سیستم عامل جایگزین اندروید در گوشی هوآوی راه‌اندازی شد - تکفارس 
سیستم عامل جایگزین اندروید در گوشی هوآوی راه‌اندازی شد - تکفارس 

سیستم عامل جایگزین اندروید در گوشی هوآوی راه‌اندازی شد

سید محمد معلمی
۳ آذر ۱۳۹۷ - 11:30
سیستم عامل جایگزین اندروید در گوشی هوآوی راه‌اندازی شد - تکفارس 

امروزه، اندروید به یک نام محبوب در تمام کشورهای دنیا تبدیل شده است. این سیستم عامل که محصول گوگل می‌باشد را می‌توانیم در میلیاردها گوشی مشاهده کنیم بنابراین نتیجه می‌گیریم که در حال حاضر پرطرفدارترین سیستم عامل دنیا، اندروید است. اما گستردگی این پلتفرم، مشکلات خاص خود را به وجود می‌آورد که یکی از آنها نسخه‌های متفاوتی است که در گوشی‌های مختلف به چشم می‌خورد.

برای از بین بردن مشکل اشاره شده و دیگر مسائل اندروید، گوگل در حال توسعه یک سیستم عامل منبع آزاد دیگر به نام فوچیا (Fuchsia) می‌باشد.

اگر برای اولین بار است که نام این سیستم عامل را می‌شنوید، باید بگوییم تنها نیستید زیرا بر اساس ادعای سایت خبری ۹to5Google، هنوز توسعه و تولید آن توسط مالک اندروید رسماً نهایی نشده است.

یک بیانیه در سایت مدیریت منابع رمز فوچیا به نام Fuchsia Gerrit نشان می‌دهد که یک پچ به آن اضافه شده است تا از پردازنده Kirin 970 (که سال گذشته رونمایی شد و در برخی گوشی‌های هوآوی نیز به کار رفت) پشتیبانی کند. حالا برای آزمایش این بسته روی پردازنده نامبرده، رمز هسته‌ای فوچیا در یک گوشی آنر پلی که به تازگی معرفی شده و از تراشه Kirin 970 استفاده می‌کند، به اجرا درآمده است.

سیستم عامل جایگزین اندروید در گوشی هوآوی راه‌اندازی شد - تکفارس 

آنر یک برند زیر مجموعه هوآوی است که از Kirin 970 در برخی گوشی‌های پیشرفته خود مانند میت ۱۰ و مدل‌های پی ۲۰ استفاده کرد. این اتفاق ممکن است کمی عجیب باشد زیرا گوشی‌های رسمی خودِ گوگل یعنی پیکسل‌ها در حال حاضر از پردازنده کووالکوم اسنپدراگون بهره می‌برند. لازم به ذکر است آخرین باری که سامسونگ و هوآوی با یکدیگر همکاری کردند، زمان تولید گوشی نکسوس ۶ پی بود. حالا با این اتفاقات سؤال پیش می‌آید که آیا دو غول دنیای تکنولوژی باز هم می‌خواهند همکاری کنند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم شاید این‌چنین باشد. البته احتمال می‌رود که مهندسان هوآوی می‌خواهند زمانی که فوچیا آماده بهره‌برداری شد، اولین کمپانی باشند که از آن استفاده می‌کنند و در حال حاضر قصد دارند به توسعه‌دهندگان این پلتفرم یاری برسانند. اگر پاسخ‌ها این‌گونه باشند، باز هم سؤالات بیشتری پیش می‌آید.

به هر حال، تولید یک سیستم عامل جدید گام بسیار بلندی به شمار می‌رود و نشان می‌دهد فوچیا نسبت به اوایل که تنها یک شایعه بود، حالا به واقعیت نزدیک‌تر شده است.

گفته می‌شود که گوگل برنامه دارد فوچیا را نه تنها جایگزین اندروید در گوشی‌ها کند، بلکه می‌خواهد آن را به جای سیستم عامل کروم نیز به کار گیرد بنابراین اگر دیگر کمپانی‌ها تصمیم دارند از این پلتفرم جدید استفاده کنند، مطمئناً باید تحت شرایط خاصی باشد.

اگرچه خبر ورود یک پلتفرم جدید برای افراد علاقه‌مند به گوشی جذاب است ولی باید سال‌ها بگذرد تا افراد این سیستم عامل را به شکل‌های گوناگون در بازار مشاهده نمایند.

همچنین این احتمال نیز تا حدودی قطعی به نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد فوچیا را نمونه موفق‌تر اندروید بداند.

با همه این اتفاقات، امیدواریم روزی برسد که همه گوشی‌های غیر آیفون به صورت روزانه آپدیت دریافت کرده و بروز شوند.

شما فکر می‌کنید فوچیا چه تفاوت‌ها یا شباهت‌هایی با اندروید دارد و چه زمانی معرفی می‌شود؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید