گوگل با انتشار کروم ۷۱ تجارت الکترونیک را امن‌تر خواهد کرد - تکفارس 
گوگل با انتشار کروم ۷۱ تجارت الکترونیک را امن‌تر خواهد کرد - تکفارس 

گوگل با انتشار کروم ۷۱ تجارت الکترونیک را امن‌تر خواهد کرد

پوریا اسدی
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 12:00
گوگل با انتشار کروم ۷۱ تجارت الکترونیک را امن‌تر خواهد کرد - تکفارس 

اگر شما نیز از مرورگر کروم استفاده می‌کنید، باید بدانید که اگر یک وبسایت سعی کند بدون ارائه پیش شرط‌های لازم هزینه‌هایی را ایجاد نماید گوگل شروع به هشدار دادن به شما خواهد نمود. این ویژگی در ماه دسامبر با انتشار کروم ۷۱ آغاز به کار خواهد کرد و گوگل پیغام را هنگامی که یک وبسایت شیوه‌های پرداخت نامشخص دارد، به نشان خواهد گذاشت.

این بدان معنی است که اگر شما از خرده فروشی معتبر مثل Amazon.com یا فروشگاه دلخواه خود از طریق مرورگر کروم در تلفن هوشمند یا تبلت خریداری می‌کنید، احتمالا هیچ هشدار آزار دهنده‌ای را نخواهید دید. با این حال، اگر شما در حال بازدید از یک سایت هستید که سعی می‌کند شماره تلفن‌تان را برای اشتراکی که هزینه‌های پنهان دارد، دریافت کند، گوگل در تلاش برای کمک به ایجاد تجارت الکترونیک واضح‌تر و امن‌تر برای مشتریان، به شما هشدار خواهد داد.

گوگل ادعا می‌کند که این ویژگی جدید برای جلوگیری از وب‌سایت‌هایی که صرفا شماره تلفن بازدید کنندگان را درخواست می‌کنند، طراحی شده است این وب‌سایت‌ها بعد از دریافت شماره، هزینه‌ای را- بدون دانش و یا رضایت کاربر – به شماره تلفن تحمیل می‌کند. در حالی که استفاده از این ویژگی آسان است – شما نیازی به وارد کردن اسم، اطلاعات کارت اعتباری و تاریخ انقضا و آدرس صورتحسابتان ندارید – این کار باعث سوء استفاده می‌شود و این چیزی است که گوگل در تلاش است تا با Chrome 71  آن را متوقف کند.

گوگل در یک پست وبلاگ توضیحاتی را درباره برخی از تغییرات کروم ۷۱ ارائه نمود:

هر ماه میلیون‌ها کاربر کروم با صفحات اشتراک تلفن همراه با اطلاعات ناکافی مواجه می‌شوند. هزینه‌های ناشی از اطلاعات نامشخص، یک تجربه کاربری ناگوار است. بعد از اینکه هشدار برای آگاهای کاربران در مورد خطرات، روی صفحه نقش می‌بندد ، کاربران می‌توانند انتخاب کنند که ادامه دهند یا به صفحه قبلی بازگردند.

گوگل معیارهای متعددی را در اینگونه وب‌سایت‌ها ارزیابی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هزینه‌ها برای کاربران کروم واضح است. گوگل گفت که اطلاعات باید واضح باشد، هزینه‌ها و ساختارهای هزینه‌ باید بیان شود و اطلاعات باید به راحتی قابل خواندن باشد. اگر کروم تشخیص دهد که یک وب سایت این استانداردها را نقض می‌کند، پس کروم ۷۱ یک هشدار را به نمایش می‌گذارد. هشدار بر روی نسخه‌های تلفن همراه و دسکتاپ و در WebView اندروید ظاهر می‌شود. گوگل همچنین مدیر وب سایت را برای تغییرات لازم برای روشن کردن وضعیت هزینه‌ها برای بازدیدکنندگان آینده، آگاه خواهد کرد.

گوگل، کروم ۷۱ را با مسدود کردن تبلیغات آزاردهنده ایمن‌تر می‌کند. این تغییرات به دنبال طراحی مجدد کروم در گوگل است که با انتشار کروم ۶۹ شروع شده است و ترفند‌های اضافی گوگل در کروم ۷۰ معرفی خواهد شد.

شما از کدام مرورگر استفاده می‌کنید؟ چه معیارهایی را مدنظر قرار داده‌اید؟ لطفا تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید