اپل آیپد پروهای جدید را با سریعترین تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کرد - تکفارس 
اپل آیپد پروهای جدید را با سریعترین تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کرد - تکفارس 

اپل آیپد پروهای جدید را با سریعترین تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کرد

میر مهدی حامی
۸ آبان ۱۳۹۷ - 22:00
اپل آیپد پروهای جدید را با سریعترین تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کرد - تکفارس 

اگر مک بوک ایرهای جدید را مک بوک تصور کنیم، آنگاه می‌توان آیپد پروهای جدید را مک بوک ایرهای جدید دانست. اپل می‌گوید که آیپد پروهای جدید از ۹۲ درصد از لپ‌تاپ‌های جهان قدرتمندتر است و نسخه‌های کامل فتوشاپ و Autodesk AutoCAD را اجرا می‌کند و بله می‌تواند به آسانی به کمک یک ضفحه کلید به دستگاهیمانند لپ‌تاپ تبدیل شود و یا حتی با اتصال به یک مانیتور خارجی کاربردی همانند دسکتاپ را برای شما به ارمغان آورد. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

موارد زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، اما ما از صفحه نمایش‌های جدید شروع می‌کنیم. با وجود حاشیه نازک‌تر، اپل توانسته تا صفحه نمایشی بزرگتر را در همان فریم بدنه آیپد پرو ۱۱ اینچ و همان صفحه نمایش را در بدنه کوچک‌تر در آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچ جای دهد.

اپل آیپد پروهای جدید را با سریعترین تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کرد - تکفارس 

این تبلت‌های جدید در دو مدل ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچ در دسترس هستند، که در هر دو مورد شاهد نمایشگرهایی با تکنولوژی رتینای مایع و گوشه‌های گرد هستیم. اپل برای نازک کردن حاشیه‌های اطراف نمایشگر سنسور Touch ID را به نفع سنسور Face ID حذف کرده است. مزیت دیگر این کار این است که اکنون تصاویر این تبلت‌ها با توجه به موقعیت صورت کاربر چرخش می‌کند و به شتاب سنج که اکثرا قابل اعتماد نیست اتکایی ندارد.

این نمایشگرها در بوت شدن قابلیت ProMotion را دارا می‌باشند، به این معنی که می‌توانند محتوا را در ۱۲۰ فریم در ثانیه ارائه دهند و انگشتان دست و قلم جدید اپل را در ۱۲۰Hz احساس کنند.

اپل آیپد پروهای جدید را با سریعترین تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کرد - تکفارس 

قلم جدید اپل اکنون می‌تواند به آهنرباهای کار شده درون آیپد به صورت مغناطیسی متصل شده و فورا شروع به شارژ به صورت بی‌سیم کند. همچنین دیگر نیازی به اتصال به پورت لایتنینگ نیز ندارد، در واقع هیچ پورت لایتنینگی برای آن در نظر گرفته نشده است.

آیپد پروهای جدید اپل دارای یک پورت USB-C هستند، که کارایی مشابه با مک بوک را ارائه می‌دهند. شما اکنون می‌توانید به یک مانیتور خارجی یا یک دوربین DSLR متصل شده و یا حتی با یک کابل تبدیل USB-C به لایتنینگ، گوشی‌همراه خود را شارژ کنید، درست همانند مک‌بوک.

اپل آیپد پروهای جدید را با سریعترین تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کرد - تکفارس 

چیپست جدید اپل یعنی A12X Bionic یک غول واقعی است و می‌تواند به راحتی از پس وظایف دسکتاپ برآید. این تراشه هنوز یک پردازنده هشت هسته‌ای (۴ هسته بزرگ، ۴ هسته کوچک) است، اما اکنون می‌توان از تمام هشت هسته در بالاترین قدرت بهره گیرد. GPU به یک طراحی ۷ هسته‌ای ارتقا یافته است. در مقایسه با آیپد پروهای قبلی، شما در بخش تک هسته‌ای ۳۵ درصد و در بخش چندهسته‌ای تا ۹۰ درصد عملکرد سریع‌تری را تجربه خواهید کرد.

عملکرد GPU همانند یک Xbox One S است و این حرف کاملا حقیقت دارد، شما می‌توانید Assassin’s Creed Rebellion (که از هم اکنون برای آیپد در دسترس است) را در ۱۲۰ فریم در ثانیه اجرا کنید. آیپدهای جدید عملکرد گوشی گیمینگ ریزرفون را کاملا به حاشیه خواهند برد.

اپل همچنین در دموی استفاده از آیپد پرو، کار بر روی یک فایل PSD با حجم دیوانه وار ۳ گیگابایتی با ۱۷۰ لایه و رزولوشن ۱۲۰۰۰ در ۱۲۰۰ پیکسل را نشان داد که به اندازه کافی بزرگ است تا به عنوان پوستر عظیم آن را چاپ و استفاده کرد. اما چرا کسی باید بخواهد آن را چاپ کند در حالی که می‌توان به کمک پروژه Adobe Aero آن را تبدیل به محتوای واقعیت مجازی سه بعدی کرد. به فتوشاپ برمی‌گردیم، رابط کاربری ممکن است به طور کامل برای کنترل‌های لمسی (و یا کنترل با قلم) مجددا طراحی شده باشد، اما موتور آن یک پورت کامل از نسخه دسکتاپ برنامه است. قلم اپل نیز اکنون از ضربه دوگانه پشتیبانی می‌کند که می‌تواند کاربر را بین ابزارهای موجود در فتوشاپ جابجا کند و هر کاری که بخواهید را در برنامه‌های دیگر انجام دهد.

اپل آیپد پروهای جدید را با سریعترین تراشه‌های موبایلی دنیا معرفی کرد - تکفارس 

این فایل ۳ گیگابایتی مقدار زیادی از فضای ذخیره سازی را اشغال خواهد کرد، اما به لطف یک تراشه کنترلر حافظه جدید، حرفه‌ای ها می‌توانند تا یک تبلت با فضای ذخیره سازی سریع تا یک ترابایت را دریافت کنند. مدل‌های پایه نیز کماکان با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می‌شوند، اما ارتقا به نسخه‌های بالاتر اصلا ارزان نخواهد بود.

یکی دیگر از لوازم جانبی با مشخصات بالا برای آیپدهای جدید، صفحه کلید Folio است. این کیبورد نیز از طریق آهن ربا به آیپد متصل می‌شود و می‌تواند تبلت شما را در دو زاویه مختلف نگه دارد، یکی برای قرار گیری روی پاها و یکی برای قرار گیری روی میز.

از نظر صوتی، تبلت‌های جدید دارای چهار بلندگو هستند، اما این بار آن‌ها جفت‌هایی شامل بلندگو و ووفر هستند. پنج میکروفون نیز در این دستگاه‌ها وجود دارد، به طوری که اگر بخواهید فیس تایم گروهی انجام دهید صدایی کاملا شفاف و واضح را تجربه خواهید کرد.

آیپد پروهای جدید از امروز برای ثبت پیش سفارش در دسترس هستند و از تاریخ ۷ نوامبر نیز به صورت رسمی در دو نسخه Wi-Fi و LTE (با سیم کارت نانو و eSIM) عرضه خواهند شد. این آیپدها با یک شارژر ۱۸ وات سریع همراه خواهند بود.

قیمت مدل ۱۱ اینچی از ۸۰۰ دلار شروع می‌شود که در نوع بالارده با یک ترابایت فضای ذخیره سازی تا ۱٫۵۵۰ دلار افزایش پیدا می‌کند. مدل ۱۲٫۹ اینچی نیز از ۱۰۰۰ دلار آغاز شده و قیمت آن برای مدل یک ترابایتی تا ۱۷۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند، همچنین اگر شما خواستار مدل LTE باشید می‌بایست ۱۵۰ دلار را به قیمت‌های فوق اضافه کنید. قیمت‌های اروپا نیز از ۸۸۰ و ۱۱۰۰ یورو برای مدل های ۱۱ و ۱۲٫۹ اینچ آغاز می‌شود، و هزینه اضافی برای نسخه LTE نیز ۱۷۰یورو می‌باشد. توجه داشته باشید که انواع گزینه‌های ذخیره سازی شامل: ۶۴ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت می‌شود.

اگر آیپد پروهای جدید برای شما خیلی گران هستند، شما هنوز می‌توانید نسخه قدیمی‌تر (۱۰٫۵ اینچ) را با قیمت جدید ۶۵۰ دلار خریداری کنید.

کاور Smart Folio جدید دارای قیمت ۱۸۰دلار / ۲۰۰ یورو برای مدل ۱۱ اینچ و ۲۰۰ دلار / ۲۲۰ یورو برای مدل ۱۲٫۹ اینچ است. نسل دوم قلم اپل را نیز می‌توان با ۱۳۰ دلار / ۱۳۵ یورو خریداری کرد.

شما در مورد آیپد پروهای جدید چه فکری می‌کنید؟ آیا یکی از آن‌ها را خریداری خواهید کرد؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید