آمازون یک تیم عظیم را برای بهبود اکو و الکسا بکار گرفته است - تکفارس 
آمازون یک تیم عظیم را برای بهبود اکو و الکسا بکار گرفته است - تکفارس 

آمازون یک تیم عظیم را برای بهبود اکو و الکسا بکار گرفته است

پوریا اسدی
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 20:30
آمازون یک تیم عظیم را برای بهبود اکو و الکسا بکار گرفته است - تکفارس 

اسپیکر هوشمند آمازون پرفروش‌ترین وسیله‌ی فروخته شده در فصل تعطیلات ۲۰۱۷ بود. در همین حال داده‌های چند ماه قبل پیشنهاد می‌دهد که اسپیکر هوشمند اکو فروش بیشتری نسبت به دستگاه‌های مشابه ساخته شده توسط گوگل و اپل دارد.

آمازون یک تیم متشکل از ۱۰،۰۰۰ کارمند را به کار گرفته تا به طور اختصاصی به توسعه این پلتفرم بپردازد. هدف از ایجاد این تیم موفقیت الکسا و اکو و پیشرفت‌های بیشتر در زمینه‌ی فناوری اطلاعات هوش مصنوعی است.

دیو لیمپ، معاون ارشد  بخش دستگاه‌های آمازون، در جریان رویداد فناوری وال استریت ژورنال در کالیفرنیا، روز سه شنبه خبر تشکیل این تیم را اعلام کرد.

سرعت رشد این تیم جالب توجه است  و در فاصله‌ی ۱۲ ماهه‌ای که آمازون سعی در افزایش هوش و  بهتر شدن طراحی اسپیکر هوشمند الکسا نموده، این تیم بوجود آمده است.

در سال گذشته، آمازون تعدادی از بلندگوهای جدید اکو و همچنین دستگاه Echo Auto را راه‌انداز نمود که مورد آخر دستیار دیجیتال را به داخل اتومبیل می‌آورد. همچنین اخیرا از مایکروویو AmazonBasics پرده برداشته شده است که به الکسا اجازه می‌دهد تا از پخت و پز شما مراقبت کند ( همچنان اسپیکر اکو مورد نیاز است).

شمار سازنده‌های شخص ثالث نیز  که به تولید دستگاه‌های سازگار با الکسا پرداخته‌اند رو به افزایش است در همین حال توسعه دهندگان به دنبال ایجاد مهارت‌های جدیدی هستند که به الکسا اجازه می‌دهد تا کارهای روزافزون را انجام دهد.

مطمئنا برخی افراد هنوز با داشتن یک دستگاه که همیشه درحال گوش دادن است، راحت نیستند و داستانی در اوایل سال جاری که الکسا به طور خودکار مکالمه خصوصی را ضبط نموده به شخص دیگری ارسال کرده هم مطمئنا نمی تواند به حل و فصل این نگرانی‌های در مورد حفظ حریم خصوصی کمک کند.

اما آمازون با نزدیک شدن به فصل تعطیلات، منتظر فروش بالای محصولات خود ازجمله اسپیکرهای هوشمند است. به گفته Journal، این شرکت تا کنون بیش از ۴۵ میلیون دستگاه اکو را در سراسر جهان از سال ۲۰۱۴ تا اوایل سال جاری به فروش رسانده است  که بیش از ۵۰ درصد از بازار اسپیکرهای هوشمند را شامل می‌شود.

پیشنهادات رقیب شامل طیف وسیعی از اسپیکرهای گوگل و HomePod اپل است که همراه با دستیارهای دیجیتال منحصر بفرد این شرکت‌ها بفروش می‌رسند.

 آمازون در تلاش برای موفقیت اکو و الکسا در همان روز اعلام کرد که این شرکت قصد دارد نیروی کار خود را تا ۵۰ هزار نفر افزایش دهد این تعداد در دو مرکز جدید که هفته گذشته در نیویورک و آرلینگتون، ویرجینیا ا راه‌اندازی شده، به کار گرفته می‌شوند. به طور کلی، ۶۰۰،۰۰۰ برای این غول دنیای تجارت الکترونیک کار می‌کند که این تعداد افراد جدید نشان دهنده افزایش سالانه در حدود ۱۳ درصد است.

نظر شما در مورد سیاست‌های بهبود محصولات این شرکتت چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید