هدست واقعیت‌افزوده هولولنز و قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری مایکروسافت با ارتش آمریکا - تکفارس 
هدست واقعیت‌افزوده هولولنز و قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری مایکروسافت با ارتش آمریکا - تکفارس 

هدست واقعیت‌افزوده هولولنز و قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری مایکروسافت با ارتش آمریکا

مصطفی اسماعیلیان
۹ آذر ۱۳۹۷ - 21:00
هدست واقعیت‌افزوده هولولنز و قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری مایکروسافت با ارتش آمریکا - تکفارس 

مایکروسافت همیشه رقابتی نزدیک را با اپل داشته است تا نام خود را به عنوان ارزشمندترین شرکت فناوری جهان به ثبت برساند و حالا نیز درآمد خوبی از جانب ارتش ایالات متحده به این شرکت رسیده است. با تکفارس همراه باشید.

به تازگی قراردادی نظامی میان مایکروسافت و وزارت دفاع آمریکا به ثبت رسیده است که ارزشی بالغ بر ۴۸۰ میلیون دلار را شامل می‌شود.

طبق این قرارداد، مایکروسافت باید در بازه زمانی ۲ سال، تعداد ۱۰۰ هزار  از هدست واقعیت‌افزوده هولولنز (Hololens) ساخته و تحویل ارتش دهد. هنوز روشن نیست که این هدست‌ها چه استفاده‌ای برای سربازان دارند اما دولت آمریکا از پروژه‌ای نظامی برای “افزایش خسارات جنگی به دشمن با استفاده از تقویت تشخیص، تصمیم‌گیری و مشارکت سربازان” سخن می‌گوید.

 به هر حال این احتمال نیز  وجود دارد که از هدست‌های هولولنز تنها به عنوان ابزاری برای آموزش سربازان استفاده شود و امکان شبیه‌سازی محیط جنگی را برای سربازان فراهم کند. این سیستم دقیقا مشابه تکنولوژی‌های AR و VR است که هم‌اکنون در بعضی موقعیت‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پزشکان را قادر می‌سازد تا قبل از تجربه اصلی خود، تمریناتی را در یک محیط شبیه‌سازی جنگی انجام دهند.

طبق گزارش پایگاه خبری Bloomberg، مایکروسافت توانست این قرارداد را در رقابت با شرکت Magic Leap برنده شود. این شرکت رقیب نیز، زیر نظر گوگل و AT&T در حوزه محصولات واقعیت‌افزوده فعالیت می‌کند. البته پیش از این هولولنز‌ به عنوان محصولی در حوزه تکنولوژی نظامی زیر نظر ارتش آمریکا مورد بررسی قرار گرفته بود که این برتری خوبی برای مایکروسافت به حساب می‌آمد. همچنین ارتش آمریکا جلسه‌ای را با ۲۵ شرکت دیگر تدارک دید تا آن‌ها نیز در پیشبرد این پروژه سهیم شوند.

این می‌تواند اتفاق خوبی برای صنعت تکنولوژی به شمار آید تا اعضای بزرگ این جامعه برای بهبود فناوری جدید گرد هم آیند.امروزه تکنولوژی تسلیحات نظامی تبدیل به موضوعی داغ شده است، مخصوصا که هوش مصنوعی نیز به این حوزه وارد شده و به لطف آن شاهد ساخت انواع ربات‌های نظامی هستیم.

لازم به ذکر است که اوایل امسال ۴۰۰۰ نفر از کارکنان گوگل تصمیم گرفتند تا با امضای سندی، مخالفت خود را با قرارداد نظامی این شرکت در ساخت سلاح نظامی لغو کنند اما گوگل تصمیم بر ادامه پروژه‌های نظامی خود گرفت. یکی از این پروژه‌ها Maven نام دارد که بر طراحی هوش مصنوعی و ساخت ربات‌های خودمختار متمرکز است.

از سوی دیگر جف بیزوس، مدیرعامل شرکت آمازون نیز از همکاری شرکتش با ارتش ایالات متحده دفاع کرده است. او در کنفرانس Wired25 اکتبر گفت:

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی حمایت خود را از وزارت دفاع آمریکا قطع کرده‌اند، این کشور در معرض مشکلاتی است.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این خبر چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

هولولنز

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید