اینستاگرام از هوش‌مصنوعی برای تشخیص و حذف مخاطبان جعلی استفاده می‌کند - تکفارس 
اینستاگرام از هوش‌مصنوعی برای تشخیص و حذف مخاطبان جعلی استفاده می‌کند - تکفارس 

اینستاگرام از هوش‌مصنوعی برای تشخیص و حذف مخاطبان جعلی استفاده می‌کند

مصطفی اسماعیلیان
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 18:30
اینستاگرام از هوش‌مصنوعی برای تشخیص و حذف مخاطبان جعلی استفاده می‌کند - تکفارس 

اگر این بار با کاهش شدید مخاطبان اینستاگرام خود روبرو شدید، تعجب نکنید. به تازگی این شرکت از تکنولوژی جدیدی برای پاک‌سازی اینستاگرام از ربات‌ها و حساب‌های جعلی رونمایی کرد. این سیستم جدید ممکن است به کاهش حجم زیادی از مخاطبین اینستاگرام شما بی‌انجامد. با تکفارس همراه باشید.

شرکت فیسبوک که صاحب اصلی اینستاگرام محسوب می‌شود با اشاره به اینکه بیش‌از ۱ میلیارد کاربر در اینستاگرام عضو هستند، اطلاعیه‌ای را در وبلاگ خبری خود تحت عنوان “برخورد با حساب‌های غیر‌قابل‌اعتماد” منتشر کرد:

تیم ما، از امروز شروع به حذف لایک‌ها، مخاطبین و دیدگاه‌های غیر‌قابل‌اعتماد از حساب افرادی خواهد کرد که از نرم‌افزارهای شخص ثالث برای افزایش محبوبیت خود استفاده می‌کنند. ما هوش‌مصنوعی را طراحی کرده‌ایم که حساب‌های متخلف را شناسایی و فعالیت‌های آنان را پاک می‌کند.

همچنین اینستاگرام هشداری را به حساب‌کاربری آن دسته از افراد ارسال کرد که به ربات‌های افزایش مخاطب و لایک، دسترسی داده‌اند. این کاربران پیامی را مبنی بر لغو دسترسی برنامه‌های متخلف به حساب‌کاربری خود مشاهده خواهند کرد و هرچه سریع‌تر باید رمزعبور را تغییر دهند.

اینستاگرام از هوش‌مصنوعی برای تشخیص و حذف مخاطبان جعلی استفاده می‌کند - تکفارس 

نمونه‌ای از هشداری که برای کاربران ارسال شد

در ادامه‌ی این اطلاعیه، به گزارش اخیر فیسبوک اشاره شده است که طبق آن نزدیک به ۱٫۵ میلیارد حساب‌کاربری جعلی در بین ماه‌های آوریل تا سپتامبر از فیسبوک حذف شده است.

همچنین اینستاگرام در اقدام دیگری شروع به حذف تبلیغات سرویس‌های افزایش لایک کرده است:

مسئله‌ی تبلیغات نیز یکی از خط قرمزهای انجمن ما است که شامل هرگونه فعالیت هرز نظیر افزایش مخاطب، لایک و غیره هستند. از این رو رواج و تبلیغ چنین سرویس‌هایی باعث نقض قوانین و سیاست شرکت ما می‌شود. لطفا در صورت مشاهده‌ی این دسته از فعالیت‌ها، بلافاصله آن‌ها را به تیم نظارت اینستارگام گزارش دهید.

سال پیش بود که یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های افزایش لایک و مخاطب به نام Instagress برای همیشه تعطیل شد. اما کماکان هزاران نرم‌افزار متخلف دیگر وجود دارند که این‌گونه خدمات را به کاربران اینستاگرام ارائه می‌دهند.

اوایل امسال نیز تویتر دست به اقدام مشابهی زد و با حذف حساب‌های کاربری متخلف، باعث کاهش ۱ میلیونی کاربرانش شد. در این مورد با توجه به حضور پررنگ حساب‌های جعلی و ربات‌ها در اینستاگرام، انتظار می‌رود آمار افت جمعیتی آن چیزی بیش‌از تویتر باشد.

شما کاربران تکفارس چه نظری دارید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید