تبلیغات در نرم‌افزار Mail مایکروسافت؛ آری یا خیر؟ مسئله این است - تکفارس 
تبلیغات در نرم‌افزار Mail مایکروسافت؛ آری یا خیر؟ مسئله این است - تکفارس 

تبلیغات در نرم‌افزار Mail مایکروسافت؛ آری یا خیر؟ مسئله این است

سید محمد معلمی
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 17:30
تبلیغات در نرم‌افزار Mail مایکروسافت؛ آری یا خیر؟ مسئله این است - تکفارس 

نرم‌افزار Mail مایکروسافت در ویندوز ۱۰ باز هم قرار است ویژگی جدیدی دریافت کند که البته این قابلیت ربطی به کاربران ندارد بلکه به زودی شاهد حضور تبلیغات در آن خواهیم بود.

آنطور که برای اولین بار توسط Aggiornamenti Lumia مشاهده شد، تبلیغات این اپلیکیشن فقط برای افراد خاصی به نمایش خواهند آمد. در واقع منظور از افراد خاص، کسانی هستند که مشترک برنامه آفیس ۳۶۵ نشده‌اند.

دیگر ویژگی نه چندان مناسبی که در نرم‌افزار Mail & Calendar مشاهده کردیم، باز کردن لینک‌های دریافتی در مرورگر اج مایکروسافت بود علی رغم اینکه بسیاری از افراد مرورگرهای دیگر را به عنوان مرورگر پیش‌فرض سیستم خود برگزیده بودند. البته این قابلیت پس از مدت کوتاهی یعنی حتی قبل از در دسترس قرار گرفتن حذف شد. لازم به ذکر است که تا کنون در آفیس ۳۶۵ تبلیغات زیادی مشاهده شده است.

در حساب کاربری Aggiornamenti Lumia در توییتر آمده است: خبر بد!!!. نرم‌افزار Mail ویندوز ۱۰ برای آن دسته از افرادی که در آفیس ۳۶۵ اشتراک نگرفته‌اند، تبلیغات را به نمایش درخواهد آورد.

این خبر در حالی منتشر شده که مایکروسافت به فکر درآمدزایی از ویندوز ۱۰ و ابداع روش‌های جدید است. برای مثال در بازی‌هایی مانند Microsoft Solitaire Collection که جزو ارکان اصلی این سیستم عامل بود، تبلیغاتی مشاهده کرده‌ایم که به صورت ظاهرشونده در منوی استارت آن به نمایش درآمده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تبلیغات موجود در نرم‌افزار Mail در بخش Other مشاهده خواهند شد بنابراین آنها را در قسمت ورودی (Inbox) نخواهیم دید. لازم به ذکر است که تبلیغات در هر صورت برای شما به نمایش درخواهند آمد چه از حساب کاربری مایکروسافت استفاده ‌کنید یا خیر. ضمن اینکه کاربران به صفحه خرید آفیس ۳۶۵ هدایت خواهند شد تا تبلیغات از بین بروند.

البته این ویژگی فعلاً در مرحله آزمایشی است و هنوز مشخص نیست که آیا به صورت عمومی عرضه خواهد شد یا خیر. هرچند خودِ مایکروسافت طی یک توییت عنوان کرده که تبلیغات قرار نیست به نرم‌افزار Mail ویندوز ۱۰ بیایند.

نکته بسیار مهم: یکی از اعضای مایکروسافت به نام Frank X Shaw تأیید کرده که قرار نیست این قابلیت را همه مشاهده کنند به همین دلیل فعلاً استفاده از آن از دستور کار خارج شده است.

پیام توییتری او به این شرح است: پخش تبلیغات تنها یک ویژگی تجربی بود و هیچ وقت قرار نیست به صورت فراگیر مورد استفاده قرار گیرد بنابراین دیگر آن را مشاهده نخواهید کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید