بروزرسانی اندروید برای پشتیبانی از گوشی‌های تاشو سامسونگ و هوآوی - تکفارس 
بروزرسانی اندروید برای پشتیبانی از گوشی‌های تاشو سامسونگ و هوآوی - تکفارس 

بروزرسانی اندروید برای پشتیبانی از گوشی‌های تاشو سامسونگ و هوآوی

سید محمد معلمی
۱۸ آبان ۱۳۹۷ - 20:30
بروزرسانی اندروید برای پشتیبانی از گوشی‌های تاشو سامسونگ و هوآوی - تکفارس 

گوگل اخیراً تأیید کرده که سیستم عامل اندروید به جهت پشتیبانی از گوشی‌ها و تبلت‌های تاشو مانند گلکسی ایکس و هوآوی میت ایکس به زودی آپدیت خواهد شد.

به نظر می‌رسد دستگاه‌هایی که تاشو (Foldable) نام دارند، در آینده‌ای نزدیک به محبوبترین گوشی‌های تاریخ تبدیل شوند زیرا توسعه‌دهندگان سعی کرده‌اند در آنها امکانات پیشرفته و مدرنی قرار دهند و این گوشی‌ها را به‌گونه‌ای طراحی نمایند که بخش اعظمی از آنها را صفحه نمایش تشکیل دهد.

سامسونگ، هوآوی، ال‌جی و مایکروسافت، چهار شرکت مهمی هستند که گفته می‌شود در حال کار کردن روی دستگاه‌های تاشو می‌باشند.

حتماً می‌دانید که گوشی‌های تاشو جدید، به سیستم عامل جدید نیز نیاز دارند زیرا طراحی آنها خاص است بنابراین هر شرکت برنامه‌های مخصوص به خود برای حل معضل سیستم عامل گوشی‌های تاشو را ارائه کرده است. اما در این میان، گوگل به عنوان مالک اندروید، برنامه دارد تا کاربرد همین سیستم عامل را برای گوشی‌های تاشو افزایش دهد.

نائب رئیس گوگل، دِیو بروک، در همایش Android Developer Summit که این هفته برگزار شد، گفت: ما در حال بهبود اندروید هستیم تا با گوشی‌های تاشو سازگاری پیدا کند. البته هدف ما این است که با کمترین اقدامات، بیشترین تغییرات را اعمال کنیم.

گوگل هنوز اعلام نکرده که ویژگی‌های جدید اندروید چه زمانی در اختیار تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی قرار خواهد گرفت ولی در حال حاضر این شرکت نکات دستوری را به توسعه‌دهندگان ارائه کرده تا کدهای جدید را مورد بررسی قرار داده و نرم‌افزارهای خود را برای حالت جدید اندروید آماده کنند تا در آینده به مشکل بر نخورند.

گِلِن مارفی، مدیر و مسئول بخش دریافت نظرات کاربران اندروید فاش کرد که گوگل اخیراً به خاطر چگونگی حالت جدید این سیستم عامل محبوب، با سامسونگ مشورت کرده است.

مارفی تأیید کرد که تکنولوژی Flex صفحه نمایش اینفینیتی سامسونگ که به نمایشگر ۷٫۳ اینچی اولد اجازه می‌دهد بدون هیچ مشکلی از وسط تا شود، در آینده‌ای نزدیک به صورت کامل توسط اندروید پشتیبانی خواهد شد.

گوگل معمولاً کنفرانس‌های مخصوص به توسعه‌دهندگان موسوم به Google IO را هر سال در ماه می میلادی برگزار می‌کند به همین جهت می‌توانیم با قطعیت بگوییم که اطلاعات دقیق‌تر به همراه جزئیات بیشتر از کارکرد جدید اندروید را در همایش Google IO سال ۲۰۱۹ مشاهده خواهیم کرد.

در حال حاضر گوشی‌های تاشو یا در دست تولید هستند یا معرفی شده‌اند ولی هنوز هیچ‌کدام از آنها وارد بازار نشده‌اند.

در اوایل ماه جاری میلادی، یک شرکت تکنولوژی واقع در کالیفرنیا به نام Royole از اولین گوشی تاشو دنیا رونمایی و آن را برای خرید و فروش روانه بازار کرد.

این گوشی که FlexPai نام دارد، از یک صفحه نمایش ۷٫۸ اینچی آمولد بهره می‌برد.

شما می‌توانید ویدیو مربوط به این گوشی را در ادامه مشاهده نمایید.

دانلود ویدئو با کیفیت ۷۲۰p

به دلیل اینکه مکانیسم تاشو مورد استفاده در این گوشی هنوز توسط اندروید پشتیبانی نمی‌شد، این کمپانی آمریکایی مجبور بود تا رابط کاربری مخصوص به خود یعنی Water OS را مبتنی بر اندروید ۹٫۰ بسازد و در دستگاه تاشو قرار دهد.

Water OS به‌گونه‌ای طراحی شده که وقتی دستگاه کاملاً باز است، رابط کاربری مانند تبلت را خواهد داشت و وقتی دستگاه تا شده، رابط کاربری شبیه به رابط کاربری گوشی‌های معمولی را در اختیار افراد قرار دهد.

شما فکر می‌کنید اندروید برای گوشی‌های تاشو چگونه طراحی خواهد شد و چه ویژگی‌های جدیدی خواهد داشت؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید