MacBook Pro 15 اپل با کارت گرافیک Radeon Pro Vega از AMD  ارتقا خواهد یافت - تکفارس 
MacBook Pro 15 اپل با کارت گرافیک Radeon Pro Vega از AMD  ارتقا خواهد یافت - تکفارس 

MacBook Pro 15 اپل با کارت گرافیک Radeon Pro Vega از AMD ارتقا خواهد یافت

پوریا اسدی
۹ آبان ۱۳۹۷ - 12:30
MacBook Pro 15 اپل با کارت گرافیک Radeon Pro Vega از AMD  ارتقا خواهد یافت - تکفارس 

اپل گزینه‌های جدید سخت افزاری را با گرافیک با قدرت بالاتر به سری MacBook Pro 15 خود اضافه خواهد کرد. کسانی که نیاز به قدرت گرافیکی بیشتری برای رندر و یا حتی بازی دارند می‌توانند به جای کارت گرافیک‌های فعلی از AMD Radeon Pro Vega 16 و Vega 20 استفاده کنند.

انتظار می‌رود که تراشه‌های گرافیکی Vega 20 با ساختار ۷ نانومتری در سال ۲۰۱۹ معرفی شوند، اما این هسته‌های گرافیکی جدید با قدرت بیشتری نسبت به پیشنهاد‌ه فعلی  Radeon Pro 560X با پیکربندی بالا در MacBook Pro ارائه خواهد شد. بر اساس فرآیند ۱۴ نانومتری، تراشه‌های جدید ۱۶ و ۲۰ واحد را محاسبه خواهند کرد و توسط نامگذاری آنها تعیین می‌شود که آنها را قوی‌تر از هسته‌های گرافیکی مورد استفاده در APU خود AMD در مدل ۲۲۰۰G و ۲۴۰۰G با سرعت کلاک متفاوت قرار می‌دهد. آنها همچنین حافظه پهنای باند نسل دوم را در بر خواهند داشت (HBM2).

اسکات هرکلمن، معاون و مدیر کل شرکت Radeon Technologies Group در AMD، در بیانیه ای اعلام کرد:

گرافیک‌های Radeon Vega باعث افزایش کارایی در نوت بوک‌ها می‌شود. آنها بهترین‌ها را از هر دو جهان ارائه می‌دهند: عملکرد شگفت‌انگیز برای برنامه‌های خلاقانه با ویژگی بصری خیره کننده و پاسخگویی برای بزرگترین عناوین بازی فعلی در یک ابزار قابل جابه‌جایی.

اپل گزینه‌های جدید گرافیکی را به عنوان یک تغییر عالی برای کسانی که می‌خواهند در مک‌بوک‌ها خود چیزهایی را ایجاد کنند، با قابلیت‌های قدرتمند برای ویرایش ویدئو، رندر سه بعدی و دیگر برنامه‌های خلاق، معرفی کرده است. این روند جدید به کسانی که دوست دارند در MacBooks خود بازی کنند نشان می‌دهد که تراشه‌های جدید قادر به اجرای بازی AAA در رزولوشن ۱۰۸۰P و همچنین بازی‌های با سرعت بالا در عناوین ورزشی است.

با وجودی که انویدیا ممکن است در بازار گرافیک در دسکتاپ و لپ تاپ‌ کاربران ویندوز تسلط داشته باشد، اپل با گرافیک AMD رابطه‌ی زیادی برقرار کرده و در حال حاضر حتی از پیشنهادهای های عالی مانند گرافیک Vega Pro 64 در iMac Pro خود با مشخصات سطح بالا استفاده می‌کند. ، با وجود حمایت روزافزون برای GPU‌های خارجی که هر نوع فرصت را برای تیم AMD بوجود می‌اورد، به نظر نمی‌رسد که این رابطه بزودی به پایان برسد.

هنوز هیچ تاریخ انتشار قابل اتکایی برای تنظیمات MacBook Pro جدید وجود ندارد، و هیچ نشانه ای از قیمت تعیین شده‌ی آن هم نیست. با این حال، ما انتظار داریم که سخت‌افزار گرافیکی جدید در مقایسه با پیشنهادات موجود در Radeon Pro 560X بالاتر از حد انتظار باشد. تاریخ عرضه در حال حاضر برای اواخر نوامبر تعیین شده است.

شما طرفدار چه کارت گرافیکی هستید؟ لطفا نظرات خود را با تکفارس درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.