سنسور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ مشخص شد - تکفارس 
سنسور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ مشخص شد - تکفارس 

سنسور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ مشخص شد

سید محمد معلمی
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 18:00
سنسور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش گلکسی اس ۱۰ مشخص شد - تکفارس 

یکی از اخبار مهمی که دیروز به دست ما رسید این بود که سامسونگ می‌خواهد از سنسور اولتراسونیک نسل سوم کووالکوم در سری گلکسی اس ۱۰ استفاده کند تا حسگر تشخیص چهره را دیگر مورد استفاده قرار ندهد.

حالا تأییدیه جدیدی توسط Ice Universe منتشر شده که می‌گوید اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش مورد استفاده توسط سامسونگ، حداقل تا نیمه سال ۲۰۱۹ اختصاص به این کمپانی خواهد داشت.

در مقایسه با سنسورهای اسکنر اثر انگشت اپتیکی، سنسور اولتراسونیکی گلکسی اس ۱۰ هم سریع‌تر است و هم منطقه وسیع‌تری را پوشش می‌دهد به طور کلی توانایی تشخیص اثر انگشت در ۳۰ درصد نمایشگر را خواهد داشت.

Ice universe (@UniverseIce) November 2, 2018

بر اساس تصویر جدید منتشر شده، اسکنرهای اثر انگشت جدید نسبت به نمونه‌های اپتیکی موجود سرعت بیشتری خواهند داشت و قادر خواهند بود قسمت بیشتری از صفحه نمایش گوشی را اسکن کنند.

مشکل اکثر سنسورهای اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش امروزی این است که هم اندازه آنها کوچک می‌باشد و هم اینکه شما باید انگشت خود را روی قسمت مشخصی از نمایشگر بگذارید تا اسکن شود؛ معضلی که در نمونه‌های سخت‌افزاری اصلاً مشاهده نمی‌شود.

کووالکوم برای رفع این مشکل تصمیم گرفته تا منطقه پوشش دهنده توسط این سنسورها را افزایش دهد بنابراین کسی قادر نخواهد بود که بفهمد سنسور کجا قرار گرفته است.

این برای نخستین بار نیست که در مورد سنسورهای اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش اولتراسونیکی خبر می‌شنویم. ماه قبل نیز یک منبع خبری موثق وابسته به سامسونگ مدعی شد که این کمپانی کره‌ای به خاطر دقت بیشتر این نوع حسگرها تصمیم گرفته از سنسورهای اپتیکی بهره ببرد.

اسکنرهای اولتراسونیکی از اثر انگشت شما یک تصویر سه بعدی می‌گیرند و اصلاً کثیف بودن انگشت برای آنها اهمیتی ندارد. ضمن اینکه تحت تأثیر دیگر موارد موجود در محیط نیز قرار نخواهند گرفت.

اگر این اخبار درست باشند، گلکسی اس ۱۰ نظر ما را نسبت به اسکنرهای اولتراسونیکی اثر انگشت درون صفحه نمایش عوض خواهد کرد و نشان خواهد داد که این سنسورها به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌اند و همه می‌توانند از آنها استفاده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید