درخواست اطلاعات ضبط شده توسط الکسا از طرف قاضی دادگاهی در نیوهمشایر - تکفارس 
درخواست اطلاعات ضبط شده توسط الکسا از طرف قاضی دادگاهی در نیوهمشایر - تکفارس 

درخواست اطلاعات ضبط شده توسط الکسا از طرف قاضی دادگاهی در نیوهمشایر

پوریا اسدی
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 13:00
درخواست اطلاعات ضبط شده توسط الکسا از طرف قاضی دادگاهی در نیوهمشایر - تکفارس 

پای الکسای آمازون یک بار دیگر به دادگاه کشیده شد. پلیس نیوهمشایر در طول تحقیقات خود در مورد یک قتل، در صحنه‌ی جرم یک آمازون الکسا را ​​یافت. اکنون یک قاضی به آمازون دستور داده تا اطلاعات ضبط شده در روزی که  قتل اتفاق افتاده را به عنوان مدرک به دادگاه ارائه دهد. اکو در آشپزخانه خانه پیدا شد و پلیس در طول جستجوی اولیه خود برای شواهد، دستگاه را ضبط نمود.

در درخواست خود برای حکم دادگاه، دادستان می‌گوید علت احتمالی وجود دارد که اسپیکر هوشمندی مانند الکسا ممکن است «فایل‌های صوتی از حمله و حوادثی که پس از آن رخ داده» را داشته باشد. این درخواست تنها به اسپیکر هوشمند خانگی محدود نمی شود ، بلکه شامل هر گوشی هوشمندی متصل به این دستگاه هم می‌شود.

جسد کریستین سالیوان و دوستش جنا پیلگریینی در خانه‌ای در نیوهمشایر در حالی پیدا شد که آنها به دلیل جراحت‌های چندگانه جان خود را از دست داده بودند. تیموتی وریل، دوست نامزد سولیوان، در مظان اتهام قرار دارد. محاکمه باید در ماه مه سال ۲۰۱۹ شروع شود.

محاکمه به شدت بر ویژگی‌های فناوری خانه هوشمند تکیه کرده است.  جدای از الکسا، ادعا شده که وریل از طریق کد امنیتی به خانه دسترسی پیدا کرده است. دادستان می‌گوید که “ویدئوی نظارتی” حضور او را در نزدیکی زمان قتل هر دو قربانی ضبط کرده است. اگر چه به صراحت اعلام نشده اما یک دوربین امنیتی می‌تواند به راحتی منبع این ویدئوی نظارتی باشد.

این اولین بار نیست که الکسا به عنوان شاهد برای یک صحنه جرم به کار گرفته شده است. در ماه مارس سال ۲۰۱۷، اداره پلیس بنتونویل، آرکانزاس به آمازون درخواست دسترسی به یک دستگاه اکو را داد که اداره معتقد بود که شواهدی از قتل درجه اول دیگر را شامل می‌شود. آمازون تمایلی به ارائه دسترسی نداشت، اما در نهایت پس از آنکه وکیل متهم درخواست کرد تا این کار را انجام دهد تا بی گناهی وی را ثابت کند، موافقت نمود.

اگر چه Echo آمازون در گذشته در تحقیقات مورد استفاده قرار گرفته است، بسیاری از مردم در مورد این مجموعه اتفاقات نگران هستند. اینکه دستگاه چقدر اطلاعات ضبط نموده، روشن نیست، گرچه مقدار کمی قبل از کلمه فعال سازی را ضبط می‌کند – که به این معنی است که همواره در حال گوش دادن است، اما شاید آن را برای همیشه ضبط نکرده باشد. دستگاه‌ها باید همیشه “گوش به زنگ” باشند، اما کارشناسان حریم خصوصی اطمینان می‌دهند که این دستگاه‌ها صحبت‌ها را ضبط نمی‌کنند، البته به غیر از زمانی که کلمه فرمان بیان می‌شود. هرچند که نتیجه این پرونده‌های جنایی ممکن است غیر این را ثابت کند.

با توجه به مسائل حریم خصوصی آیا شما نیز حاضر به استفاده از چنین دستگاه‌هایی هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.