بهبود عملکرد همگام‌سازی هدفون‌های بلوتوثی در دستگاه‌های اندروید - تکفارس 
بهبود عملکرد همگام‌سازی هدفون‌های بلوتوثی در دستگاه‌های اندروید - تکفارس 

بهبود عملکرد همگام‌سازی هدفون‌های بلوتوثی در دستگاه‌های اندروید

مصطفی اسماعیلیان
۷ آذر ۱۳۹۷ - 12:30
بهبود عملکرد همگام‌سازی هدفون‌های بلوتوثی در دستگاه‌های اندروید - تکفارس 

در چند سال گذشته هدفون‌های بلوتوث پیشرفت زیادی را تجربه کرده‌اند، اما هنوز هم از مشکلات زیادی در همگام‌سازی و جفت‌شدن همزمان با چند دستگاه‌های مختلف رنج می‌برند. در واقع تعداد کمی از هدفون‌های هستند که این عمل را به‌طور خودکار و بدون مشکل انجام می‌دهند و در باقی مواد کاربران مجبورند هر دستگاه را جداگانه به هدفون متصل کنند. با تکفارس همراه باشید

اپل تنها شرکتی است که روند جفت‌شدن همزمان به چند دستگاه را به خوبی ساده‌سازی کرده است و به‌وسیله همگام‌سازی تراشه W1 با Apple ID کاربر، امکان اتصال خودکار دستگاه‌های اپل را فراهم کرده است. اما این قابلیت تنها مورد استفاده در محصولات اپل است.

به‌تازگی گوگل نیز مشغول پیاده‌سازی عملکردی مشابه در دستگاه‌های اندرویدی خود است. این قابلیت قرار است برای اولین بار در کروم‌بوک‌های این شرکت اجرا و سپس در دیگر محصولات اندرویدی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بنابر گزارش گوگل، تمام هدفون‌ها و محصولات جانبی که از سیستم Fast Pair برخوردار هستند، به راحتی قادر خواهند بود تا با استفاده از حساب گوگل به دستگاه‌های اندرویدی جفت شوند. لازم به ذکر است که این قابلیت تنها برای اندروید نسخه ۶٫۰ و یا بالاتر در دسترس خواهد بود و کروم‌بوک‌ها به عنوان اولین میزبان آن در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده‌اند.

سیستم Fast Pair در هدفون‌ها و دیگر محصولات جانبی بسیار نادر هستند اما گوگل در نظر دارد تا طیف گسترده‌تری از مدل‌های هدفون Jaybird، Anker و Bose را در لیست خود قرار دهد.

البته بهبود عملکرد جفت‌سازی، تمام مشکلات هدفون‌های بلوتوث را حل نمی‌کند. به عنوان مثال هدفون‌های زیادی هستند که در همگام‌سازی با دستگاه‌های کامپیوتری و سیستم‌عامل مک مشکلاتی دارند، به‌طوری که می‌توان گفت یکی از دغدغه‌های بزرگی است که می‌تواند گریبان‌گیر کاربران کامپیوتری شود.

اما هرچه باشد، بهبود همگام‌سازی با دستگاه‌های اندرویدی قدمی رو به جلو محسوب می‌شود تا شاید روزی مشکلات جفت‌سازی هدفون‌های بلوتوث با کامپیوتر نیز حل شود.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این قابلیت جدید در دستگاه‌های اندرویدی چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.