اینستاگرام به طور تصادفی، رمز عبور کاربرانش را افشاء کرد - تکفارس 
اینستاگرام به طور تصادفی، رمز عبور کاربرانش را افشاء کرد - تکفارس 

اینستاگرام به طور تصادفی، رمز عبور کاربرانش را افشاء کرد

امیر مریخ
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 12:00
اینستاگرام به طور تصادفی، رمز عبور کاربرانش را افشاء کرد - تکفارس 

اینستاگرام به تازگی برخی از کاربران خود را از این مسئله مطلع کرده است که ممکن است رمز عبور آن‌ها احتمالا در اثر یک اشکال امنیتیمورد افشاء قرار گرفته شده باشد. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.به گزارش وبسایت خبری EngadgetT یکی از سخنگویان این شرکت ابراز داشته است که این باگ نرم افزاری کشف شده است و متخصصان در حال رفع و رجوع هر چه زود‌تر آن هستند، وی همچنین اذعان داشت که این مشکل متوجه تعداد بسیار محدودی از کاربران شده است و اغلب حساب کاربری فعال در این شبکهتحت تاثیر این مشکل قرار نگرفته‌اند.

در مورد این اتفاق خاص، این اشکال در طول ویژگی‌ای که شرکت اینستاگرام در ماه آوریل به شبکه‌ی مجازی خود افزود ظاهر شده است، ویژگی که به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند تمام داده‌های خود را دانلود کنند. این قابلیت جدید در امتداد قانونی بود که توسط قانونگذاران به تصویب رسیده بود به مجموعه‌ی اینستاگرام افزوده شد. پس از آنکه قانونگذاران اروپایی قوانین حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) را اجرا کردند، اینستاگرام به منظور ادامه‌ی فعالیت خود در این قاره‌ی سبز مجبور به پیروی از قوانین جدید افزودن ویژگی نامبرده کرد. با توجه به اطلاعاتی که اینستاگرم تا به حال در مورد این مشکل منتشر کرده است،

برخی از کاربران که از این ویژگی استفاده می‌کردند، رمزهای عبورشان را در یک URL در مرورگر وبشان وجود داشته است و رمزهای عبور آن‌ها در سرورهای فیس بوک، شرکت مادر اصلی اینستاگرام، ذخیره سازی شده بود. یک محقق امنیتی به وبسایت خبری The Information گفت که این امکان فقط در صورتی امکان پذیر خواهد بود که Instagram کلمات عبور خود را در یک متن ساده ذخیره سازی کند، این دلیل خود، می‌تواند یک مسئله امنیتی بزرگ و جدی‌تری برای آینده‌ شرکت باشد. سخنگوی اینستاگرم با این گفته ابراز مخالفت کرد و بیان داشت که این شرکت همواره از این مسئله مطمئن خواهد شد که تمام رمز‌های ذخیره شده را به طور کامل پاک سازی کند و همچنین بیان داشت که این رمزها در زمان معین و به طور کاملا تصادفی تغییر خواهند کرد.

Instagram می‌گوید که از زمان تأیید این مشکل تا بررسی‌های بعد از آن، متخصصان موفق شده‌اند تا این ویژگی را به طور کامل تعمییر کنند به طوری که کلمه عبور دیگر در معرض افشاء شدن قرار نگیرد. اینستاگرام به کاربران خود گفته است که باید گذرواژه خود را به عنوان یک اقدام احتیاطی تغییر دهند. ، سخنگوی Instagram در بیانیه ای به وبسایت The Verge می‌گوید:

اگر کسی اطلاعات ورود به حساب اینستاگرام خود را برای استفاده از ابزار  Download Your Data ارسال کرده است، تا پیش از تصحیح این مشکل آن‌ها می‌توانستند اطلاعات رمز عبور خود را در آدرس URL صفحه‌ی مورد نظر ببینند. این اطلاعات به هیچ کس دیگری منتقل نشده است و ما در این مورد تغییراتی را انجام داده‌ایم تا دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید