احتمال عرضه‌ی کنترلری مجهز به صفحه‌نمایش برای کنسول پلی‌استیشن - تکفارس 
احتمال عرضه‌ی کنترلری مجهز به صفحه‌نمایش برای کنسول پلی‌استیشن - تکفارس 

احتمال عرضه‌ی کنترلری مجهز به صفحه‌نمایش برای کنسول پلی‌استیشن

مصطفی اسماعیلیان
۲۱ آبان ۱۳۹۷ - 22:29
احتمال عرضه‌ی کنترلری مجهز به صفحه‌نمایش برای کنسول پلی‌استیشن - تکفارس 

همان‌طور که می‌دانید جدیدترین کنترلر سونی که با عنوان DualShock 4 برای کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ عرضه شد، دارای یک پد لمسی مشکی رنگ در قسمت میانی است که علاوه بر کاربرد مناسبی که در بازی‌ها دارد، زیبایی کنترلر را نیز دوچدان می‌کند. حالا به تازگی خبرهایی از طراحی یک کنترلر جدید توسط سونی به گوش می‌رسد. کنترلری که ممکن است در نسل بعدی کنسول بازی پلی‌استیشن مورد استفاده قرار گیرد. با تک‌فارس همراه باشید.

پیش از این شایعات پراکنده‌‌ی زیادی از طراحی کنترلر پلی‌استیشن ۵ توسط شرکت سونی منتشر شده بود. این شایعات زمانی شدت‌ گرفتند که گواهینامه‌ی ثبت‌اختراع جدیدی به نام شرکت سونی منتشر شد و در آن از طراحی کنترلری مجهز به صفحه‌‌نمایش لمسی سخن می‌گفت.

این گواهینامه که در سپتامبر ۲۰۱۷ به ثبت رسید و در ۱۶ اکتبر ماه قبل به شرکت سونی اعطا شد، خبر از “توسعه‌“ی کنترلر امروزی پلی‌استیشن و همچنین تجهیز آن به یک صفحه‌‌نمایش لمسی دارد. طبق این گواهینامه، کنترلر جدید پلی‌استیشن ممکن است تغییرات زیادی را در اندازه و قالب قبلی خود متحمل شود و از طرفی با وجود صفحه‌نمایش لمسی، احتمالا ظاهری شبیه به کنترلر‌های Joy-Con نینتندو سوئیچ پیدا کند، البته هنوز به‌طور دقیق نمی‌توان در مورد ظاهر این کنترلر نظر داد و ممکن است منظور از “توسعه“ی دستگاه، تنها تغییر اندازه‌ی دسته‌های چپ و راست متصل به کنترلر باشد.

اگر اخبار منتشر شده در این مورد درست باشد، این اولین باری نیست که سونی در صنعت تولید کنسول بازی و لوازم جانبی آن با نینتندو (Nintendo) رقابت می‌کند. سال‌ها پیش این شرکت در پاسخ به عرضه‌ی NES و SNES توسط نینتندو، پلی‌استیشن کلاسیک خود را روانه‌ی بازار کرد. محصولی که قرار بود به عنوان یک محصول فرعی نینتندو عرضه شود اما سونی درنهایت آن را به کنسول انحصاری خود مبدل کرد.

احتمال عرضه‌ی کنترلری مجهز به صفحه‌نمایش برای کنسول پلی‌استیشن - تکفارس 

البته شرکت سونی تجربیات زیادی در ساخت صفحه‌های لمسی پیشرفته دارد. به عنوان مثال کنسول دستی این شرکت که با عنوان پلی‌استیشن ویتا (PlayStation Vita) به بازار عرضه شد، دارای یک صفحه‌نمایشی لمسی در جلو و یک پد لمسی در پشت بود تا بدین صورت دکمه‌های کم‌تری را نسبت به کنترلرهای DualShock به دوش بکشد. همچنین امکان استفاده از این کنسول دستی جذاب در کنار پلی‌استیشن ۴ فراهم شده بود تا کاربران با استفاده از قابلیت Remote Play بیش‌ترین لذت را در استفاده از پلی‌استیشن ویتا تجربه کنند.

آیا با این حساب کنترلر پلی‌استیشن بعدی دارای صفحه نمایش خواهد بود؟ در این مورد تنها می‌توان امیدوار بود که گواهینامه ثبت‌اختراع سونی چیزی بیش‌تر از یک ارتقاء ساده‌ باشد. از آنجایی هم که باتری DualShock 4 کیفیت کم‌تری نسبت به رقبای خود داشت، انتظار داریم تا شاهد بروزرسانی‌هایی نیز در این بخش سخت‌افزاری کنترلر باشیم.

همچنین می‌دانیم که سونی مشغول طراحی نسل جدیدی از سخت‌افزار برای کنسول پلی‌استیشن ۵ است اما هنوز جزییاتی از آن منتشر نشده است. از طرفی نیز کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ پنج ساله شده است و زیاد طول نخواهد کشید تا اطلاعات جدیدی از جانشین این کنسول محبوب به گوش برسد.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد اخبار منتشر شده در مورد کنترلر جدید پلی‌استیشن چیست؟ وجود صفحه‌نمایش لمسی در آن را چطور ارزیابی می‌کنید؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید