گزینه Tab Groups در گوگل کروم - تکفارس 
گزینه Tab Groups در گوگل کروم - تکفارس 

گزینه Tab Groups در گوگل کروم

سید محمد معلمی
۱ آذر ۱۳۹۷ - 19:30
گزینه Tab Groups در گوگل کروم - تکفارس 

رابط کاربری دارای تب روشی مستقیم و مؤثر برای ارتباط برقرار کردن با یک نرم‌افزار مانند مرورگر وب می‌باشد اما اگر شما کسی هستید که ساعات زیادی از روز را صرف وبگردی می‌کنید، حتماً پیش آمده که تب‌های زیادی باز بوده باشند بنابراین با مشاهده آن همه پنجره باز شده، سردرگم می‌شوید. حالا به نظر می‌رسد گوگل برای جلب رضایت کاربرانش می‌خواهد ویژگی جدیدی به نام Tab Groups را به گوگل کروم اضافه کند.

آن طور که در Chrome Story مشاهده شد، یک کد تغییر ایجاد شده که مربوط به گزارش باگ می‌باشد، نشان می‌دهد گوگل مدتی است در حال آزمایش ویژگی جدیدی در مرورگر گوگل کروم می‌باشد. همان‌طور که از اسم این قابلیت پیداست، هدف از انجام چنین کاری، مرتب کردن تب‌های باز شده در گوگل کروم است.

گفته می‌شود این ویژگی هنوز در مراحل ابتدایی طراحی خود به سر می‌برد ولی ما توانسته‌ایم به جزئیاتی در مورد آن دست یابیم.

Tab Groups باعث می‌شود تب‌های باز شده به گروه‌های مرتبط با یک‌دیگر مانند تب‌های ورزشی دسته‌بندی گردند. بر حسب ظاهر، این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد نوعی بخش فولدر مانند را ایجاد کنند و تعدادی تب را درون آن قرار داده و فایل را در یک قسمت نگه دارند. در واقع کارایی تب گروهی شبیه بوکمارک‌ها می‌باشد که سبب می‌شود سایت‌های بیشتر استفاده شده برای راحتی افراد در یک قسمت قرار داده شوند.

هنوز اطلاعات دقیقی نداریم که این ویژگی چه شکلی خواهد بود ولی هم‌اکنون افزونه‌هایی در گوگل کروم به چشم می‌خورد که کارایی مشابهی دارند.

مشخص نیست که Tab Groups قرار است در چه تاریخی در دسترس قرار گیرد ولی می‌توانیم امیدوار باشیم که این ویژگی در هفته‌های آتی در نسخه Canary گوگل کروم وجود خواهد داشت.

شما فکر می‌کنید این ویژگی چگونه خواهد بود؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید