نتایج بنچمارک بخش هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۱۵۰ و برتری مجدد آن نسبت به رقبا - تکفارس 
نتایج بنچمارک بخش هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۱۵۰ و برتری مجدد آن نسبت به رقبا - تکفارس 

نتایج بنچمارک بخش هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۱۵۰ و برتری مجدد آن نسبت به رقبا

میر مهدی حامی
۳۰ آبان ۱۳۹۷ - 08:00
نتایج بنچمارک بخش هوش مصنوعی اسنپدراگون ۸۱۵۰ و برتری مجدد آن نسبت به رقبا - تکفارس 

به غیر از نتایج بنچمارک پردازنده مرکزی و پزدازنده گرافیکی، چیپست‌های مدرن می‌بایست در مورد عملکرد هوش مصنوعی نیز نگران باشند. اکنون به نظر می‌رسد که اسنپدراگون ۸۱۵۰ از کوالکام فاتح نبرد میان پردازنده‌ها (حداقل در میان پردازنده‌های اندرویدی) در این زمینه باشد. در ادمه برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

در نتایج یک تست از پلتفرم dev (یک برد از نمونه اولیه) شاهد افزایش دو برابری عملکرد نسبت به اسنپدراگون ۸۴۵ کنونی هستیم. بر اساس نتایج این بنچمارک شرایطی مشابه در مقایسه با کرین ۹۸۰ هوآوی نیز وجود دارد.

در صحبت از آخرین پردازنده هوآوی یعنی کرین ۹۸۰ نیز باید بگوییم که هوآوی وعده بهبود دو برابری عملکرد هوش مصنوعی نسبت به ۹۷۰ را داده بود، اما تا آنجایی در نتایج این بنچمارک مشاهده می‌کنیم، میزان افزایش عملکرد آن بیش از ۱۵٪ نبوده و امتیاز کرین ۹۸۰ در حد اسنپدراگون ۸۴۵ است.

مدلپردازندهرمسال عرضهنسخه اندرویدامتیاز کل
کوالکوم ۸۱۵۰ پلتفرم Dev اسنپدراگون ۸۱۵۰۶GB۲۰۱۸۹٫۰۲۲۰۸۲
مدیاتک P80 پلتفرم Dev مدیاتک هلیو P80۶GB۲۰۱۸۹٫۰۱۹۴۵۳
OnePlus 6اسنپدراگون ۸۴۵۸GB۲۰۱۸۹٫۰۱۲۲۷۴
هوآوی میت ۲۰ پروهای سیلیکون کرین ۹۸۰۶GB۲۰۱۸۹٫۰۱۲۰۲۶
هوآوی P20 پروهای سیلیکون کرین ۹۷۰۶GB۲۰۱۸۹٫۰۸۹۲۱
گوگل پیکسل ۳XLاسنپدراگون ۸۴۵۴GB۲۰۱۸۹٫۰۶۸۹۵
مدیاتک P60 پلتفرم Dev مدیاتک هلیو P60۶GB۲۰۱۸۸٫۱۵۷۶۷

یک نکته جالب این است که پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ موجود در OnePlus 6 امتیاز عالی ۱۲۲۷۴ را به ثبت رسانده است است، اما پیکسل ۳ نتایج چندان چشمگیری را ثبت نکرده است. هر دو این گوشی‌ها از پردازنده یکسان استفاده می‌کنند اما در گوشی پیکسل شاهد استفاده از یک هسته پردازشی دیگر برای تصویر برداری و ایجاد افکت‌های دوربین نیز هستیم، بنابراین این نمرات تا حدودی مشکوک هستند.

با این حال، پردازنده  هیلو P80 مدیاتک که رتبه دوم را به خود اختصاص داده نیز مارا شگفت زده کرده است. نمرات آن بسیار بالاتر از اسنپدراگون ۸۴۵ است و تقریبا به اندازه اسنپدراگون ۸۱۵۰ امتیاز بدست آورده است که یک جهش عظیم در برابر پیشرفت پردازنده کنونی هلیو P70 نسبت P60 به شمار می‌رود (بیش از ۲۰۰٪ افزایش!).

نظر شما در مورد عملکرد این پردازنده‌ها چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید