دوربین دوگانه و واقعیت افزوده برای عینک های نسل سوم Spectacles شرکت Snap - تکفارس 
دوربین دوگانه و واقعیت افزوده برای عینک های نسل سوم Spectacles شرکت Snap - تکفارس 

دوربین دوگانه و واقعیت افزوده برای عینک های نسل سوم Spectacles شرکت Snap

پوریا اسدی
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - 14:30
دوربین دوگانه و واقعیت افزوده برای عینک های نسل سوم Spectacles شرکت Snap - تکفارس 

نسل بعدی عینک‌های دوربین‌دار شرکت Snap می‌تواند یکی از محبوب‌ترین ویژگی‌های اسنپ‌چت را در خود جای دهد: واقعیت افزوده. گزارش اخیر نشان می‌دهد که نسل سوم عینک‌ها، دارای دو دوربین هستند که به کاربران اجازه می‌دهد تا از لنزهای واقعیت افزوده استفاده کنند و همچنین دارای افکت‌های عمق، احتمالا شبیه به گوشی‌های هوشمند با دوربین دوگانه باشند. اسنپ‌چت این گزارش را تأیید نکرده است، اما اگر شایعات درست باشد، طرفداران اسنپ‌چت می‌توانند  یک عینک با تکنولوژی بالا را دریافت کنند.

بر اساس گزارش جدید Cheddar، شرکت Snap در حال برنامه‌ریزی برای برای عینک‌های جدید ۳۵۰ دلاری با طراحی جدید است. بر خلاف عینک فعلی نسل دوم، عینک‌های دوربین‌دار به جای یک لنز دوربین از دو لنز استفاده می‌کنند. این گزارش نشان می‌دهد که دوربین‌های دوگانه با استفاده از عینک می‌توانند لنزهای واقعیت افزوده را از داخل برنامه اسنپ‌چت  اضافه کنند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که دوربین‌های دوگانه می‌توانند جلوه‌هایی شبیه به حالت سه بعدی را پشتیبانی کنند.

این گزارش اخیر اولین در نوع خود نیست که طی آن شرکت Snap به کار بر روی یک جفت عینک با دوربین‌های دوگانه پرداخته است. پیش از معرفی Spectacles 2، شایعه شده بود که این شرکت در حال کار بر روی عینک‌های مقاوم در برابر آب – که در حال حاضر بکار گرفته شده – و عینکی با کیفیت بالا با دوربینهای دوگانه و عمق سنج است.

یکپارچه سازی واقعیت افزوده با سخت‌افزار اسنپ‌چت یکی از ویژگی‌های محبوب برنامه را به عینک‌های دوربین دار منتقل می‌کند. استفاده‌ی بیشتر اسنپ‌چت از واقعیت افزوده تعجب برانگیز نخواهد بود، اما شرکت Snap در گذشته سرمایه‌ی خود را بر سر عینک از دست داده است، که باعث می‌شود نسخه‌ای با قیمت بسیار بالاتر ارائه شود. این یک حرکت جسورانه برای شرکت است. گزارش‌ها نشان می‌دهد شرکت Snap نزدیک به  ۴۰ میلیون عینک نسل اول فروخته نشده داشت اما این شرکت به پیش رفت و نسخه دوم عینک‌های دوربین‌دار را در اوایل امسال عرضه کرد.

گزارش یک ساله‌ هم نشان از وخامت اوضاع می‌دهد به طوری که این شرکت کمتر از انتظار وال استریت عمل کرده است و  رشد کاربران پس از بکارگیری طراحی مجدد  همچنان کاهش یافته است. طبق گزارش Cheddar، این شرکت انتظار دارد تا قبل از  قبل از رسیدن به نقطه‌ی سر به سر بر روی بخش سخت افزار ضرر بدهد.

نسل دوم عینک‌های دوربین‌دار شامل قابلیت آب و هوا و گزینه‌ای برای گرفتن عکس‌ها به جای فقط فیلم‌ها برای به اشتراک گذاری در استوری بود. این بروز رسانی همچنین یک طراحی پیشرفته را به ارمغان آورد و در ماه سپتامبر دو قاب دیگر را برای کاربرانی که طرفدار فریم‌های گرد نبودند، عرضه کرد.

در صورت دسترسی آیا شما نیز از این سری محصولات استفاده خواهید نمود؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید