قابلیت مخفی سازی ناچ به نوکیا ۶٫۱ بر خواهد گشت - تکفارس 
قابلیت مخفی سازی ناچ به نوکیا ۶٫۱ بر خواهد گشت - تکفارس 

قابلیت مخفی سازی ناچ به نوکیا ۶٫۱ بر خواهد گشت

میر مهدی حامی
۱۶ آبان ۱۳۹۷ - 17:00
قابلیت مخفی سازی ناچ به نوکیا ۶٫۱ بر خواهد گشت - تکفارس 

ناچ یا همان بریدگی نمایشگر در سپتامبر ۲۰۱۷ همراه با آیفون X معرفی شد و از آن زمان تا به حال بحث‌های گوناگونی در مورد زیبایی شناسی و عملکرد آن مطرح بوده است. در حالی که برخی از گوشی‌ها یک نوار سیاه رنگ برای پوشاندن اطراف ناچ و ایجاد سطحی یکنواخت ارائه می‌دهند، برخی دیگر به همان حالت اصلی ناچ را نشان می‌دهند. نوکیا ۶٫۱ پلاس این ویژگی را معرفی کرده بود، اما بعدها این قابلیت توسط گوگل حذف شد، چراکه این گوشی‌ HMD در برنامه Android One گوگل قرار دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

به گفته برخی منابع، شما می‌توانید ناچ را دوباره به نمایش در آورید اما فقط در حالت توسعه دهندگان، که منجر به این فرض می‌شود که احتمال برگشت قابلیت انتخاب حالت نمایش ناچ برای کاربران وجود دارد.

برای مخفی کردن ناچ در نوکیا ۶٫۱ پلاس، شما باید وارد تنظیمات شده و سپس روی About Phone کلیک کنید. به بخش سیستم رفته و شماره ساخت را پیدا کنید. با هفت بار ضربه زدن روی آن با یک پیام سیستمی مواجه خواهید شد که به شما اطلاع می‌دهد حالت توسعه دهندگان از این پس فعال می‌باشد.

به منوی سیستم برگشته و بخش گزینه‌های توسعه دهندگان را پیدا کنید. در داخل منو، با گزینه‌ای به نام Full Bezel مواجه خواهید شد که با روشن کردن آن نواری سیاه رنگ به عنوان پس زمینه برای اعلان‌ها، ساعت سیستم و غیره نشان داده خواهد شد.

البته برای داشتن چنین گزینه‌ای می‌بایست گوشی نوکیا ۶٫۱ پلاس خود را به اندروید پای ارتقا داده باشید که از هفته گذشته منتشر شده است. سایر ویژگی‌هایی که با سیستم عامل جدید عرضه می‌شوند عبارتند از: صرفه جویی در مصرف باتری تطبیق پذیر، گوگل لنز، سلامت دیجیتال و ژست‌های ناوبری جدید.

شما کدام حالت را می‌پسندید؟ نمایش ناچ یا مخفی سازی آن؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید