همچنین اظهار داشت:

” فناروی ۵G می‌تواند مجموعه وسیعی از فعالیت‌های ما را تغییر دهد، از تماشای محتوای آنلاین گرفته تا نحوه انجام کارهای اجتماعی، بازی و خرید کردن. حتی روش رد و بدل کردن اطلاعات نیز پیشرفت خواهد کرد. هیچکس این را بهتر از رهبر‌های اقتصادی دنیای تلفن‌های همراه مثل سامسونگ، و شرکت های مخابراتی Verizon و AT&T نمی‌داند.”

با استفاده از فناوری ۵G سرعت انتقال اطلاعات ده تا صد برابر بیشتر از ۴G خواهد شد، با روی کار آمدن این فناوری یک فیلم کامل در عرض چند ثانیه بر روی یک تلفن دانلود می‌‌شود.

روز دوشنبه سامسونگ و کوالکوم یک نمونه اولیه از تلفنی را نشان دادند که با فناوری ۵G توسط شرکت مخابرات Verizon پشتیبانی می‌شد. بر اساس شایعات آن نمونه اولیه گلکسی S10 بوده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید