اینستاگرام تصاویر را برای مبتلایان به اختلالات بینایی، توصیف می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام تصاویر را برای مبتلایان به اختلالات بینایی، توصیف می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام تصاویر را برای مبتلایان به اختلالات بینایی، توصیف می‌کند

امیر مریخ
۹ آذر ۱۳۹۷ - 22:00
اینستاگرام تصاویر را برای مبتلایان به اختلالات بینایی، توصیف می‌کند - تکفارس 

Instagram امروز اعلام کرد که ویژگی‌های جدیدی را به ما  ارائه خواهد داد و برنامه‌های جدیدی را  برای شبکه‌ی اجتماعی خود در نظر گرفته است. آن‌ها در طی این برنامه‌ی جدید قصد دارند تا محیط شبکه‌ی مجازی خود را برای افرادی که به اختلالات بینایی مبتلا هستند، متناسب کنند. این تغییرات به خوانندگان و کاربران این شبکه‌ی اجتماعی اجازه می دهد تا بتوانند عکس های خود را توصیف کنند، این کار به وسیله‌ی هوش مصنوعی خواننده‌ی تصاویر و توصیف کننده‌ی آن‌ها صورت می‌گیرد. نرم افزار نامبرده این کار را با استفاده از یک سری داده انجام می‌دهد به این صورت که این داده ها یا به صورت دستی توسط خود کاربر منتشر کننده‌ی پست درج می‌شود و یا اینکه هوش مصنوعی تازه به خدمت گرفته شده‌ توسط اینستاگرام این کمک را خواهد کرد.

از اکنون اینستاگرام این قابلیت را برای کاربران در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند در یک بخش جدید از پست‌های خود که با نام توضیحات شناخته خواهد شد این کار را انجام دهند. کاربرانی که می‌خواهند توضیحاتی را در مورد عکسشان ارائه دهند این توضیح را که با نام «جایگزین متن» یا ALt Text شناخته می‌شود در بخش توضیحات قرار می‌دهند. نرم افزار‌های توصیف کننده‌ی تصاویر از این بخش استفاده می‌کنند و تصویر پست را برای کاربرانی که دارای اختلالات بینایی هستند مورد توصیف و تعریف قرار می‌دهند. ALt textها  به تازگی به یکی از مد‌های امروزی فضای مجازی تبدیل شده‌اند که هم اکنون در این قالب پای خود را به شبکه‌ی مجازی اینستاگرام باز کرده‌اند. اینستاگرام کار را در اینجا متوقف نکرده است و اگر در صورتی که یک کاربر تمایلی به قرار دادن توضیحات در پست خود نداشته باشد، آن‌ها خود مسئولیت این کار را بر عهد خواهند گرفت. مهندسان این شرکت از یک هوش مصنوعی بهره می‌برند که به نرم افزار‌های خواننده‌ی تصاویر در توصیف پست‌های اینستاگرامی کمک خواهد کرد. این هوش مصنوعی که از تکنولوژی تشخیص اشیاء فیزیکی برخوردار است می‌تواند تصاویر پست‌ها را مورد بررسی قرار دهد و خود به صورت اتوماتیک بخش توضیحات هر پست را تکمیل کند.

به کمک نرم افزار‌های خواننده‌ی تصایر و تکنولوژی و ابزار‌های به کار گرفته شده در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام، هم اکنون این قابلیت برای کاربران دارای اختلالات بینایی فراهم شده است تا بتوانند از تجربه‌ای تقریبا یکسان با دیگران کاربران معمولی این شبکه بهره ببرند و در حین اینکه پست‌ها، حساب‌های کاربری و دیگر بخش‌های این شبکه‌ی اجتماعی را مورد بررسی و گشت و گذار قرار می‌دهد از یک صدای توصیف کننده نیز بهره مند شوند تا در نهایت به تجربه‌ی مناسبی در استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی دست پیدا کنند.

در حالیکه شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام به تازگی از این ویژگی بهره مند شده است و به نوعی دیگر این اولین گام در جهت همسان سازی لذت تجربه از شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام در میان افراد مختلف به حساب می‌آید، شبکه‌ی هم خانواده‌ی اینستاگرام یعنی شبکه‌ی فیس بوک چنین کاری را به طور مشابه در سال‌ها پیش انجام داده بود. فیس بوک سال‌ها پیش از تکنولوژی در شبکه‌ی خود پرده برداشت که به کاربران نابینا اجازه می‌داد تا بتوانند تصاویر موجود در پست‌ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. این کار به واسطه‌ی توضیحاتی که توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شد، کاربران نابینا را قادر به استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی می‌کرد. شاید برای ما و شما به عنوان یک فرد معمولی، این امکانات به نظر اضافی و یا ناکارآمد بیاید ولی بر اساس تحقیقات انجام گرفته و ویدئوهایی که از افراد تهیه شده است، نتایج بسیار مثبت و تاثیر گذار بر افراد دارای اختلالات بینایی بوده است و به بهبود میزان رضایت آن در استفاده از این شبکه‌ی اجتماعی کمک بسازایی کرده است. طبیعتا این امکانات تجربه کاملا یکسانی را فراهم نمی کنند اما مطمئنا این ویژگی جدید افزوده شده به تجربه‌ی افراد دارای اختلالات بینایی کمک کرده و در این زمینه کارآمد خواهند بود. شما در مورد این ویژگی چه فکر می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.