۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 
۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید

میر مهدی حامی
۲۲ آبان ۱۳۹۷ - 19:00
۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

بیایید با این حقیقت روبرو شویم که اکثر ما واقعا از تمام ویژگی‌های گوشی هوشمند خود استفاده نمی‌کنیم. برای بسیاری از افراد این دستگاه‌های شگفت‌انگیز تنها وسیله‌ای برای دسترسی سریع به فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند. اما ما در این مقاله لیستی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده اندروید را برای کسانی که می‌خواهند موارد بیشتری از گوشی‌ هوشمند خود را کنکاش کنند آماده کرده‌ایم تا شما را یک مرحله به تبدیل شدن به یک کاربر حرفه‌ای اندروید نزدیک‌تر کنیم. در ادامه همراه تکفارس باشید.

[divider][/divider]

۱- باز کردن گزینه‌های پنهان

فعال سازی گزینه‌های توسعه دهندگان ممکن است خطرآفرین به نظر برسد، اما اینکار دروازه‌ای را به سمت موارد بسیار جالبی در دستگاه اندرویدی شما باز خواهد کرد: اشکال زدایی USB، افزایش سرعت دستگاه با غیرفعال سازی انیمیشن‌ها، بهبود عملکرد گرافیکی در بازی ها و غیره، همه و همه از این قابلیت‌ها می‌باشند.

برای فعالسازی این گزینه، منوی تنظیمات را باز کرده و به بخش درباره تلفن بروید. سپس ۷ بار روی شماره ساخت دستگاه خود ضربه بزنید. اکنون به گزینه‌های توسعه‌دهندگان در تنظیمات دسترسی خواهید داشت.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۲- ضبط آنچه که در صفحه نمایش درحال رخ دادن است

ما برای مدت زمان طولانی است که قادر به ضبط تصاویر در حال نمایش در صفحه گوشی‌های اندرویدی هستیم، اما به طرز شگفت‌انگیزی تنها تعداد کمی از مردم (به غیر از یوتیوبرها و سازندگان آموزش‌های اندرویدی) از این ویژگی استفاده می‌کنند. ضبط تصاویر صفحه نمایش، با کمک تعداد بسیاری از برنامه‌ها در فروشگاه گوگل پلی امکان‌پذیر است و از آن به عنوان یک روش عالی برای نشان دادن مهارت‌های شما در بازی‌های مختلف به دوستانتان، به اشتراک گذاری تصویری وجود یک اشکال در گوشی اندرویدی و خیلی از موارد دیگر، یاد می‌شود.

اما برنامه پیشنهادی ما برای این کار چیست؟ خب ما برنامه همیشه قابل اعتماد AZ Screen Recorder را پیشنهاد می‌دهیم.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”” button_color_fon=”#3fc2da” button_text_color=”#000000″ ]دانلود از گوگل پلی[/button]

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۳- امنیت دستگاه خود را به سادگی مدیریت کنید

ویژگی Smart Lock یا قفل هوشمند در اندروید لالی‌پاپ (نسخه ۵) معرفی شد و به شما اجازه می‌دهد تا از طریق چند تنظیم بسیار ساده و اتوماتیک، گوشی همراه خود را باز و یا قفل کنید.

برای این کار به تنظیمات رفته و به بخش امنیت مراجعه کنید، گزینه اعتماد را زده و Smart Lock را فعال کنید. هنگامی که آن را فعال کردید، گزینه Smart Lock را به عنوان زیر مجموعه‌ای از بخش امنیت مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید از بین گزینه‌های: دستگاه‌های مورد اعتماد (مانند ساعت هوشمند و یا بلندگوهای بلوتوث)، مکان‌های مورد اعتماد (مانند خانه یا دفتر کار)، چهره مورد اعتماد، صدای مورد اعتماد و یا تشخیص زمان قرار گیری در دستان کاربر، یک یا چند گزینه را برای فعال سازی این ویژگی برگزینید.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۴- پیدا کردن برنامه‌هایی که عملکرد دستگاه شما را پایین می‌آورند

آمار پردازش یکی از چندین ویژگی گزینه‌های توسعه‌دهندگان است (مراجعه شود به قسمت ۱). این بخش را می‌توان یک میزبان کامل از آمارهایی در مورد فرآیندهای موجود در دستگاه اندرویدی دانست. شما در این بخش لیستی از تمام فرآیندهای در حال اجرا را مشاهده خواهید کرد. با ضربه زدن روی هر یک از آن‌ها می‌توانید میزان استفاده از RAM، زمان اجرا و لیست پروسه‌های در حال اجرا را مشاهده کنید. شما همچنین قادر خواهید بود هر فرآیندی را در این بخش متوقف نمایید.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۵- استفاده از ذره‌بین اندروید

این ویژگی ساده اما فوق العاده مفید را می‌توان در تنظیمات دسترسی اندروید پیدا کرد. پس از فعال کردن آن، این قابلیت با سه بار ضربه زدن روی صفحه نمایش به شما اجازه می‌دهد تا هر قسمت از سیستم اندروید خود را بزرگنمایی کنید. بنابراین ذره‌بین اندروید یک ویژگی عالی برای نزدیک شدن به محتوا در برنامه‌های اشتراک‌گذاری عکس و یا برای خواندن فایل چاپی که نمی‌توان آن را بزرگنمایی کرد به شمار می‌رود.

شما می‌توانید برای بزرگنمایی موقت سه بار روی نمایشگر ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید و یا از ضربه سه گانه برای ورود به حالت بزرگنمایی استفاده کنید، برای خارج شدن از آن نیز کافی است تا سه بار دیگر روی نمایشگر ضربه بزنید. برای پیمایش در حالت بزرگنمایی نیز باید از دو انگشت خود استفاده کنید. جهت فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات> قابلیت دسترسی> بینایی> بزرگن‌مایی لمسی و یا تنظیمات> قابلیت دسترسی> ژست‌های بزرگنمایی مراجعه کنید.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۶- از گوشی هوشمند خود بخواهید تا متن‌ها را برای شما بخواند

قابلیت «متن به گفتار» یکی دیگر از ابزارهای کمتر شناخته‌شده‌ای است که تعامل کاربر با گوشی هوشمندش بدون لمس آن را بسیار ساده‌تر می‌کند. بسیاری از ما تعداد بسیار زیادی از مقالات را در گوشی‌ خود برای خواندن به صورت آفلاین ذخیره می‌کنیم اما اکثرا آنقدر مشغول هستیم که همیشه زمان کافی برای نشستن و خواندن آن‌ها نداریم. بنابراین، با استفاده از ویژگی متن به گفتار اندروید می‌توان در حالی که مشغول به انجام دادن دیگر کارهای خود هستید از گوشی اندرویدی‌تان بخواهید تا این مقالات را برای شما بخواند.

برای فعال سازی این ویژگی به تنظیمات و بخش قابلیت دسترسی رفته و در قسمت خروجی متن به گفتار مطمئن شوید که یک بسته زبان را نصب کرده باشید. شما همچنین می‌توانید به تنظیمات موتور متن به گفتار خود مراجعه کرده و بروزرسانی خودکار داده‌های صوتی آن را فعال کنید.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۷- استفاده از داده‌های تلفن همراه اشخاص دیگر

عجیب است که بسیاری از کاربران اندرویدی از نحوه فعالسازی و بهره‌مند شدن از نقطه اتصال قابل حمل (Hotspot) در گوشی خود مطلع نیستند. حتی اگر شما از آن دسته از افرادی نیستید که بخواهید داده‌های اینترنت خود را با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید، هنوز هم می‌بایست نحوه فعال کردن نقطه اتصال وای‌فای را بلد باشید تا در مواقع لزوم بتوانید از آن بهره ببرید.

برای اینکار به منوی تنظیمات رفته و در بخش «بیشتر» روی گزینه «تترینگ (Tethering) و نقطه اتصال قابل حمل» ضربه زده و آن را فعال کنید. شما می‌توانید یک رمز عبور برای اتصال خود تنظیم نمایید تا هر کسی نتواند به آن متصل شده و از ترافیک داده‌های شما استفاده کند. شما همچنین این امکان را دارید تا از اتصال بلوتوث برای به اشتراک‌گذاری داده‌های خود با دیگران استفاده کنید.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۸- صرفه جویی در مصرف داده‌ها

ویژگی صرفه‌جویی در کروم یکی از نکات و ترفندهای مرورگر رسمی گوگل به شمار می‌رود که بسیاری از آن آگاه نیستند. این قابلیت به اصطلاح، کاهش‌دهنده مصرف داده‌ها یا Data Saver نامیده می‌شود.

برای فعال سازی آن کافیست مرورگر کروم خود را باز کرده و به بخش تنظیمات مراجعه کنید، سپس روی گزینه صرفه‌جویی در مصرف داده‌ها ضربه بزنید. گزینه فعالسازی آن را انتخاب کرده و شاهد افزایش میزان صرفه‌جویی در مصرف داده‌های خود باشید. در واقع Data Saver با فشرده سازی صفحات وب قبل از بارگذاری آن‌ها کار می‌کند. این امر ممکن است باعث بارگذاری کندتر بعضی از سایت‌ها شود اما صرفه جویی در مصرف داده‌ها نیز اغلب حدود یک سوم است و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید چه چیزی برای شما مهم‌تر است.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۹- استفاده بهینه از گزینه‌های دوربین

گوشی‌های هوشمند با گزینه‌های بسیاری برای دوربین مانند: کند کردن سرعت تصاویر و یا اضافه کردن جلوه‌های مختلف به تصاویر پرتره عرضه می‌شوند. توصیه ما این است که تنظیمات HDR دوربین گوشی خود را فعال کنید تا عکس‌های زنده‌تری از مناظر بدست آورید، فعالسازی خطوط شبکه‌ای (Grid) نیز برای اطمینان حاصل کردن از تراز بودن عکس‌های شما به کار خواهد آمد. با کمی کاوش در تنظیمات دوربین گوشی‌ خود با موارد بیشتری نیز مواجه خواهید شد.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

۱۰- استفاده از میانبرهای قفل صفحه نمایش

با استفاده از میانبرهای قفل صفحه نمایش، شما می‌توانید برنامه دوربین را بدون حتی باز کردن قفل گوشی خود اجرا کرده و یا یک جستجوی صوتی را از طریق گوشی هوشمندتان انجام دهید. تنها کافیست به سمت راست یا سمت چپ پایین صفحه نمایش گوشی ضربه بزنید. به همین سادگی!!!.

۱۰ ویژگی کاربردی اندروید که باید همین امروز امتحان کنید - تکفارس 

این‌ها تعدادی از ویژگی‌های سیستم عامل اندروید بودند. شما از کدام یک استفاده می‌کنید و یا چه ویژگی‌هایی را سراغ دارید که به آن اشاره نشده است؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.