آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس 
آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس 

آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه

پوریا اسدی
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 10:00
آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس 

زندگی پرمشغله با ماندن طولانی در دفتر، مراقبت از خانواده، گذراندن اوقات فراغت با دوستان و رقابت با آنها، افراد را وسوسه می‌کند تا یک جلسه ورزشی را با استراحت بر روی مبل معامله کنند. اما با Mirror، سالن بدنسازی درست در منزل شما قرار می‌گیرد. با بخشی از آینه و قسمتی از صفحه نمایش ال‌سی‌دی، این وسیله دارای تمرین‌های درخواستی است که در آن به صورت پیش فرض وجود دارد.

شما احتمالا فکر می‌کنید که مقدار زیادی از تجهیزات تناسب اندام برای منزل در بازار وجود دارد، اما این یکی از آنها نیست. بر خلاف دوچرخه ثابت یا تردمیل، این دستگاه تمرینات بسیار جالبی از یوگا و حتی تمرینات وزنه برداری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما با قیمت ۱،۵۰۰ دلاری، Mirror سرمایه‌گذاری است که باید از آن اطمینان حاصل کنید. ما از مرکز Mirror در نیویورک بازدید کردیم تا آن را آزمایش کنیم و ببینیم آیا واقعا ارزش لغو عضویت در باشگاه را دارد یا خیر.

به نظر صاف و آینده گرایانه می‌آید

با ۱۵۰۰ دلار، می‌توانیم امیدوار باشیم که این محصول نه تنها به خوبی کار می‌کند، بلکه از لحاظ ظاهری نیز خوب است – به خصوص اگر آن را در وسط خانه‌تان قرار دهید. وقتی محصول را ابتدا در سپتامبر دیدیم واقعا هیجان‌زده شدیم. در نگاه اول، به نظر یک آینه معمولی با سطح بسیار براق بود که پس زمینه‌ی تاریک داشت اما یک صفحه نمایش با پوشش پودر برنز در داخل آن وجود دارد.

در بالا دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است (برای کلاس‌های شخصی در سال ۲۰۱۹ استفاده می‌شود) که دارای پوشش بوده و می‌توانید به راحتی روی آن را بپوشانید. این پوشش برای کسانی است که نگران حفظ حریم خصوصی خود هستند. این آینه کمی‌ بزرگ و حیرت انگیز است. صفحه نمایش آن ۴۰ اینچ و دارای رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی است و در نسخه‌ی نمایشی ما محتویات روی صفحه نمایش واضح و روشن بودند. برای شنیدن تمرینات‌تان با صدای بلند و واضح، دو بلندگو ۱۰ وات نیز در آن تعبیه شده است.

آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس 

قابلیت صفحه نمایش لمسی در این محصول وجود ندارد که احتمالا برای چلوگیری از اثر انگشت و لکه، ممکن است بهترین راه حل باشد. با دو باند بلوتوث و وای‌فا، همه چیز از طریق برنامه‌ی آینه در گوشی هوشمند شما متصل می‌شود. به این ترتیب، شما همچنین می‌توانید مانیتور ضربان قلب را با ساعت اپل خود هماهنگ کنید تا ضربان خود را در هر دقیقه و بی‌وقفه در طول تمرین ببینید. متاسفانه، این برنامه در حال حاضر تنها با دستگاه‌های iOS سازگار است.

شما می‌توانید انتخاب کنید که آن را روی دیوار نصب نمایید یا از پایه استفاده کنید. آینه سرویس تحویل سفارشی (با ۲۵۰ دلار اضافی) را ارائه می‌دهد، به این معنی که شخصی متخصص، آیینه را برای شما نصب می‌کند. اما در اکثر موارد، نصب و تنظیم آینه به نظر می‌رسد آسان بیاید؛ به سادگی آن را مانند هر آینه‌ی دیگری آویزان کنید و یا به دیوار تکیه دهید و آن را به برق وصل کنید.

بر خلاف دستگاه‌های تناسب اندام خانگی، شما با ترکیب آن در فضای خانه کلنجار نخواهید رفت. هنگامی‌ که آن را خاموش می‌کنید، این آینه استاندارد است که شما می‌توانید هر روز استفاده کنید. تنها چیزی که ممکن است نیاز به کمی‌ تلاش داشته باشد، پیدا کردن منطقه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد تا فضای کافی برای کار کردن داشته باشید اما از آنجایی که تمرینات به تنهایی انجام می‌شود، فقط باید فضای کافی برای یک تشک یوگا یا چند وزنه را درنظز بگیرید.

برای زندگی در یک آپارتمان کوچک، ما فکر کردیم که آینه زیادی بزرگ خواهد بود، اما این واقعا راه‌حلی است که نمی‌دانستیم امکان‌پذیر خواهد بود. برای ما جایی برای هیچ نوع وسیله‌ی دیگری وجود ندارد و با طول ۵۲ اینچ و عرض ۲۲ اینچی، آینه فضای زیادی را بر روی دیوار نمی‌گیرد.

استفاده از آینه

ما برای استفاده از Mirror هیجان زده بودیم زیرا به معنای واقعی، تمرین در آرامش بود یعنی توسط افراد ماهرتر احاطه نشده بودیم. با داشتن آموزش رسمی‌ باله، ما کلاس Barre را انتخاب کردیم. پس از انتخاب آن بر روی برنامه، همراه با سطح دشواری، ما توسط یک مربی بر روی صفحه نمایش شروع به ورزش کردن نمودیم. هنگامی‌ که کلاس شروع می‌شود، صفحه نمایش آینه به دلیل تاریکی استودیوی تولید محتوا، سیاه می‌شود که ما را از خیره شدن به خود در حال تمرین منع می‌کند.

قبل از هر تمرین، می‌توانید ببینید چه مدت طول می‌کشد و سطح آن را ارزیابی کنید. در اکثر موارد، کلاس‌ها از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است به طوری که اگر شما واقعا وقت کمی دارید می‌توانید تمرینات سریعی را انجام دهید. در باشگاه‌ها معمولا باید ۴۵ دقیقه یا یک ساعت را برای یک جلسه کنار بگذارید.

برای کسی که عمدتا تمرینات هوازی (بر روی تردمیل و یا خارج از منزل) انجام می‌دهند، Mirror اجازه دسترسی به هر نوع کلاس قابل تصوری را ارائه می‌دهد (به طور خاص آنهایی که ما به طور معمول امتحان نمی‌کنیم). هرچند که باید در خانه‌ی خود به شکل واقعی آن را امتحان کنیم، دانستن اینکه ما به انواع مختلف تمرین دسترسی داریم، ما را هیجان‌زده کرد. قرار دادن یک کلاس تمرین با برنامه‌ی ما بسیار دشوار است و شما باید برای رفتن به یک ورزشگاه و همچنین بازگشت هم زمانی در نظر بگیرید. Mirror این کار را آسان می‌کند: فقط به خانه می‌روید، لباس‌های تمرینی می‌پوشید و شروع به تمرین می‌کنید.

آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس 

در نرم‌افزار، شما به برنامه کلاسهای زنده دسترسی دارید. شما همچنین خواهید دید که دیگران در کلاس وارد می‌شوند. اما اگر وقت ندارید که با یک کلاس زنده همراهی کنید، آنها بعدها به صورت ضبط شده و به صورت آنی در دسترس هستند. Mirror تمام تمرینات خود را در استودیوی داخلی در نیویورک ثبت می‌کند، بنابراین شما با مدرسان و سبک کلاس‌ها در طول زمان آشنا خواهید شد.

شما همچنین می‌توانید یک نظرسنجی سریع را حین دانلود اپلیکیشن Mirror انجام دهید. در مورد اهداف، ترجیحات، سطح مهارت و هرگونه محدودیتی که در طول تمرینات باید در نظر گرفت، از شما سوال می‌شود. آینه از این اطلاعات برای ارزیابی و توصیه بهترین کلاس‌ها برای شما استفاده خواهد کرد. آینه همچنین ویدیوهای اصلاحاتی را برای تمرینات کسانی که دارای آسیب‌های جسمی‌ هستند، فراهم می‌کند. به این طریق شما هنوز هم می‌توانید در تمرین کامل شرکت کنید. این قابلیت در پایین صفحه نمایش ظاهر می‌شود، به طوری که شما هنوز هم می‌توانید به راحتی همراه با بقیه، کلاس را دنبال کنید.

ما از لحظه‌ای که شروع کردیم قطعا احساس درد خواهیم کرد. مربی در مورد حرکات بسیار واضح و مختصر توضیح می‌دهد و این باعث می‌شود که حتی اگر تجربه‌ای در این نوع کلاس‌ها ندارید، تمرینات آسان‌تر صورت بگیرد. همچنین افزونه‌ی Spotify در برنامه کمک می‌کند تا در طول تمرین کنترل موسیقی را در دست داشته باشید.

آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس  آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس  آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس  آیا از رفتن به باشگاه متنفر هستید؟ Mirror آینه‌ای هوشمند برای انجام تمرینات در خانه - تکفارس 

در حالی که ما در زمان استفاده از نسخه‌ی نمایشی، مانیتور ضربان قلب نداشتیم، ولی می‌توانیم BPM و کالری را به صورت بدون وقفه در صفحه نمایش ببینید. شما می‌توانید ساعت اپل خود را تنظیم کرده یا از سنسور ضربان قلب استفاده کنید که Mirror در بسته استار رایگان خود این امکان را فراهم می‌کند (همچنین این پکیج دارای کمربند تناسب اندام است). در طول تمرین، نوسانات ضربان و نوار قلب را مشاهده خواهید کرد که نشان می‌دهد آیا شما به هدف BPM دست پیدا می‌کنید یا خیر. به این ترتیب، شما می‌دانید که آیا بهتر است تمرینات سخت‌تر انجام دهید یا خیر.

اگرچه تمام این اطلاعات ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسد اما اینها داده‌هایی هستند که شما به طور معمول در طول یک کلاس در باشگاه به آن دسترسی نخواهید داشت. مطمئنا، شما می‌توانید گهگاهی به وسایل تناسب اندام پوشیدنی در روی مچ‌تان نگاهی بیاندازید اما Mirror حدس زدن را به صفر می‌رساند و همه کاری که شما باید انجام دهید، تمرین و عرق کردن است.

ما همچنین از تشویق‌کننده‌ی شخصی لذت بردیم که بر روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و به ما می‌گوید “ادامه بدهید”. در حالی که این چیزی است که ما واقعا در یک کلاس تمرین عمومی‌ آن را نمی‌خواهیم (چه کسی به این همه توجه نیاز دارد؟)، حس خوبی است که فقط در اتاق شما باشد.

همانند Facebook Live، شما می‌توانید واکنش‌ها در طول تمرین- مانند یک صورتک لبخند اگر احساس هماهنگی می‌کنید، و یا انگشت شست رو به پایین اگر مناسب شما نیست- را ارسال کنید. واکنش شما در کنار نام شما بر روی صفحه ظاهر می‌شود و هر کس دیگری می‌تواند آن را ببیند. در پایان تمرین، شما خلاصه‌ای دریافت می‌کنید که در برنامه همگام‌سازی می‌شود تا هر زمان که مایل باشید به عناون مرجع از آن استفاده نمایید. این یک نمودار بصری از BPM شما، مدت زمان تمرین، کالری سوزانده شده و میانگین ضربان قلب را نشان می‌دهد. تمام اطلاعات نیز خصوصی است، بنابراین هیچکس در کلاس نمی‌تواند نتایج را ببیند. شما همچنین می‌توانید از خودتان سلفی بگیرید اما ما ترجیح دادیم که از این قسمت بگذریم.

با این قیمت ارزش دارد؟

Mirror به مبلغ ۱۵۰۰ دلار به همراه ۳۹ دلار در ماه برای سرویس اشتراک، هزینه خواهد داشت. این شرکت همچنین فروش اقساطی دارد: حدود ۱۶۴ دلار برای ۱۲ ماه (شامل سرویس اشتراک) و با قیمت خرید ۱۹۶۳ دلار. ما فکر می‌کنیم Mirror ارزش هزینه کردن دارد. البته اگر شما مایل به پرداخت آن برای یک سال هستید و اگر در یک شهر بزرگ زندگی می‌کنید که هزینه‌های عضویت در باشگاه بسیار بالا است، مطمئنا این سرویس مناسب شما خواهد بود. در نیویورک، ما تنها مقدار کمتری هزینه برای عضویت در مقایسه با اشتراک ماهانه Mirror. پرداخت می‌کنیم.

همچنین این یک واقعیت است که آینه به زودی جلسات آموزشی شخصی را ارائه خواهد داد و شرکت می‌گوید از ۴۰ تا ۷۵ دلار برای هر جلسه متغیر خواهد بود. باشگاه‌ها معمولا پیش از آنکه شما وارد شوید، در مورد آنچه که برای مربی شخصی می‌پردازند، سکوت می‌کنند اما براساس تجربه، ما مربیانی را دیده‌ایم که صدها دلار در هر جلسه دریافت می‌کنند.

در حالی که مبلغ ۱۶۴ دلار در هر ماه برای Mirror گران است ولی پرداخت‌ها پس از یک سال به پایان می‌رسد، به استثنای ۳۹ دلار در ماه برای خدمات Mirror. در بلندمدت ارزان‌تر از آن خواهد بود که مجبور شوید به صورت ماهانه برای عضویت در باشگاه پرداخت کنید. در حالی که این بدان معناست که شما به دستگاه‌های دیگر دسترسی ندارید، اگر مایلید می‌توانید تمرینات خود را به صورت گنجایش وزن شخصی‌سازی کنید. از آنجایی که Mirror به راحتی در منزل‌تان قرار می‌گیرد، احتمالا بیشتر از آنکه از یک باشگاه ورزشی استفاده کنید، از آن بهره خواهید برد.

آیا در صورت دسترسی و قیمت معقول از این دستگاه استفاده خواهید کرد یا رفتن به باشگاه را ترجیح می‌دهید؟ چه مزایا یا معایبی را در این وسیله می‌بینید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید