فیس‌بوک از نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدیوی Lasso رونمایی کرد - تکفارس 
فیس‌بوک از نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدیوی Lasso رونمایی کرد - تکفارس 

فیس‌بوک از نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدیوی Lasso رونمایی کرد

مصطفی اسماعیلیان
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 14:30
فیس‌بوک از نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدیوی Lasso رونمایی کرد - تکفارس 

فیس‌بوک از نرم‌افزار ویدیویی خود با عنوان Lasso رونمایی کرد. این نرم‌افزار به کاربران امکان ساخت و اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه با استفاده از فیلترهای رنگی و افکت‌های متنوع می‌دهد.

در این باره اندی هوانگ، مدیر بخش تولید فیسبوک، در توییتی گفت:

Lasso، نرم‌افزار جدید فیس‌بوک با هدف تولید ویدیوهای کوتاه، هم‌اکنون برای کاربران ایالات متحده در دسترس قرار دارد.

این نرم‌افزار که مجهز به ابزارهای متنوع ویرایش ویدیو است، به کاربران امکان افزودن متن و یا موزیک را به ویدیو می‌دهد.

به نظر می‌رسد فیس‌بوک Lasso را بدون هیچ معطلی وارد بازار خواهد کرد و برنامه‌ای برای رونمایی رسمی از این نرم‌افزار نداشته باشد.

خبرگذاری CNET در روز جمعه به نقل از سخنگوی فیس‌بوک گفت:

Lasso نرم‌افزاری مستقل با هدف تولید ویدیوی کوتاه و سرگرم‌کننده است. ما از پتانسیل موجود در این نرم‌افزار هیجان‌زده هستیم و از نظرات کاربران و همچنین سازندگان برای بهبود هرچه بیش‌تر آن استفاده خواهیم کرد.

فیس‌بوک از نرم‌افزار اشتراک‌گذاری ویدیوی Lasso رونمایی کرد - تکفارس 

طبق گزارشات منتشر شده تمام حساب‌های کاربری و ویدیوهای ساخته‌شده توسط کاربران عمومی خواهند بود و نمی‌توان دسترسی شخصی برای آن‌ها تعیین کرد.

نرم‌افزار Lasso در اولین قدم خود، در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته است تا فیس‌بوک با بهبود بخش‌‌های مختلف این نرم‌افزار، خود را برای رقابتی نزدیک با Snapchat و YouTube آماده کند.

لازم به ذکر است که در حال حاضر ۶۹ درصد نوجوانان آمریکایی از نرم‌افزار Snapchat ،۷۲ درصد آنان از اینستاگرام و ۸۵ درصد از یوتیوب استفاده می‌کنند. انتشار این نرم‌افزار می‌ تواند تغییر گسترده‌ای در بازار داغ ویدیوهای کوتاه به ارمغان آورد.

نرم‌افزار Lasso هم‌اکنون برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس است و کاربران می‌توانند با استفاده از حساب‌ کاربری فیس‌بوک و یا اینستاگرام خود در این نرم‌افزار ثبت‌نام کرده و ویدیوهای کوتاه خود را در قالب Story فیس‌بوک با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

قابلیت اشتراک‌گذاری در Story اینستاگرام نیز به زودی به این نرم‌افزار اضافه خواهد شد.

هنوز خبری از تاریخ انتشار رسمی این نرم‌افزار وجود ندارد اما به دلیل کوچک بودن پروژه انتظار می‌رود این نرم‌افزار تا ماه آینده در دسترس تمام کاربران دنیا قرار گیرد. در صورت انتشار اطلاعات جدید، اخبار تکمیلی در تک‌فارس قرار خواهد گرفت.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد نرم‌ افزار Lasso چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید