رقابت دانشجویان در دبی برای ساخت خانه‌های قابل تغییر - تکفارس 
رقابت دانشجویان در دبی برای ساخت خانه‌های قابل تغییر - تکفارس 

رقابت دانشجویان در دبی برای ساخت خانه‌های قابل تغییر

پوریا اسدی
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 14:00
رقابت دانشجویان در دبی برای ساخت خانه‌های قابل تغییر - تکفارس 

این بسیار هیجان انگیز است که در مورد دانشجویان با هوشی بنویسی که با استفاده از مغز خود برای تغییر جهان تلاش می‌کنند. کشف این هفته شامل یک خانه هوشمند پیشرفته ماژولار به نام FutureHAUS است که از ماژول‌های نصب سریع بهره برده و از یک سیستم خطی آینده‌نگر استفاده می‌کند تا هر اتاق را به طور خودکار تنظیم کند. این تغییرات بسته به  نیازهای شخصی افراد صورت می‌گیرد. ممکن است مانند انیمیشن Jetsons نباشد، اما برای ما همچنان یک نگاه اجمالی از آینده است.

این دانشجویان یک گروه از ویرجینیا هستند که در حال حاضر در دبی بوده و در دنیای خاورمیانه به رقابت می‌پردازند. Decathlon یک رقابت بین‌المللی بوده که توسط وزارت انرژی ایالات متحده ایجاد شده است و در آن دانشگاه‌ها از سراسر جهان برای ساخت، طراحی و ایجاد یک خانه خورشیدی متصل به شبکه تلاش می‌کنند. از میان ده تیم در مسابقه، تیم فناوری ویرجینیا تنها نماینده‌ی ایالات متحده در سال جاری است.رقابت دانشجویان در دبی برای ساخت خانه‌های قابل تغییر - تکفارس 

این مسابقه در پارک خورشیدی محمد بن رشید آل مکتوم در دبی، امارات متحده عربی برگزار شده است، این رقابت چالش طراحی سازگاری با گرما، گرد و غبار و رطوبت را ارائه می‌دهد. رقابت به خانه‌ها با استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان تنها منبع انرژی و استفاده از فناوری‌هایی که حداکثر بهره وری انرژی اجازه می‌دهد، نیاز دارد. مسابقه از ۱۴ تا ۲۹ نوامبر برگزار می‌شود.رقابت دانشجویان در دبی برای ساخت خانه‌های قابل تغییر - تکفارس 

یکی از کلید‌های انطباق‌پذیری FutureHAUS به دلیل همکاری این تیم با Accuride International، یکی از بزرگترین طراحان و سازندگان سخت‌افزارهای کشویی در جهان بوده که از سال ۱۹۶۲ شروع به کار کرده است.

مشارکت Accuride شامل اسلایدهای سنگین است که شخصیت داخلی FutureHAUS را شامل کابینت آشپزخانه، دستشویی‌های حمام و توالت را شامل می‌شود و  می‌تواند براساس سلیقه‌ی فردی و مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته شناخته شده، بالا و پایین برود. این سنسورها می‌توانند محیط را بر اساس عوامل متنوعی از جمله صدا، ژست، تشخیص نزدیکی و همچنین شناسایی اثر انگشت و تشخیص چهره تنظیم کند.

رقابت دانشجویان در دبی برای ساخت خانه‌های قابل تغییر - تکفارس 

FutureHAUS فقط ۹۰۰ فوت مربع را اشغال می‌کند، اما طراحی شگفت‌انگیزی برای مسکن ماژولار است. انرژی الکتریکی این خانه توسط ۵۰ پنل خورشیدی تولید می‌شود و دارای تکنولوژی پیشرفته است و از شش سال کار سخت و نوآوری توسط بیش از ۱۰۰ دانشکده و دانشجو بوجود آمده است.

FutureHAUS زاده‌ی ذهن جوزف ویلر، استاد آینده‌نگر دانشکده معماری و مطالعات شهری در بلکسبورگ ویرجینیا است. فقط هشت سال پیش، پروفسور ویلر برای طراحی خود در پروژه دیگری به نام LumenHAUS برنده‌ی جایزه‌ی Solar Decathlon در سال ۲۰۱۰ شد  و از طرف موسسه معماری آمریکا مورد ستایش قرار گرفت.رقابت دانشجویان در دبی برای ساخت خانه‌های قابل تغییر - تکفارس 

این تیم ادعا می‌کند که خانه‌های هوشمند ماژولار مبتنی بر مفهوم “قابلیت دسترسی جهانی” است، اما آنها واقعا درباره “پیر شدن در محل” صحبت می‌کنند.

ویلر گفت:

ما نشان می‌دهیم که چگونه یک خانه می‌تواند به طور خودکار با نیازهای هر فردی که در آن زندگی می‌کند، سازگار باشد. FutureHAUS این امکان را برای زوج‌ها ایجاد می‌کند که سال‌ها در یک خانه زندگی کنند و بنا بر نیاز هر فرد  – به عنوان مثال از یک کودک نو پا گرفته تا  یک بازیکن بسکتبال نوجوان و یک فرد سالخورده در یک صندلی چرخدار، تغییر کند.

در صورت معقول بودن هزینه‌، آیا حاضر به زندگی در چنین خانه‌هایی هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید