استفاده از فیس آی‌دی پیشرفته‌تر در آیفون ۱۱ برای رقابت با گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 
استفاده از فیس آی‌دی پیشرفته‌تر در آیفون ۱۱ برای رقابت با گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 

استفاده از فیس آی‌دی پیشرفته‌تر در آیفون ۱۱ برای رقابت با گلکسی اس ۱۰

سید محمد معلمی
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - 17:30
استفاده از فیس آی‌دی پیشرفته‌تر در آیفون ۱۱ برای رقابت با گلکسی اس ۱۰ - تکفارس 

باز هم تصاویر جدیدی از آیفون ۱۱ سال ۲۰۱۹ منتشر شد که نشان‌دهنده دوربین سلفی یا بهتر است بگوییم تکنولوژی فیس آی‌دی می‌باشد. این تکنولوژی که نمونه آن را در آیفون ایکس اس نیز ندیده‌ایم، ممکن است بتواند فناوری مورد استفاده توسط گلکسی اس ۱۰ (پرچمدار سال آینده سامسونگ) را به چالش بکشد.

تا به حال شایعاتی شنیده بودیم که آیفون ۱۱ جدید ممکن است همچون سامسونگ، از قلم استایلوس بهره ببرد ولی حالا به نظر می‌رسد باید تکنولوژی فیس آی‌دی این دستگاه را نیز پیشرفته‌تر از نمونه به کار رفته توسط کمپانی کره‌ای بدانیم.

در حالی که گفته می‌شود سامسونگ می‌خواهد از اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش اولتراسونیکی بهره ببرد، ولی گویا اپل قصد دارد به همان شیوه تشخیص چهره خود وفادار بماند.

بر اساس نظریه تحلیلگر معروف یعنی مینگ چی کو، فیس آی‌دی آیفون آتی نسبت به نمونه‌های موجود عملکرد بهتری خواهد داشت و کاربران راحت‌تر می‌توانند به آن اطمینان کنند. اپل می‌خواهد با استفاده از یک قطعه نوری قدرتمندتر، به این هدف خود برسد. نتیجه بهره‌گیری از این روش، تأثیر نپذیرفتن از نورهای منتشر شده از اطراف خواهد بود.

اپل هم‌اکنون نیز در آیفون ایکس اس سرعت فناوری تشخیص چهره فیس آی‌دی را نسبت به آیفون ایکس که سال گذشته معرفی شد، افزایش داده است و حالا به نظر می‌رسد می‌خواهد ارتقا این سیستم امنیتی را ادامه دهد تا جایی که بازگشایی قفل صفحه نمایش دیگر حس نشود.

به دلیل اینکه منابع خبری در اختیار مینگ چی کو معمولاً اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به آیفون‌های آتی و قطعات آنها را به درستی منتشر می‌کنند، می‌توانیم به این تصویر نیز اطمینان نماییم هرچند شاید به نظر شما بسیار زود است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید