سامسونگ نشان داد که گلکسی اس ۱۰ چه‌قدر سریع خواهد بود - تکفارس 
سامسونگ نشان داد که گلکسی اس ۱۰ چه‌قدر سریع خواهد بود - تکفارس 

سامسونگ نشان داد که گلکسی اس ۱۰ چه‌قدر سریع خواهد بود

سید محمد معلمی
۱۵ آبان ۱۳۹۷ - 20:00
سامسونگ نشان داد که گلکسی اس ۱۰ چه‌قدر سریع خواهد بود - تکفارس 

سیستم تراشه‌ای که قرار است آن را در گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ مشاهده کنیم، بسیار سریع خواهد بود. این مطلب را می‌توانیم به خاطر انتخاب اسم رمز چیتا (Cheetah) برای پردازنده اکزینوس ۹۸۲۰ تأیید نماییم.

چیتا سریع‌ترین حیوان در دنیا است که سرعت آن تقریباً به ۱۲۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند در مدت زمان کمی طعمه خود را شکار کند.

حالا اگر بخواهیم این مطلب را در صنعت موبایل پیاده کنیم، باید بگوییم که اکزینوس ۹۸۲۰ توانایی این را دارد تا با امتیازاتی که در بنچمارک دریافت می‌کند، Kirin 980 (به عنوان سریع‌ترین پردازنده موجود در جهان که در هوآوی میت ۲۰ پرو به عنوان بهترین گوشی دنیا وجود دارد) و کووالکوم اسنپدراگون ۸۴۵ را پشت سر بگذارد.

اما چه چیزی باعث شده که ما این‌گونه در مورد اکزینوس ۹۸۲۰ صحبت کنیم و بتوانیم آن را سریع‌ترین پردازنده جهان بنامیم؟ واضح است که سامسونگ اسم رمز “شیر” را برای آن انتخاب نکرد.

می‌توانیم این‌گونه توضیح دهیم که سامسونگ نمی‌تواند در صورتی که یک وسیله از چیتا سریع‌تر وجود دارد آن را باز هم چیتا (سریع‌ترین موجود در دنیا) بنامد زیرا چنین چیزی نه عقلانی است و نه ممکن.

در ادامه می‌توانید ادعای ما را با توجه به پست توییتری Ice Universe مشاهده کنید:

گلکسی اس ۱۰ از پردازنده تولید شده توسط خودِ سامسونگ یعنی اکزینوس ۹۸۲۰ که با فرآیند ۷ نانومتری و فرآیند پردازشی عددی ۲ هسته‌ای تولید شده، بهره خواهد برد. یکی از ویژگی‌های این قطعه، هوش مصنوعی آن است که سبب می‌شود دوربین گلکسی اس ۱۰ را بهبود بخشد.

البته سامسونگ در زمینه انتخاب اسم رمز تقریباً همیشه همین رویه را در پیش گرفته است. برای مثال، اسم رمز گلکسی نوت ۹ و گلکسی اس ۱۰ به ترتیب تاج و تخت (Crown) و فراتر (Beyond) می‌باشد. شاید سامسونگ با انتخاب عبارت “تاج و تخت” برای پیشرفته‌ترین گوشی سری نوت می‌خواسته آن را بهترین دستگاه میان دیگر گوشی‌ها بداند و با انتخاب کلمه “فراتر” تصمیم دارد تا گلکسی اس ۱۰ را یک گوشی فراتر از گلکسی اس ۹ یا دیگر رقبا مشخص کند.

حالا و با توجه به اینکه پردازنده Kirin 980 هوآوی فعلاً سریع‌ترین پردازنده جهان است و هم‌اکنون می‌تواند از اینترنت ۵G پشتیبانی کند، اگر پردازنده اکزینوس ۹۸۲۰ سامسونگ توانایی پشتیبانی از اینترنت نسل ۵ را نداشته باشد، مطمئناً ادعای کمپانی کره‌ای در مورد تولید سریع‌ترین پردازنده جهان را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد و یکی از گوشی‌های آتی سامسونگ که گفته می‌شود ۵G خواهد بود را با حاشیه‌های زیادی همراه خواهد کرد.

یک مطلب که احتمال رخ دادن آن بسیار زیاد است را نباید فراموش کنیم. سامسونگ می‌خواهد برای جبران حضور ناموفق پرچمداران سال ۲۰۱۸ خود، سال ۲۰۱۹ را آن‌گونه که می‌خواهد پیش ببرد و اتفاقات نه چندان خوب امسال را به فراموشی بسپارد و قطعاً اعلام اینکه تصمیم گرفته گوشی تولید نماید که از سریع‌ترین پردازنده جهان بهره می‌برد، یک گام بسیار عالی و رو به جلو است که این کمپانی کره‌ای در پیش گرفته است.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”” target=”on” button_color_fon=”#ff0000″ button_text_color=”#000000″ ]اخبار مرتبط با گلکسی اس ۱۰[/button]

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید