خداحافظی با Google Hangouts تا سال ۲۰۲۰ - تکفارس 
خداحافظی با Google Hangouts تا سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

خداحافظی با Google Hangouts تا سال ۲۰۲۰

میر مهدی حامی
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 18:30
خداحافظی با Google Hangouts تا سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

به گزارش تکفارس و به نقل از ۹to5Google، یک منبع آگاه با Hangouts ادعا کرده است که این برنامه پیام رسان در سال ۲۰۲۰ حداقل برای مصرف کنندگان از دسترس خارج خواهد شد. در ادامه برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این پلتفرم از زمان تأسیس خود شاهد چندین تغییر عمده بوده است، اما گوگل بیشتر تمرکز توسعه خود را بر روی همین برنامه قرار داده است تا بر خدمات اخیرش یعنی گوگل Alo و Duo.

گوگل در سال ۲۰۱۳ برنامه Hangouts را به عنوان جانشینی برای Google Talk راه اندازی کرد. این برنامه پیامرسان پیش فرض اندروید برای پیام‌های فوری و چت گروهی به شمار می‌رفت و سرویس ارتباطات پیش فرض در هنگام برقراری ارتباط در نسخه دسکتاپ Gmail نیز بود.

بعدها Hangouts با دریافت به‌روزرسانی‌هایی پشتیبانی از پیامک را نیز دریافت کرد تا علاوه بر پیام‌های Hangouts قادر به دریافت پیامک‌های عادی نیز باشد، البته پیاده سازی این ایده به طور کاملا درستی انجام نشد. در واقع فشار زیادی بر دوش گوگل برای رقابت با iMessage اپل وجود داشت اما Hangouts گزینه‌ای نبود که بتواند برنده این رقابت باشد.

خداحافظی با Google Hangouts تا سال ۲۰۲۰ - تکفارس 

پس از آن گوگل تصمیم به راه اندازی یک برنامه پیامک دیگر به نام «پیام‌ها» کرد (که در نهایت به پیام‌های اندروید تغییر نام داده شد).

چند سال بعد، گوگل Allo و Duo را به عنوان برنامه‌های پیام رسانی سریع خود معرفی کرد که در نهایت برنامه Hangouts را به برنامه‌ای برای چت‌های گروهی و ارتباطات تجاری بدل کرد. به هر حال، هر چیزی که گوگل از توسعه و راه اندازی Hangouts آموخته است، اکنون بخشی از DNA دو برنامه Allo و Duo به شمار می‌رود.

بسیاری از کاربران در زمانی که گوگل Hangouts را به Hangouts Meet تغییر نام داد آن را ترک کردند، اما اگر هنوز از کاربران Hangouts هستید، شاید خوشحال شوید که بدانید هنوز تا از دسترس خارج شدن این برنامه زمان باقی است و می‌توانید تا سال ۲۰۲۰ از آن استفاده کنید.

گوگل دارای سابقه بسیاری در از دسترس خارج کردن سرویس‌هایی است که به خوبی گذشته خود مورد اقبال واقع نمی‌شوند. نمونه‌هایی از این برنامه‌ها شامل گوگل ریدر (خواننده RSS)، Google Buzz (یک سایت وبلاگ نویسی کوتاه مانند توییتر) می‌شود و همچنین شبکه اجتماعی گوگل پلاس که قطع سرویس دهی آن برای اوت ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده است.

آیا شما هم از کاربران این پیامرسان هستید؟ تجربیات خود از این برنامه را در بخش نظرات ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید