قیمت گوشی تاشوی سامسونگ ممکن است بیش از ۲۵۰۰ دلار باشد - تکفارس 
قیمت گوشی تاشوی سامسونگ ممکن است بیش از ۲۵۰۰ دلار باشد - تکفارس 

قیمت گوشی تاشوی سامسونگ ممکن است بیش از ۲۵۰۰ دلار باشد

امیر محمد مریخی
۴ آذر ۱۳۹۷ - 16:00
قیمت گوشی تاشوی سامسونگ ممکن است بیش از ۲۵۰۰ دلار باشد - تکفارس 

بیایید رو راست باشیم، همه ما می‌دانستیم که همچین اتفاقی ممکن است به وقوع بپیوندد، تکنولوژی صفحه نمایش تاشو، که بدون شک یکی از بزرگترین انقلاب‌ها در زمینه تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر است بالاخره درحال رسیدن مرحله نهایی است، می‌دانستیم که قرار است قیمت سنگینی داشته باشد، مخصوصا وقتی برای اولین بار توسط یکی از گران‌ترین برندها در حال ساخت است. اما باز هم قیمت ۱۹۲۵ دلار تا ۲۵۶۵ فراتر از انتظار است.

واضح است که سامسونگ گلکسی اف یا فلکس فقط یک دستگاه تجملی خواهد بود و قصد از ساخت آن هدف قرار دادن بازار مصرف عمومی نیست. درست مثل نوت اج که در زمان خودش خمیدگی جدیدترین ویژگی آن بود. این احتمالا موضوع چندان بدی نیست از آنجا که می‌دانیم مشکلات زیادی تازه بعد از عرضه این دستگاه به وجود خواهد آمد. علاوه بر آن تکنولوژی پنل‌های تاشو مسیری طولانی در پیش دارد تا به صورت عمومی در تلفن‌های هوشمند جایگذاری شود، ولی ما از این موضوع مهم منحرف شدیم.

حالا برگردیم سروقت قیمت‌هایی که از منابع نسبتا قابل‌ اطمینانی هم گزارش شده‌اند. سوال اصلی که در ذهن ما نقش بسته این است که چرا قیمت‌ها انقدر با هم اختلاف دارند! تنها چیزی که در حال حاضر به ذهن‌ می‌رسد این است که احتمالا با مدل‌های مختلفی رو به رو خواهیم شد که دارای حافظه‌های داخلی متفاوتی خواهند بود. رده تولیدات اپل هم در حال حاضر به همین شکل است، از آیفون اکس اس ۶۴ گیگی به ارزش ۹۹۹ دلار گرفته تا بالاترین مدل آیفون اکس اس مکس به قیمت ۱۴۹۹ دلار. پس چنین اختلاف قیمتی چندان هم عجیب نیست.

همچنین نمی‌توانیم درک کنیم که چرا قیمت‌های ذکر شده انقدر دقیق هستند! آیا ممکن است که این قیمت‌ها در واقع هزینه خالص تولید باشند و قیمت نهایی از این هم بالاتر برود؟

به احتمال زیاد تا هنگام عرضه اولین گوشی هوشمند تاشو به بازار که احتمالا در مارس ۲۰۱۹ خواهد بود خبر جدیدی در این مورد نخوایم شنید.

منبعی که آن تاریخ عرضه را گزارش داده بود به قیمت ۱۷۷۰ دلار نیز اشاره داشت در حالی که منبعی دیگر قیمت ۲۰۰۰ پوند را برای بالاترین مدل این تلفن اعلام کرده بود.

در هر حال به هر منبع که استناد کنید، باز هم باید شاهد عرضه یک تلفن همراه بسیار گران قیمت باشید.

یکی دیگر از جنبه‌های جالب داستان تلفن‌های تاشو این است که سامسونگ قطعا در این زمینه تنها نیست، در گذشته شاهد خبرهایی بودیم که بر اساس آن‌ها هم هوآوی و هم ال جی مشغول کار بر روی تلفن تاشوی خود هستند.

آیا این رقابت باعث خواهد شد که قیمت‌ها شکسته شوند؟

آیا تمام این تلفن‌ها از یک تکنولوژی استفاده خواهند کرد؟

سوالات زیادی در ذهنمان هست و برای یافتن پاسخشان فقط باید صبر کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید