بروزرسانی اندروید P در وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی | به زودی - تکفارس 
بروزرسانی اندروید P در وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی | به زودی - تکفارس 

بروزرسانی اندروید P در وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی | به زودی

سید محمد معلمی
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 19:30
بروزرسانی اندروید P در وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی | به زودی - تکفارس 

گوشی وان‌پلاس ۶ پیش از اسنشال فون و نوکیا ۷ پلاس، دومین گوشی دنیا با برندی غیر از پیکسل بود که توانست نسخه رسمی اندروید ۹ را دریافت کند ولی متأسفانه کمپانی چینی هیچ‌گاه مشخص نکرد که می‌خواهد چه زمانی نسخه جدید سیستم عامل اندروید را برای گوشی‌هایش از جمله وان‌پلاس ۵، ۵ تی، ۳ و ۳ تی عرضه کند.

اما حالا و پس از گذشت چند ماه، نشانه‌هایی در میان اخبار تکنولوژی به چشم می‌خورند که دال بر این موضوع هستند گوشی‌های وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی به زودی اندروید P را دریافت خواهند کرد.

به نظر می‌رسد برای اولین کاربران چینی بوده باشند که این آپدیت را دریافت کرده‌اند زیرا در انجمن رسمی وان‌پلاس اسکرین شات‌های مربوط به این بروزرسانی دیده شده است.

البته تا کنون هیچ کسی در هیچ نقطه‌ای از دنیا نتوانسته نسخه بتا اندروید P را برای دو گوشی مذکور دریافت کند بنابراین اگر بخواهیم بر اساس سوابق وان‌پلاس در این مورد قضاوت کنیم، باید بگوییم که به زودی دارندگان وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی می‌توانند جدیدترین سیستم عامل محبوب دنیا را روی گوشی خود داشته باشند.

بد نیست به این نکته اشاره کنیم نسخه‌هایی از این دو گوشی که در چین به فروش رسیده‌اند، رابط کاربری یکسانی با نمونه‌های فروخته شده در سراسر جهان ندارند بنابراین وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی در چین از رابط کاربری HydrogenOS بهره می‌برند و نه OxygenOS اما به خاطر اینکه ورژن بتا OxygenOS مبتنی بر اندروید ۹ برای وان‌پلاس ۶ تنها چند هفته پس از عرضه رسمی این سیستم عامل برای گوشی‌هایی منتشر شد که از رابط کاربری HydrogenOS استفاده می‌کردند، انتظار می‌رود دوباره این اتفاق رخ دهد.

به هر حال، همه دلایل موجود نشان‌دهنده این است که تا پیش از پایان ماه جاری میلادی نسخه بتا اندروید ۹ برای وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی عرضه خواهد شد و در نهایت نسخه رسمی نیز همزمان با کریسمس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

اگر می‌خواهید بدانید در این بروزرسانی چه ویژگی‌هایی وجود خواهد داشت، باید بگوییم بر اساس گزارش‌هایی که سایت‌های خبری چینی مدعی شده‌اند، شیوه کنترل جدید تصویر پس‌زمینه، ژست‌های تمام صفحه (البته فقط برای وان‌پلاس ۵ تی)، رابط کاربری باز طراحی شده و رابط تماس گیرنده بسیار جدید در این آپدیت به چشم خواهند خورد که انتظار می‌رود همه آنها را هم در رابط کاربری HydrogenOS ببینیم و هم در OxygenOS.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.