رییس بخش تلفن‌های هوشمند سامسونگ: شرایط بحرانی است - تکفارس 
رییس بخش تلفن‌های هوشمند سامسونگ: شرایط بحرانی است - تکفارس 

رییس بخش تلفن‌های هوشمند سامسونگ: شرایط بحرانی است

امیر محمد مریخی
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 17:00
رییس بخش تلفن‌های هوشمند سامسونگ: شرایط بحرانی است - تکفارس 

به لطف سود سرسام‌آور بازار تراشه‌ها، حافظه و تلویزیون‌های سامسونگ، این کمپانی اخیرا مشغول شکستن رکورد‌های پیاپی بوده است اما بخاطر قوی شدن رقابت و کندی بازار جهانی تلفن‌های همراه هوشمند، بازار گوشی‌های گلکسی این کمپانی دیگر مثل قبل پرطرفدار نیست.

مشکل اصلی در بخش تلفن‌های میان‌رده سامسونگ است، جایی که خانواده گلکسی A و J قرار دارند چرا که این تلفن‌های همراه نمی‌توانند حریف مقرون به صرفگی و تازگی رقبایی مثل شیائومی و هوآوی شوند، علاوه بر آن پرچمدارانی مثل گلکسی اس ۹ و نوت ۹ هم در بازار جهانی کار فوق‌العاده‌ای انجام نداده‌اند که این امر خودش منجر به ایجاد فشار بی‌اندازه‌ای بر روی گوشی‌های گلکسی اس ۱۰، نوت ۱۰ و گلکسی اف تاشو خواهد شد.

بعد از یک سال خوش‌بین ماندن و نگاه کردن به نیمه پر لیوان در تجارتی که مسلما پر از کشمکش است، رییس بخش ارتباطات سامسونگ، Koh Dong-jin، بالاخره وضعیت حاضر را تشریح کرد کرد.

به گزارش The Korea Herald، کوه دونگ جین از کلمه “بحران” در یک پیام تجاری برای تشریح اوضاع فعلی سامسونگ در زمینه تلفن‌های هوشمند استفاده کرد. او سوگند خورده تا نهایت تلاشش را برای فایق آمدن به این مشکل حساس انجام دهد و امیدهای او در این زمینه، گلکسی اس ۱۰ و گوشی‌های هوشمند تاشو هستند.

اما آیا جانشین گلکسی اس ۹ قرار است گلکسی ۱۰ باشد؟ The Korea Herald این‌طور فکر می‌­کند. از طرفی نام فرضی برای این تلفن در نظر گرفته شده که به نظر یک شوخی بی مزه می‌آید. اگر سامسونگ از گلکسی ایکس در فوریه ۲۰۱۹ پرده‌­برداری کند مطمئنا خودش را در مسیر یک شکست قرار خواهد داد.

مورد جالب دیگر این است که تلفن‌های تاشو نام‌گذاری نشده‌­ای هم برای معرفی در فوریه کاندید شده‌­اند و قرار است تبلیغات و فروش آنها از ماه مارس شروع شود. دقیق نمی‌دانیم چند تلفن تاشو در راه است اما مارس ۲۰۱۹ حتی برای عرضه یک گلکسی F هم زود به نظر می‌­رسد چه برسد به بیش از یک مدل.

حال برگردیم به کوه دونگ جین و و وضعیت بحرانی تلفن‌های هوشمند سامسونگ. به نظر می‌آید مشکل آن‌قدرها شدید است که هئیت مدیره سامسونگ در حال فکر کردن به یک جایگزین برای رییس فعلی بخش تلفن‌های هوشمند هستند چرا که دونگ جین به خاطر خودرای بودن و داشتن سیستم تصمیم‌گیری نامناسب به شدت مورد انتقاد واقع شده است. گرچه که این مسئول قصد دارد در ادامه راه جهت رفع بهتر نیازهای مصرف‌کنندگان بیشر به انتقاداتشان توجه کند و آن موارد را در فرایند توسعه بازتاب دهد.

با این اوصاف به نظر شما آیا سامسونگ می‌­تواند با تهدید هوآوی که روز به روز بزرگ‌تر می‌شود مبارزه کند؟ گویا ما باید منتظر گلکسی ایکس باشیم و با چشمان خودمان ببینیم. نظر شما چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید