ویژگی امنیتی جدید در مرورگر موزیلا فایرفاکس - تکفارس 
ویژگی امنیتی جدید در مرورگر موزیلا فایرفاکس - تکفارس 

ویژگی امنیتی جدید در مرورگر موزیلا فایرفاکس

سید محمد معلمی
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - 19:30
ویژگی امنیتی جدید در مرورگر موزیلا فایرفاکس - تکفارس 

شرکت موزیلا برای اینکه از رقابت با گوگل کروم عقب نماند، سعی کرده پا‌به‌پای این مرورگر پیش برود و امروز نیز خبر رسید فایرفاکس کوانتوم یک ویژگی امنیتی دریافت کرده که کاربران همیشه نگران، مطمئناً آن را تحسین خواهند کرد.

بر این اساس، استفاده‌کنندگان از مرورگر فایرفاکس کوانتوم در صورتی که سایتی که در حال مشاهده آن هستند نقض کننده حریم شخصی است، هشداری دریافت خواهند کرد. به علاوه، این اعلان ظاهرشونده حاوی اطلاعاتی در مورد اتفاقات رخ داده برای آن سایت خواهد بود تا با به کارگیری این گزینه، کاربران بتوانند به سرویس Firefox Monitor مراجعه نمایند تا جزئیات بیشتری را مطالعه کنند. این قابلیت جدید طی هفته‌های آتی در دسترس تمام کاربران فایرفاکس کوانتوم قرار خواهد گرفت.

با استفاده از سرویس Firefox Monitor، افراد می‌توانند بررسی کنند که آیا ایمیل آنها جزئی از داده‌های منتشر شده با استفاده از دیتابیس HIBP بوده یا خیر. به نظر می‌رسد این سرویس از زمان عرضه آن یعنی اواخر ماه سپتامبر گذشته موفق بوده است و صدها هزار کاربر تا کنون ثبت‌نام کرده‌اند. به همین دلیل موزیلا تصمیم گرفته ۲۶ زبان دیگر را به Firefox Monitor اضافه کند.

کاربران برای آگاهی از انتشار داده‌ها در مورد یک سایت و برای اینکه اسپم گزارش نشوند، تنها یک بار اعلان دریافت خواهند کرد و پس از آن می‌توانند با غیرفعال کردن گزینه مربوطه یعنی never show Firefox Monitor alerts که در کنار آپشن Dismiss قرار دارد، دیگر هشدار دریافت نکنند. ضمن اینکه اگر قرار بود اعلانی نمایش داده شود، تنها در صورتی رخ خواهد داد که اطلاعات در ۱۲ ماه گذشته منتشر شده باشند. در ادامه می‌توانید با دکمه زیر، در مورد ویژگی Monitor Firefox بیشتر آشنا شوید.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”” button_color_fon=”#ff0000″ button_text_color=”#000000″ ]امنیت بیشتر با ویژگی Monitor Firefox موزیلا[/button]

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.