رونمایی از آیفون ۵G اپل با پردازنده اینتل - تکفارس 
رونمایی از آیفون ۵G اپل با پردازنده اینتل - تکفارس 

رونمایی از آیفون ۵G اپل با پردازنده اینتل

سید محمد معلمی
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 16:30
رونمایی از آیفون ۵G اپل با پردازنده اینتل - تکفارس 

پس از اینکه اپل و اینتل از نوامبر سال گذشته، همکاری خود را آغاز کردند، شایعاتی در مورد ساخت آیفون ۵G با پردازنده تولید شده توسط کمپانی آمریکایی منتشر شد که به نظر می‌رسد کم‌کم باید آنها را باور کنیم. این اخبار در حالی شنیده می‌شوند که اپل به اینتل گفته بود نیازی به قطعه ۵G مودم Sunny Peak جهت استفاده در آیفون ۵G که قرار است در سال ۲۰۲۰ معرفی شود، ندارد. پس از این گزارش، اخباری دریافت شد که نشان می‌داد اپل فقط قطعات مربوط به وای‌فای و بلوتوث را نیازی ندارد زیرا نمی‌خواهد از آنها در آیفون‌های آتی خود بهره ببرد.

حالا و بر اساس گمانه‌زنی‌هایی که به گوش می‌رسد، گویا باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنیم تا اپل از آیفون ۵G دارای پردازنده اینتل رونمایی کند. بر اساس این گزارش، اپل می‌خواهد از مودم ۵G 8161 شرکت اینتل در آیفون بعدی خود استفاده نماید.

برای اینکه اقدام مشترک اپل و اینتل با موفقیت همراه شود، کمپانی تولیدکننده تراشه قصد دارد یک پردازنده آزمایشی به نام ۸۰۶۰ را بسازد و آن را روی یک گوشی ۵G امتحان کند. همان‌طور که گفتیم، قرار است این قطعه تنها نمونه آزمایشی ۸۱۶۱ باشد بنابراین برای اپل مشکلی وجود نخواهد داشت.

اینتل گفته که می‌خواهد از فرآیند ۱۰ نانومتری بهره ببرد تا پردازنده مذکور را بسازد. فرآیند ۱۰ نانومتری سبب خواهد شد تا هم سرعت مودم و هم بهره‌وری آن افزایش یابد زیرا چگالی ترانزیستورهای آن زیاد خواهد بود.

البته گفته می‌شود که اینتل باید مشکلات مربوط به تولید تراشه ۸۰۶۰ را از بین ببرد هر چند به نظر نمی‌رسد معضلات این شرکت آمریکایی به حدی باشد که اپل را با مشکل تأمین قطعات مودم ۵G روبه‌رو سازد.

در پایان اشاره کنیم، با توجه به اینکه اینتل در همایش MWC سال جاری میلادی از سری ۵G مودم XMM 8000 خود رونمایی کرده است، تا سال ۲۰۲۰ زمان زیادی دارد که مودم ۵G مخصوص به اپل را به این کمپانی تحویل دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید